Sv: Hundfik

Hon gillar inte att gå norr om S:t Eriksbron. Jag tror att det är för att det är så asfalterat. Första gången vi gick på promenad i Vasastan så hade hon inte lärt sig att kissa på asfalt (vilket i och för sig är bra) och det tog säkert fyrtio minuter innan vi kom till en liten gräsplätt där kraken kunde lätta på trycket. Innan vi kom dit så såg hon dock djupt olycklig ut.

Hon har med andra ord bestämt sig för att dissa Vasastan.

Sv: Hundfik

Våra besök i städer innebär inte så mycket in och ut ur butiker, mer uträtta ett ärende eller två och så mysa omkring. Kanon då att gå till ett fik som välkomnar hundar. Nu under den varma årstiden är dom välkomna till varenda uteservering, men snart är det inomhus som gäller och då minskar alternativen i antal.

Men det behöver ju inte innebära att hunden gillar att gå på stan med mig. Man får ju tänka efter om hunden har nåt utbyte av att följa med på just den aktiviteten.
Mina hundar har alltid velat följa med mig, oavsett det varit på stan, i skogen eller i bilen. Man kan tycka att sitta i en bil inte skulle vara lockande för en hund, men dom tycker inte som vi. Det absolut viktigaste är att vara med! Några gånger har jag testat att lämna bilen tillsammans med hunden och så vända tillbaks mot den. Gissa vem som är först vid bilen? :)
En annan sak är att eftersom vi bor på vischan, så är varje stadsbesök så otroligt intresant med alla olika lukter och allt som händer. Jag tror faktiskt jyckarna gillar stadsbesöken mer än vad jag gör. ...
Nä, jag är säker på att det är så!

LIA

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
563
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 143
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 632
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna