Jag hade verkligen
önskat att jag kunde ta med hunden överallt. Och jag ska erkänna att jag tar med henne på så många ställen jag bara kan.. Alla restauranger där det är tillåtet med hund/det finns möjlighet att sitta ute, stallet, kollektivtrafiken, shoppinggalleriorna osv. Vid shoppinggalleriorna får hon dock inte följa med in i butikerna utan vi är alltid två isf, en som passar henne under tiden den andra testar kläder.
Men jag försöker samtidigt ta hänsyn till andra människor. Där hon är med ska hon sköta sig och inte störa omgivningen, punkt slut. På restauranger och serveringar ska hon sitta i mitt knä eller bredvid stolen och inte försöka slicka på andras mat. På bussen ska hon sitta still i mitt knä och inte ta upp någon plats eller skita ner sätena (håret hamnar på mina lår). I stallet ska hon inte skrämma hästarna och vara lugn och följsam. Går vi inne i stan ska hon gå bredvid mig och inte gå fram till folk.
Så jag kan iaf inte se att hon är något problem för folk. Aldrig varit med om att folk ens brytt sig om henne (annat än dem som tycker hon är fin och vill hälsa).