hundcoachen på tv 4+

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Doglovers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 167
  • Visningar Visningar 12 889
D

Doglovers

Alltså jag satt precis och tittade på hundcoachen å ja tyckte han var så PINSAM:o
Alltså man låter väl för hundan inte en hund rida på en om man kan och vet allt om hundar som han ska kunna.....
Jag säger inte att jag kan allt eller vet allt MEN jag hade ALDRIG I LIVET låtit en hund hoppa och bita en så som han gjorde....
Jag och min sambo bara skämdes å tyckte han var pinsam och vi båda har och är uppväxta med hundar...
Och ingen av oss har till låtit någon hund göra så och jag har träffat på såna hundar i min omkrets alltså som vill hoppa upp och rida på en och jag har visat medesamma att det funkar inte på mig och sagt snällt ifrån att ni måste göra något åt det för det är fel att låta en hund göra så....
Men men skit samma jag var bara tvungen att skriva av mig för jag SKÄMDES:crazy: när jag såg programmet....
Hoppas ni förstår vad jag menar ;)

Sv: hundcoachen på tv 4+

Tycker också han är pinsam...
Har i och för sig inte kollat något av programmen helt, tråkigt upplägg :grin:
men det glättiga överdrivna sättet, puss på nosen m.m. verkar så konstlat på nåt sätt.
Tror det finns en annan sida:devil: som inte visas framför kameran.
Han ger mig helt enkelt rysningar av nån anledning

Jag har blåmärken i huvudet efter programmet, för jag slog huvudet i bordet av frustration under rottweilerdelen.

Att han lät hunden hoppa och klänga var nog för att visa problemet.

Å tack då är det inte bara jag som fick dåliga vibbar över det hela :)

Klarade inte av att se mer än kanske 5 min :S Håller med, PINSAMT!

Jag fick känslan att han lät den hållas för att skaffa sig en överblick över problemet, dvs hur gör hunden egentligen? Tror inte hans egna hundar får ha han som barbara och tuggben.

Jag tyckte oxå han var "wierd" Nog borde man ju veta att man inte hälsar så som han gjorde på hundar. Jag menar, inte går tex. jag o kramar o pussar en livs främmande varelse bara sådär! O att låta hunden jucka/bita på dig o även skratta åt det var ju lite o gå över! -Jag gjorde ju det misstaget (när jag var typ 4-5) O klappa en "främmande" hund o då fick jag kinden avbiten! Så idag gör jag absolut inte det! utan klappar hunden när den slutat hoppa osv.

Jag fick känslan att han lät den hållas för att skaffa sig en överblick över problemet, dvs hur gör hunden egentligen? Tror inte hans egna hundar får ha han som barbara och tuggben.

Exakt vad jag menade. Hade man inte sett det hade man inte förstått problemet.

Men åhhhhhhhhhhh hjääälp. Man kan ju undra var uppfödaren är någonstans.
Kunde de inte ens ha testat ett halti eller nåt så att hunden kom ut på promenader? Om hon fick surra fast honom för att få en paus att andras - vad i helvete gör honom han får syn på en annan hund eller rådjur:eek:

Men det e väl liiite konstigt o låta hunden "hållas" med att tex. nafsa dig blodig o jucka på dig ett antal gånger, bara för att se hur den är...? Man borde väl visa gränserna direkt, tycker jag iallafall.

Men det e väl liiite konstigt o låta hunden "hållas" med att tex. nafsa dig blodig o jucka på dig ett antal gånger, bara för att se hur den är...? Man borde väl visa gränserna direkt, tycker jag iallafall.

Det är ett tvprogram.

Men det var ju intressant att folk faktistk får se varför man ibland avråder folk med problem att "visa vem som bestämmer" på egen hand. Det är nämligen inte alla hundar som köper vad som helst från vem som helst i vilken situation som helst...

Nja men jag tycker det tillåter man inte i vilket fall som helst man måste ju visa medesamma att det inte är accepterat.... Och hade han menat allvar så hade hunden märkt det medesamma typ att "aha han kan man inte göra som man vill med..."
Det är ju likadant med hästar INGEN hade tolererat sånt om man hade bra ledarskap man måste visa medesamma via energi och kroppsspråk att det funkar inte på mig... Känner en hund eller häst eller vilket djur som helst att man är rädd eller osäker så går dom över en på studs... Eller har jag fel????

Exakt vad jag menade. Hade man inte sett det hade man inte förstått problemet.

Men åhhhhhhhhhhh hjääälp. Man kan ju undra var uppfödaren är någonstans.
Kunde de inte ens ha testat ett halti eller nåt så att hunden kom ut på promenader? Om hon fick surra fast honom för att få en paus att andras - vad i helvete gör honom han får syn på en annan hund eller rådjur:eek:

Jag missade nog att läsa sista meningen i ditt inlägg. Ja, jo vi menar såklart samma.
Ett halti eller iallafall NÅGOT slags halsband som inte hunden hade kunnat bogsera en bil i hade kanske varit på sin plats. Såna här program blir så vridna, eftersom en person som inte ens vet vidden av problemet eller ens känner hundens personlighet ska plötsligt "fixa" något som har negligerats i ett år. Jag tvivlar inte få att han kan visa sin gräns, men om familjen ska kunna ha kvar hunden måste ju även de lära sig väldigt mycket. Jag tyckte han var realistisk som tog upp omplacering.

Delvis knapplån

Fast som utomstående instruktör i det läget kan det vara mycket intressant att se t.ex. hur länge hunden håller på, om den "tappar lusten" efter ett par gånger eller om den blir mer och mer hårdhänt. Så säkert lät han hunden hållas för att se problemet litegrann.
Sen skulle jag kanske i ren självbevarelsedrift inte vilja ha 55 kg rottishanne bitandes i mig oavsett syfte, men det är en annan sak...

Även jag tycker Fredrik Steen verkar lite stollig.... Men man måste ändå säga att han gjorde det enda rätta i Rottweilerfrågan när han rekommenderade omplacering....
Ska bli spännande att se vad nästa veckas test visar om hunden...!
Den hunden bör ju inte gå tillbaka till sin familj i alla fall, i mitt tycke....

Men vem säljer en rottishanne till en (uppenbarligen) hundovan familj som ska ha den som nallebjörn på tomten? :crazy: Man blir ju kallsvettig bara av tanken...
Håller med om det nån annan skrev... Halti så att hunden åtminstone får komma ut på promenad - eller varför inte skaffa hjälp lite tidigare!? Varför skaffar alla hjälp när problemet blivit ohanterligt och inte när det precis uppstått....!?

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan inte mer än hålla med :) Jag hade aldrig sj tillåtit något sånt från en främmande hund...
Jag tyckte oxå han va så pinsam så ja blev röd i ansiktet å frustrerad....
Likaså d du skrev om ledarskap d tycker ja va bra skrivet å håller med dig på den linjen :)

Nä, det e sant.... Tittar man t.ex. på Cesar Millan så är det ganska lätt att få uppfattningen att det är "hur enkelt som helst" att sätta en rottis på plats. Visst skriver de att man inte ska försöka med metoderna själv, men hur många bryr sig om det sen....?

Nu visade de ju vad som kan hända om man försöker sätta en viljestark hund på plats... Alla hundar lägger sig inte bara ner och "ger upp" utan en del slår tillbaka. Livsfarligt läge om man inte vet vilken typ av hund man ger sig på om man är "lekman" i sammanhanget...

nej men man kan visa medesamma att det inte är ok att jucka så eller hoppa på en.... Alla har väl en bestämd sida så man inte tar sån skit eller du hade accepterat det???

Jag kan inte mer än hålla med :) Jag hade aldrig sj tillåtit något sånt från en främmande hund...
Jag tyckte oxå han va så pinsam så ja blev röd i ansiktet å frustrerad....
Likaså d du skrev om ledarskap d tycker ja va bra skrivet å håller med dig på den linjen :)

Jag gillar varken killen eller programmet men

1. Fattar ni inte att det fanns en poäng i att låta huden hoppa och bära sig åt?
Dels för att han själv ska se problemet, dels för att vi tittare ska få en bild av varför de sökt hjälp.

2. Jag blir lite nyfiken på hur alla er som påstår "jag skulle aldrig tilllåta att hunden gjorde så" hur skulle ni själva lösa det den dag ni står med 55 kilo okänd rottweiler med "bad attitude"? Är ni lika kaxiga då? Har ni en bra sjukförsäkring?

nej men man kan visa medesamma att det inte är ok att jucka så eller hoppa på en.... Alla har väl en bestämd sida så man inte tar sån skit eller du hade accepterat det???

Fast nu har du ju fått argument till varför han "lät den hålla på". Man vill se problemet. Det handlar givetvis inte om att han till vardags accepterar liknande dumheter från sina egna hundar.

1 visst 1 hopp hade varit oki men inte fler
2 jag hade sagt till på skarpen inte daltat m den eller gosat m den å skrattat å fått den mer uppspelt men det kanske bara e jag som hade satt ner foten å visat att d inte funkar på mig...
Hur hade du gjort???

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 359
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 567
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka