Hundbur i stål, hur stabila?

Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Fick samma idé som atthehedge: gör bur av kompostgaller, dvs tak (och golv) också. Med vettiga kattstrypare el liknande i hörnen borde det bli väldigt stabilt. Hänglås på delen som blir "dörr".
 
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Vad skulle fördelen med kompostgallerbur blir jmf med någon av de burar som diskuterats? *nyfiken*
 
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Jag har Pluto-bur i bilen. Den är mycket mindre än den du behöver, men den är stabil. Om du vill vara helt säker på att han inte öppnar buren så sätt ett litet hänglås eller karbinhake på utsidan på öppningarna. Om du vill vara helt säker på att han inte kan välta omkull den så sätt den ena långsidan intill en vägg och så ställer du något tungt framför på andra långsidan.

Krage kanske inte funkar i buren. Han kommer troligtvis att haka upp sig när han ska vända på sig och bli frustrerad över det. Det ska finnas en ny slags mjuk krage, men jag vet inte om det finns till så stora hundar och jag vet inte heller om det funkar när han har sår på magen. Fråga vetten om de har något anat än den vanliga plasttratten.

Tillägg: Kompostgaller skulle inte jag våga satsa på. Det finns inget tak och risken är stor att han försöker hoppa och fastnar / hakar upp sig och drar upp såret. Tror inte den blir tillräckligt stabil heller. Då hade jag hellre stängt in honom på toa med lampan tänd om det inte är fönster.
 
Senast ändrad:
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Fördelen är väl framförallt att det är enkelt att fixa (och billigt), samt större än de burar du nämnt. Tror jag iaf, jag får googla måtten på dem :) Kompostgaller håller ju för rätt mycket och om man bygger en kub av dem så tänker jag mig att de inte kan rasa ihop, men jag kan ha fel, har inte testat.

edit: googlat och måtten är 88 x 68, så det räcker väl inte. Jaja, det var en idé iaf :)
 
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Finns ju annars stora burar som används när man transporterar hund med flyg, Vari kennel, en XXL av det märket är 122 cm lång, 89 cm hög och 81,3 bred. Kanske vore något? Borde ju vara stabil nog med tanke på att den ska klara flygtransporter. Nackdelen är väl priset... hittad en beg. på blocket för 2500.
 
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Är det de i plast som är ganska täckta? Det känns inte så sjysst (annan sak under resa såklart).

Jag köpte en dogman efter att ha kikat lite den verkade hyfsat stabil, och svår att 'öppna av misstag' för hunden.

Han fick gott och väl plats i den dessutom -jag har provat, för han fick komma hem i eftermiddags! =)
 
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Men så skönt att han är hemma igen. Du får hålla oss uppdaterade :)
 
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Mmm, och utgår från att det också kommer att dyka upp en "hunden är galen, äter upp hela huset och lyckades krångla sig ut genom en minimal glipa i buren", jag har STOOOORA förväntningar på att Viktors eskapader kommer att lära mig tips och knep för att hålla galen vovve lugn(-are) :D
 
Senast ändrad:
Sv: Hundbur i stål, hur stabila?

Mmm, och utgår från att det också kommer att dyka upp en "hunden är galen, äter upp hela huset och lyckades krångla sig ut genom en minimal glipa i buren", jag har STOOOORA förväntningar på att Viktors eskapader kommer att lära mig tips och knep för att hålla galen vovve lugn(-are) :D

Oh nej, inte då. Möjligen kommer en tråd om en månad vilken exemplarisk patient Viktor är och hur luuugn han varit. *host*

Okejdå, kanske inte. Däremot tror jag inte att han kommer bryta sig ut ur buren som sagt, han har aldrig visat sådana tendenser förr (okej, förutom när han som liten ålade sig UNDER hundgrinden då, men det är preskriberat nu *s*)

Så, hyper kommer han säkerligen att vara, men äta upp huset eller krångla sig ur buren förväntar jag mig INTE faktiskt. Möjligen "glad hund snurrade runt i buren, hela buren välte, hund lika glad för det"... ;P
 

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 113
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp