Sv: Hundbråk, jag polisanmäld -för vad?
Här hade jag stått kvar, säkert sett bekymrad ut coh nickat lite då och då och så när mannen i fråga berättat klart hade jag frågat honom om han visste vem personen är och sedan gett mig till känna. DVS talat om att den han spred rykten om var jag och att jag nu då han berättat "sin" sanning bara ville säga det att om han inte ens var medveten om vem han spred rykten om så kanske det inte var en bra ide att fortsätta. Jag hade också talat om att om ryktesspridande fortsatte så visste jag ju var det kom från och eftersom de gjort en polisanmälan så tänker jag ta upp det i ev kommande polisförhör.
*kk*
...Fortsättning som följer är att jag råkade träffa på damens man i affären, alltså deras hund som min flög på. Mannen hade inte koll på att jag vara jag, kan jag säga.
Hunden blev inte det minsta skadad, min hund tog alltså tag i nackskinnet på denne och släppte sen. Dagen innan detta hände hade paret jobbat på tomten med sin hund, som hade gått in i buskar och fått märken av det.
Han berättade även att jag hade "bussat" min hund på deras, att jag hade väntat tills damen med hunden kom fram och sen manat min att hoppa på hennes, för jag är nämligen en sån som håller på med hundkamp. Min hund hade i princip ätit upp damen också, och var tokigt aggressiv, och både jag och min man hade haft stoooora problem att få min hund att släppa. (konstigt att han erkände att hunden var oskadd, efter det han berättade???!)
Han var också bekymrad över att jag skulle bedriva avel på mina monsterdjur (min hanhund är en kastrat, vilket alla i bygden vet om, eftersom han tidigare har lekt med allas hundar häromkring... )
Sedan berättade han även att alla traktens hundägare har gått ihop och skall frysa ut mig och mina hundar, för de vill inte ha oss här i deras idyll. Om det inte hade funnits så mycket hundar i bygden hade de kunnat tänka sig att lägga ut foder med råttgift nära min tomt. Han tyckte jag skulle ta avstånd från de här hemska människorna också...
Här hade jag stått kvar, säkert sett bekymrad ut coh nickat lite då och då och så när mannen i fråga berättat klart hade jag frågat honom om han visste vem personen är och sedan gett mig till känna. DVS talat om att den han spred rykten om var jag och att jag nu då han berättat "sin" sanning bara ville säga det att om han inte ens var medveten om vem han spred rykten om så kanske det inte var en bra ide att fortsätta. Jag hade också talat om att om ryktesspridande fortsatte så visste jag ju var det kom från och eftersom de gjort en polisanmälan så tänker jag ta upp det i ev kommande polisförhör.