Sv: Hundbråk, jag polisanmäld -för vad?
*kk*
Svarar alla.
Min farliga hund är mentaltestad utan anmärkning men i vissa situationer blir hon väldigt rädd, och då kan det självklart uppstå en farlig situation. Hon lider av sviter efter ett fruktansvärt liv och var i ett fruktansvärt skick när hon kom, idag ser det helt annorlunda ut. Det som hände hände när hon hade varit här väldigt kort tid. Jag försöker inte ursäkta hennes beteénde eller min miss, men ibland tycker jag människor kan vara så förbannat enkelspåriga.
Det är alltså helt okej att min andra hund, som dessutom har gått medborgartestet och har papper på att han är stabil, blir utmobbad och utmålad som ett monster? Då är det alltså ok, att låt säga, man har två barn i en skola och den ena gör något dumt, så är det okej att det andra barnet får rykte om sig, man tar avstånd, snackar skit osv?
Fortsättning som följer är att jag råkade träffa på damens man i affären, alltså deras hund som min flög på. Mannen hade inte koll på att jag vara jag, kan jag säga.
Hunden blev inte det minsta skadad, min hund tog alltså tag i nackskinnet på denne och släppte sen. Dagen innan detta hände hade paret jobbat på tomten med sin hund, som hade gått in i buskar och fått märken av det.
Han berättade även att jag hade "bussat" min hund på deras, att jag hade väntat tills damen med hunden kom fram och sen manat min att hoppa på hennes, för jag är nämligen en sån som håller på med hundkamp. Min hund hade i princip ätit upp damen också, och var tokigt aggressiv, och både jag och min man hade haft stoooora problem att få min hund att släppa. (konstigt att han erkände att hunden var oskadd, efter det han berättade???!)
Han var också bekymrad över att jag skulle bedriva avel på mina monsterdjur (min hanhund är en kastrat, vilket alla i bygden vet om, eftersom han tidigare har lekt med allas hundar häromkring...
)
Sedan berättade han även att alla traktens hundägare har gått ihop och skall frysa ut mig och mina hundar, för de vill inte ha oss här i deras idyll. Om det inte hade funnits så mycket hundar i bygden hade de kunnat tänka sig att lägga ut foder med råttgift nära min tomt. Han tyckte jag skulle ta avstånd från de här hemska människorna också.
Tänkte inte ägna mig åt den här tråden så mycket mer, jag har fått svar på min fråga. Det är dags att väcka monsterhunden nu, snart kommer mannen och hans som hem och jag måste ju försvara dem från henne, typ. Sedan ska jag söka nytt boende låååångt härifrån, för här vågar jag inte bo kvar. Ska innan be om ursäkt till alla grannar för att jag är en sån som brinner för de som har det svårt, har två omplaceringar, en travare i stallet jag räddade undan slakt, och jag har nio år på en gruppbostad med människor som bits, slåss och är så pass utvecklingsstörda så de säkert är farliga, kanske man borde avliva såna med?
Jag är inte lite bitter, jag är rätt mycket bitter idag.