Hundbråk, jag polisanmäld -för vad?

Sv: Hundbråk, jag polisanmäld -för vad?

Jag hoppas verkligen att alla dessa hundar inte skickades bort eller avlivades pga att de tog höns eller "var nära att"? Jag skulle inte lita på att mina hundar inte skulle plocka en höna om de var obevakade med lösa höns. .

Jag har ingen aning-mitt resonemang vad gäller hönor är "en gång ingen gång" MEN att det blir polisanmälan nästa ev.tillfälle-nu lämnades som du skrev en bort-en ny llikadan införskaffades, den tuggade ihjäl grannens barns kaniner förra månaden.Det blir så när det finns så många slarviga hundägare.

"Slarv" är ett ganska laddat ord och man lägger lätt in en massa andra ord i begreppet. Som nonchalant, lat osv. Jag tror det är därför folk reagerar så starkt. TS har de facto begått ett misstag, men gör det henne till en slarvig person? Jag begår misstag varje dag, men de får sällan några konsekvenser, särskilt inte några allvarliga sådana. Så är jag också slarvig då? Vem begår aldrig några misstag, i någon situation? För inte är det de personer vars noggrannhet vi behöver som mest (poliser, brandkår, läkare, piloter etc). De begår också misstag hela tiden.

Sen finns det gott om puckon till hundägare, inget tvivel om den saken. Men det finns nog fler av den bra sorten.

Då måste jag fråga dig-är det verkligen att spy galla över TS att skriva att jag tyckte det var slarv?
Ett enda ord: Slarv......
Då jag frågar är nu när tråden blivit längre att många faktiskt verkar tycka det är någon form av slarv........

Skillnaden är att man kan skriva det är slarv mm på ett trevligt sätt.

Och ang din lösa hund, nä jag har inte blandat ihop dig med nån annan.

"Slarv" är ett ganska laddat ord och man lägger lätt in en massa andra ord i begreppet. Som nonchalant, lat osv. Jag tror det är därför folk reagerar så starkt. TS har de facto begått ett misstag, men gör det henne till en slarvig person? Jag begår misstag varje dag, men de får sällan några konsekvenser, särskilt inte några allvarliga sådana. Så är jag också slarvig då? Vem begår aldrig några misstag, i någon situation? För inte är det de personer vars noggrannhet vi behöver som mest (poliser, brandkår, läkare, piloter etc). De begår också misstag hela tiden.

Sen finns det gott om puckon till hundägare, inget tvivel om den saken. Men det finns nog fler av den bra sorten.

Så himla bra skrivet :bow:

Då måste jag fråga dig-är det verkligen att spy galla över TS att skriva att jag tyckte det var slarv?
Ett enda ord: Slarv......
Då jag frågar är nu när tråden blivit längre att många faktiskt verkar tycka det är någon form av slarv........

Du spyr galla över TS genom att jämföra denne med alla oansvariga, odugliga, inkompetenta, lagbrytande idioter till hundägare du någonsin stött på.

"Slarv" är ett ganska laddat ord och man lägger lätt in en massa andra ord i begreppet. Som nonchalant, lat osv. Jag tror det är därför folk reagerar så starkt. TS har de facto begått ett misstag, men gör det henne till en slarvig person?

Se, en till som tycker misstag, och om du läser lite nogare än de andra så ser du att jag enbart svarat på sockerbits kommentar:
Har svårt att tro att hon skulle komma någon vart med det... det är ju rätt uppenbart att det var en olycklig olyckshändelse.

Jag har alltså inte skrivit något om en slarvig person utan slarv i en situation.

Jösses! Det var också ett sätt att ta sig ur en diskussion som du uppenbarligen förlorat :grin:

Vilken diskussion?, du kan ju börja med att svara på min fråga över ditt väldigt märkliga resonemang så kanske vi kan få en diskussion:
Onödig kommentar! Oavsett vad DU vill kalla det så är jag av åsikt att det var en olyckshändelse, fanns ju uppenbarligen inget uppsåt och vad jag förstår är det ingen hund som normalt brukar agera på det viset.

Menar du att om inget uppsåt finns så kan det inte vara slarv?

Du spyr galla över TS genom att jämföra denne med alla oansvariga, odugliga, inkompetenta, lagbrytande idioter till hundägare du någonsin stött på.

Nej, jag har förklarat förut- det var ett svar till än en gång, sockerbit som skrev att hon nästan önskade att jag skulle råka ut för något.

Jag gav då en bunt ex på en del av det, långt ifrån allt, som jag råkat ut för- det har inget med TS att göra, fattar du nu?

Skillnaden är att man kan skriva det är slarv mm på ett trevligt sätt.

Jasså, är det där skon klämmer....tänk att jag fick tanken att det kunde var för att jag skrev så, att samma mening faktiskt hade accepterats och svalts om någon annan boende sas här på hund valt ordet slarv.

Och med facit i hand så verkar tom TS tycka att det inte var så genomtänkt-men vad vet jag.

Nej, jag har förklarat förut- det var ett svar till än en gång, sockerbit som skrev att hon nästan önskade att jag skulle råka ut för något.

Jag gav då en bunt ex på en del av det, långt ifrån allt, som jag råkat ut för- det har inget med TS att göra, fattar du nu?

Jada, jada, jada, ditt inlägg visar på din totala oförståelse o ditt förhärligande av dig själv som perfekt hundägare.:crazy:

Jasså, är det där skon klämmer....tänk att jag fick tanken att det kunde var för att jag skrev så, att samma mening faktiskt hade accepterats och svalts om någon annan boende sas här på hund valt ordet slarv.

Och med facit i hand så verkar tom TS tycka att det inte var så genomtänkt-men vad vet jag.

Jag vet inte ens vem du är. Jag håller inte reda på alla människor på buke och kommer inte ihåg vilka inlägg de gör i vilka trådar. Jag reagerade på din otrevliga ton mot TS. Nu reagerar jag på att du verkar ha svårt att fatta vad poängen är. Alla tycker att TS agerande var fel. Hon själv också. Det är just därför, och för att det var ett ögonblicks misstag - inte medveten eller systematisk vårdslöshet - som gör att jag och många med mig tycker att det är onödigt att tjata om hur hemskt hennes agerande var. Det fick hemska konsekvenser, men misstaget i sig var begripligt. Jag har gjort minst lika dumma misstag, men de har gud ske lov inte fått sådana konsekvenser. Jag är en noggrann hundägare, men ibland blir även jag distraherad eller gör en sån där halvkorkad bedömning.

*kk*
Svarar alla.
Min farliga hund är mentaltestad utan anmärkning men i vissa situationer blir hon väldigt rädd, och då kan det självklart uppstå en farlig situation. Hon lider av sviter efter ett fruktansvärt liv och var i ett fruktansvärt skick när hon kom, idag ser det helt annorlunda ut. Det som hände hände när hon hade varit här väldigt kort tid. Jag försöker inte ursäkta hennes beteénde eller min miss, men ibland tycker jag människor kan vara så förbannat enkelspåriga.

Det är alltså helt okej att min andra hund, som dessutom har gått medborgartestet och har papper på att han är stabil, blir utmobbad och utmålad som ett monster? Då är det alltså ok, att låt säga, man har två barn i en skola och den ena gör något dumt, så är det okej att det andra barnet får rykte om sig, man tar avstånd, snackar skit osv?

Fortsättning som följer är att jag råkade träffa på damens man i affären, alltså deras hund som min flög på. Mannen hade inte koll på att jag vara jag, kan jag säga.
Hunden blev inte det minsta skadad, min hund tog alltså tag i nackskinnet på denne och släppte sen. Dagen innan detta hände hade paret jobbat på tomten med sin hund, som hade gått in i buskar och fått märken av det.
Han berättade även att jag hade "bussat" min hund på deras, att jag hade väntat tills damen med hunden kom fram och sen manat min att hoppa på hennes, för jag är nämligen en sån som håller på med hundkamp. Min hund hade i princip ätit upp damen också, och var tokigt aggressiv, och både jag och min man hade haft stoooora problem att få min hund att släppa. (konstigt att han erkände att hunden var oskadd, efter det han berättade???!)

Han var också bekymrad över att jag skulle bedriva avel på mina monsterdjur (min hanhund är en kastrat, vilket alla i bygden vet om, eftersom han tidigare har lekt med allas hundar häromkring... :D )

Sedan berättade han även att alla traktens hundägare har gått ihop och skall frysa ut mig och mina hundar, för de vill inte ha oss här i deras idyll. Om det inte hade funnits så mycket hundar i bygden hade de kunnat tänka sig att lägga ut foder med råttgift nära min tomt. Han tyckte jag skulle ta avstånd från de här hemska människorna också.

Tänkte inte ägna mig åt den här tråden så mycket mer, jag har fått svar på min fråga. Det är dags att väcka monsterhunden nu, snart kommer mannen och hans som hem och jag måste ju försvara dem från henne, typ. Sedan ska jag söka nytt boende låååångt härifrån, för här vågar jag inte bo kvar. Ska innan be om ursäkt till alla grannar för att jag är en sån som brinner för de som har det svårt, har två omplaceringar, en travare i stallet jag räddade undan slakt, och jag har nio år på en gruppbostad med människor som bits, slåss och är så pass utvecklingsstörda så de säkert är farliga, kanske man borde avliva såna med?

Jag är inte lite bitter, jag är rätt mycket bitter idag. :(

Jada, jada, jada, ditt inlägg visar på din totala oförståelse o ditt förhärligande av dig själv som perfekt hundägare.:crazy:

Det är du som väljer ordet perfekt, inte jag, så jada jada kom med det jag skrev ist och hitta inte på, det var bra hundägare o duktig på hund-inte perfekt.

Jag reagerade på din otrevliga ton mot TS. Nu reagerar jag på att du verkar ha svårt att fatta vad poängen är. Alla tycker att TS agerande var fel. Hon själv också. Det är just därför, och för att det var ett ögonblicks misstag - inte medveten eller systematisk vårdslöshet - som gör att jag och många med mig tycker att det är onödigt att tjata om hur hemskt hennes agerande var.

Jag har inte haft någon ton mot TS överhuvudtaget-jag har inte svarat på ett enda inlägg till henne, utan helt enkelt svarat en annan användare att jag inte höll med henne när hon skrev att, jag citerar igen:
Har svårt att tro att hon skulle komma någon vart med det... det är ju rätt uppenbart att det var en olycklig olyckshändelse.

Jag svarade den användaren kort, jag tyckte det var slarv och nu verkar alla egentligen tycka det men av någon anledning fick jag inte skriva det, jag ser heller ingenstans att jag tjatat om det utan enbart svarat på de som -tjatar om det..

*Det är alltså helt okej att min andra hund, som dessutom har gått medborgartestet och har papper på att han är stabil, blir utmobbad och utmålad som ett monster? Då är det alltså ok, att låt säga, man har två barn i en skola och den ena gör något dumt, så är det okej att det andra barnet får rykte om sig, man tar avstånd, snackar skit osv?

Det är såklart inte minsta OK, faktiskt vidrigt.

Dessutom ska jag tillägga, att de fall jag beskrev där hundarna blev avlivade, betyder inte att jag är för avlivning eller heller krävt det på en enda, hur som helst-slit o slängmentaliteten bland vissa hundägare är alldeles för stor, det ser jag som trist.

Men jag tyckte faktiskt det var rätt skönt när boxern försvann.

Jag förstår att du är väldigt ledsen efter att ha fått höra detta slags historier om dig själv och dina hundar. Vet inte vad jag hade gjort i dina skor. Sökt upp kvinnan vars hund blev biten kanske och bett om ett samtal i lugn och ro. Då kan du ju förklara vad som hände, vilken bakgrund din omplaceringshund har etc. Att hon och hennes man fortsätter gå runt på bygden och sprida historier om att du bussar hunden på folk och ägnar dig åt hundkamp är ju verkligen inte ok.

Men herregud, det är knappt så man tror sina ögon och öron! :eek: Vuxna människor?! Åter igen är det bevisat, vuxna mobbar värre än barn. Det är den kalla utfrysningsmetoden och manipulerandet av folk snarare än att öppet kritisera, och i ditt fall kanske både och? Tycker det är fruktansvärt omoget, elakt och framförallt: fegt! Bara ynkryggar som beter sig på det viset!
Jag vet inte vad jag hade gjort, kanske knackat på och krävt en förklaring till varför det spridits falska rykten... Men väldans tråkigt! det behövs fler som du, som tar hand om det alla andra bara struntar i :)

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 651
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka