Hundar som ger sig på folk

Sv: Hundar som ger sig på folk

Holländsk herdehund..

Jag hade inte haft kvar en sån hund. Den är inte socialt stabil och snäll som ägaren säger...

Jag tycker inte det är endast svart eller vitt faktiskt. Mest troligt, nej, jag skulle inte ha kvar en sådan hund, då de anser att den endast får tas om hand om av ägaren och ska ha munkorg. Däremot tycker jag personligen att man måste ta hänsyn till situationen och vad som ledde till att hunden reagerade som den gjorde, jag tänker på Rottisen som kampade med barnets byxben nere i gbg.

Senast ändrad:

Nej jag tror inte att jag skulle ha kvar en hund som gjort så.
Jag hade nog mest troligt blivit rädd för hunden och jag vill då inte ha en hund jag är rädd för.

Jag tycker inte det är endast svart eller vitt faktiskt. Mest troligt, nej, jag skulle inte ha kvar en sådan hund, då de anser att den endast får tas om hand om av ägaren och ska ha munkorg. Däremot tycker jag personligen att man måste ta hänsyn till situationen och vad som ledde till att hunden reagerade som den gjorde, jag tänker på Rottisen som kampade med barnets byxben nere i gbg.

Villkor nr ett för att vi ska acceptera att ha större hundar i städerna är att folk inte ska behöva skadas. Oberoende vems fel det är för med arga hundar är det ju oftast samma sak som när avloppet inte fungerar...det är fel på ledningen.

Det är tragiskt att en oskyldig hund ska behöva lida för att ett pucko skaffar sig en hund som är ngr nummer för stor men det finns inget annat hållbart alternativ.

Om hundägaren är den enda som bedöms kunna hantera hunden är det väl tveksamt om jag skulle valt att behålla. Man får ju tänka på omgivningens säkerhet om någonting händer med ägaren.

KL:

Jag pratade med en av poliserna som hade utvärderat hunden efter händelsen och enligt honom så har ägaren inga problem att bryta hunden. De hade gått på och provocerat hunden rätt så rejält men alltså inga problem för ägaren.
Hundens kamplust hade helt enkelt gått överstyr när sambon var ute med den.

För att svara på frågan så hade inte heller jag valt att behålla en sådan hund.

Jag har inte möjlighet att hålla en sådan hund så mitt svar är nej, jag hade inte haft kvar den.

Eller sambon fick for sig att "leka skydd" och det gick over styr.

Da vi inte vet exact vad som hande ar det svart att saga om man skulle kunna ha kvar en sadan hund. Om hunden ar sa pass stabil att agaren latt kunde bryta ar den omtraningsbar till att andra kan bryta ocksa.

Av den lilla info man får så gissar jag att hunden är feltränad,så jag behåller hunden (ingen sambo ,inga barn här) och gör om gör rätt.

Jag har inte möjlighet att hålla en sådan hund så mitt svar är nej, jag hade inte haft kvar den.

Det är samma för mig, jag är beroende av att andra kan hantera mina hundar. Däremot har jag inga problem med att någon annan skulle välja att behålla hunden under förutsättning att åtgärder vidtas så att omgivningen är skyddad.

Fast hur många tjänstehundar kan hanteras av så många förutom föraren? Jag tänker att denna hunden inte är den enda.

Jo, jag hade nog haft den kvar om omständigheterna i livet tillåtit det.

Nej. Av den enkla anledningen att ägaren uppenbarligen inte har omdöme nog för att ha en sådan hund.

Det finns sådana hundar ute i världen som skulle kunna göra slarvsylta av det mesta men har ägare som har huvudet på skaft så det aldrig sker. Uppenbarligen har den ägaren inte det.

Eller sambon fick for sig att "leka skydd" och det gick over styr.

Man kan ju undra. Det står som vanligt för lite i tidningen för en åsikt, hur fasen kan man ringa nån med en hund i ansiktet? Eller där den satt just då.
Plus att hunden tydligen fortfarande håller på när ägaren anläder, har den tuggat på sambon hur länge som helst då?

Man kan ju undra. Det står som vanligt för lite i tidningen för en åsikt, hur fasen kan man ringa nån med en hund i ansiktet? Eller där den satt just då.
Plus att hunden tydligen fortfarande håller på när ägaren anläder, har den tuggat på sambon hur länge som helst då?

Men precis! Logiken sager att hunden inte bara har vant och attakerat. Da hade han inte haft tid att ringa agaren eller vanta pa att hon skulle komma. Han fick igang den pa nagot satt, men kunde inte bryta helt ...

*kl* sort of

Jag staller mig ocksa tvivlande pa hur man ringer nagon med en hund hangande nanstans pa en om hunden "slagit over"..

Ja, jag hade behallit hunden. Tveksam om jag behallit sambon dock.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 588
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben