Hundar och lägenheter...

nyponros

Trådstartare
Planerar att flytta till egen lägenhet inom närmsta halvåret, om saker går som de ska vill säga.

Har ju två hundar att ta med mig, och funderar på om det är mkt svårare att få lägenhet som hundägare?
Ni som har erfarenhet av detta, hur var det för er?

Spelar det inte vart ngnstans man bor i landet? (stan/landet tex)
Eller är det bara olika från hyresvärd till hyresvärd?

Sen funderar jag på om det spelar in vilken typ av hund man har.
Kanske kommer "de" vara tveksammare mot min stora(rottis) än min lilla(cocker)?

Måste ju vara ngn som har flyttat till/bytt lägenhet med en eller flera hundar i bagaget:D
 
Sv: Hundar och lägenheter...

Äsch, sånt behöver man ju inte berätta. Det är nästan som om att säga; "Jag har herpes, är det ok att jag bor här?" Det drabbar ingen så länge dom inte kommer för nära vill säga ;)
 
Sv: Hundar och lägenheter...

Jag ska precis skriva kontrakt på min femte lägenhet som jag ska bo i med hund, inga problem. Problem blir det nog mest om du ska hyra något i handrahand som är möblerat, och där ägaren vill att den som hyr ska vara rök- och djurfri. Förstahandskontrakt från vanliga större hyresvärdar ska inte vara några problem, du behöver inte ens nämna att du har hund om de inte frågar efter det.
 
Sv: Hundar och lägenheter...

det går å bo i en lägenhet med hund, sen beror det på vilka grannar man har, har man några som hotar med att skjuta hunden, då vet ja inte vad man ska göra.. men jag ska flytta till en lägenhet nu igen, och vi har en valp.. hon ser ut å trivas i lägenheten,, huvudsaken dom f¨år komma ut ^^ och att ha en balkong är ju ett plus
 
Sv: Hundar och lägenheter...

jag har haft både privata och kommunala hyresvärdar och det har aldrig varit något problem. du behöver inte berätta att du har hund om de inte frågar.
 
Sv: Hundar och lägenheter...

Jag har precis skaffat lägenhet och flyttar in den 15:e och jag frågade om det gick bra att ha med sej hund och det gick det men hon blev glad att jag frågade för det är det inte många som gör.
Men iofs så har jag sålt mina två stora och tar bara med mej den lilla....
 
Sv: Hundar och lägenheter...

Äsch, sånt behöver man ju inte berätta. Det är nästan som om att säga; "Jag har herpes, är det ok att jag bor här?" Det drabbar ingen så länge dom inte kommer för nära vill säga ;)


:D


*lite allmänt svar*

Okej, då undvarar jag nog den detaljen då:angel:


Vad skönt att man inte har skyldighet att berätta om voffsingarna!
har inga högljuda vovvar heller, och de är hyffsat väluppfostrade båda två.
Får väl hoppas på djurvänner till grannar också då;)

Ngn som bor med två i en etta föresten?
Eller behöver man en tvåa?
Kanske beror på hur ettan ser ut föresten...
Men jag vill ju helst kunna ha lite yta, och gärna stänga om hundarna när det behövs...

Ska bli sååå SKÖNT med egen lägenhet!!!
 
Sv: Hundar och lägenheter...

jag har bott på 12,5 kvm med båda mina, men det var lite väl trångt. nu har jag 50 kvm som jag delvis delar med en inneboende + att köket (ca 16 kvm) är hundfritt och det räcker gott och väl (2:a, men ett rum är uthyrt och det har jag inte räknat med).
 
Sv: Hundar och lägenheter...

Det har inte varit något problem att få lägenhet som hundägare! Fast där vi bor nu är det typ byggt för att ha hund! ;) Vi bor i ytterkanten av en liten ort och det finns tre hundgårdar med tak och uppvärmd hundkoja på gården. Det är en stor gård och går man över vägen är det bara grönområden med ängar och dyl. Det är ett tvåvåningshus med 6 lägenheter och egen ingång. Jag har då inte hört att någon klaga över att vi har hund men det har tre till i huset också så, det är verkligen inget problem.
 
Sv: Hundar och lägenheter...

Inga problem såvida det inte är frågan om specifika lägenheter som är sanerade för allergiska personer. Men då kan ju i så fall hyresvärden erbjuda annan lägenhet.

Jag tror inte heller de får neka dig att ha hund så länge du sköter dem och dina grannar upplever dem som ett problem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
955
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 793
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 012
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp