Hund tjuter.

Red_Chili

Trådstartare
I skrivande stund sitter jag på tåget med en hund som tjuter.
Hunden och jag känner inte varandra överdrivet bra.
Hunden har aldrig åkt tåg förut och matte är inte med.

Han tjuter. Jag försöker ignorera honom, men när han tjuter med öppen mun håller jag igen den för att han inte ska låta för högt.

Finns det någonting jag kan göra för att få honom att tystna? Vi har åkt i drygt en timme nu och har 11 timmars tågresa kvar.

Sv: Hund tjuter.

Jag sa åt honom att ligga och gav honom en liten godisbit för det, i hopp om att lugna honom. Det fungerade inte speciellt bra.

För tillfället ligger han och vilar, tittar sig omkring, men är tyst. Det verkar som om det blir lite bättre om jag sitter och sjunger. Det är tur att jag är ensam i kupén :angel:

___

Det där skulle jag inte skrivit. Nu reste han sig och började tjuta. Jag sa åt honom att ligga på fällen igen, men han låter...

Hålla tummarna att du förblir ensam i kupén tills han somnat av ren utmattning kanske. ;):D

Nä men, som escodobe sade så kanske lite uppgifter att göra. När Cebbe var orolig första gången vi åkte tåg satt jag bara och klappade på honom. Eller snarare halvlåg ner i sätet med ena handen ner på golvet på honom hela tiden. Han blev nöjd när det kom en annan hund in i kupén dock, även fast han inte fick hälsa så räckte det att ligga och titta på den typ. Så det kanske är det du ska hoppas på, att det kommer en till hund. :p

Jag åkte en gång fem timmar med en papegoja som tjöt. Entonigt, ihållande och fullständigt vidrigt. Jag gömde transportburen och låtsades att det var fel på loket.:angel:

Jag åkte en gång fem timmar med en papegoja som tjöt. Entonigt, ihållande och fullständigt vidrigt. Jag gömde transportburen och låtsades att det var fel på loket.:angel:

:rofl::rofl: Så kanske man kan göra med hunden, låtsas att det är loket som låter. Eller åtminstonde låtsas att det är någon annans hund. :p

Jag trodde jag bodde granne med någon som hade ett svårt skadat barn som tjöt i perioder, det lät precis som en jag känner som har en CPskada, fast ljusare.
Men det underliga var att vi aldrig såg någon. Men en dag kom grannen ut och solade med sin papegoja och mysteriet avslöjades.

Nu har det kommit på en till hund här på tåget. "Min" hund har lagt sig ner och somnat :) Problemet verkar vara löst och hunden ska åka med ägarna till samma station som mig.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Ketrawzc
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från... 12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 379
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31