Som rubriken lyder så hatar vovven verkligen att duscha. Det går inte att få in han i badrummet genom att ropa på han då springer han bara därifrån för att han tror att han ska tvingas duscha. Jag har provat kasta i köttbullar i duschen för att han ska tycka det är en lite trevligare plats, köttbullarna tar han men hela han går aldrig att få in i duchen. Han står med frambenen inne och bakbenen utanför och norpar åt sig köttbullarna på så sättt. Och så fort man börjar lyfta i han förstår han att någoning är på gång och börjar därför morra och sprattla. Han väger också 28kg så han är ganska svår att hålla fast när han gör så.
Han har också en del klåda i huden som vi har fått ett schampoo utskrivet för och då ska han egentligen duschas 2ggr/vecka. Det är därför det är viktigt för mig att verkligen få han duschad.
Jag har bara haft han i två månader ännu så jag vill inte heller att han ska tappa förtroendet för mig genom att tvinga in han i duschen.
Är det jag som är mesig, ska jag bara kasta in han i duschen? Eller någon som har nå bra tips hur man får det att bli lite trevligare för honom?
Han har också en del klåda i huden som vi har fått ett schampoo utskrivet för och då ska han egentligen duschas 2ggr/vecka. Det är därför det är viktigt för mig att verkligen få han duschad.
Jag har bara haft han i två månader ännu så jag vill inte heller att han ska tappa förtroendet för mig genom att tvinga in han i duschen.
Är det jag som är mesig, ska jag bara kasta in han i duschen? Eller någon som har nå bra tips hur man får det att bli lite trevligare för honom?