Hund som drömmer mycket?

MrsScabtree

Trådstartare
Hur ofta drömmer era hundar? (Så att det är uppenbart vill säga).
Grima drömmer varenda gång hon somnar, det är morr, skäll, spring med tassarna och gnyende. Jag har aldrig varit med om att en hund drömmer så mycket...är det normalt?

Sv: Hund som drömmer mycket?

Även mina damer är sådana. Eller ja, inte varje gång, de sover, men iaf en gång per dygn kan man höra pip, se hur det rycker i tassarna och höra morrningar när de sover. Ibland verkar det dessutom som om Wahidah drömmer mardrömmar, för hon kan ligga och sova, drömma och helt plötsligt vakna, fara upp som skjuten ur en kanon och tokskälla ungefär 3 skall. Sedan står hon och tittar på mig, ser förvirrad ut, provar att skälla lite försiktigt någon gång till, tittar ännu mer och ser ut som ett levande frågetecken :p

Min tik drömmer massor, jämt. Hon kan gå från att tex i soffan vara vaken, till att två minuter senare springa, "äta", skälla och morra i sömnen. När hon "skäller" låter det som att hon ligger och storgråter:p På nätterna brukar hon även ligga på rygg och "springa", så att tassarna skrapar och låter mot en byrå som står i huvudänden brevid hennes bädd. Folk som sover hos mig brukar vakna alldeles förskräckta av "gråtandet" i rummet;)

Min drömmer med gnyende och tassryckningar någon gång varje dag, ibland fler. Tycker det har ökat med åldern, han är 6½ nu...

Bassten vi har, har jag knappt sett drömma, någon gång tassryckning men inget annat!

KL

Skönt att höra att fler drömmer! Ja varje gång hon sover kanske är att överdriva, men iaf 1-2 grr/dag.

Fanny drömmer också väldigt mycket. Det är kanske en 4-5 gånger per dag. Vi blev helt rädda i början och trodde hon hade ont. Vi kände ju inte henne då och de hade inte sagt nåt om hennes väldiga drömmande.

Hon springer, morrar, 'gymnastiserar' ansiktet, skäller och värst av allt ylar hjärtskärande emellanåt. Det är hemskt tycker jag när hon ylar sådär. Sen snarkar hon som en gris ibland.

Hon sover alltid bredvid mig på golvet (hon sover på golvet, jag i sängen alltså :p ) så jag brukar ta ner handen och klappa henne lite och prata med henne när hon väcker en på natten. Då brukar hon lugna sig.

Min schäfertik drömmer (så att det syns/hörs) några gånger i veckan i alla fall. Kanske mer, med tanke på att vi inte alltid är tillsammans dygnet runt? Ofta är det när vi lagt oss på kvällen, och då kör hon gärna igång precis när jag är på väg att somna, så jag upplever att hon inte går ner i djupsömn förrän jag är riktigt nedvarvad. ;) Hon påverkas också av om det hänt något särskilt på dagen. Mer aktivitet än vanligt = mer drömmar.

Den lilla terriern drömmer väldigt sällan så att man märker det, men det händer då och då.

Mina drömmer också en hel del. Jappen kan ligga och verkligen gny hjärtskärande. Kelpien är inne i en riktig dröm-period, ibland hela nätterna känns det som, och det är med än en gång jag satt mig rakt upp i sängen och varit tvungen att väcka honom för att se så han inte har ett krampanfall (EP finns i rasen och jag är lite övernojjig:o)

KL
Häxa drömmer nästan alltid när hon sover på dagarna. "springer" med tassarna, småvoffar och gnyr...
På nätterna verkar det lugnare, har aldrig hört något i alla fall. :)

Iver drömmer nästan varje gång han sover också. Fast det är ganska läskigt måste jag säga. Han börjar med att gny och gnuffa och galoppera. Sen övergår det i högre "skall" och tillslut skriker han rätt ut och vaknar. :eek:

Precis som om det vore mardrömmar varje dag, i vadå, två års tid? :(

plymouthen brukar gläfsa och springa. när hon gläfser så låter hon alldeles förstörd. man vet inte om man ska skratta eller snyfta för det låter så gulligt :love: nån gång ibland så morras det och det har även hänt att hon har satt sig upp och börjat morra och storskälla. sen vaknar hon mitt i och tittat förvånat på mej.

frank låter inte så mycket men det blir nått gläfsande ibland. han låter mer som en stor hund än schäfern :rofl:

Gissa drömmer också i stort sett varje gång hon sover.

Galopperande ben, morrningar, skumma skall och tandklapprande är det här!

Nixon har faktiskt börjat drömma mycket mer sen Gissa flyttade in också, han buffar o skäller rätt mycket i sömnen, men inte alls lika ofta som valpen.

Precis så är stora vovven, rent hjärtskärande när han skrikskäller sådär i sömnen.

Lilleman kan gny, mest viftas det på svans och tassar.

De drömmer dock väldigt ofta, ffa lilleman, den stora drömmer inte lika ofta men när han gör det går det inte att ungdå, värst är på kvällen när man ska försöka sova själv..

Båda mina drömmer ofta. Det viftas på svansar, sparkas med tassar, morras och småvoffas väldigt ofta. Dessutom så sover de ofta på rygg och då snarkar de dessutom. Den äldste snarkar mest och den yngste drömmer mest.

Camaro drömmer ofta. Kanske inte varje gång hon sover men några gånger per dygn iallafall. Brukar vakna nästan varje natt av att hon ligger och sparkar på mig ;)
Hon "springer", låter på en massa konstiga sätt, snuttar och håller på.

Billy drömmer livligt och ofta.
Han springer, viftar på svansen, ylar, morrar, skäller, snuttar ( gulligt! :love: )

Jag tycker att det är jättemysigt :D

kl

Sigge drömmer då och då. Ett par gånger i veckan kanske?
Han gnyr/piper lågt och ibland små små rörelser. Någon gång har han också haft "mardrömmar" (som R_C beskriver det) men det brukar han inte ha.

Rover drömmer i princip varje dag. Han rycker med tassarna, småskäller, vispar med svansen och smackar med munnen. En enda gång har han rest huvudet majestätiskt mot taket och ylat, vilket naturligtvis fick honom att vakna och se mycket förvånad ut.

Nästan varje gång han sover... Just nu jagar han nog katten eller nått för det är ett evigt viftande med tassarna och lite gläfsande.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat