falukorw
Trådstartare
Jag har verkligen bekymmer med min valp Fixa, snart 9 månader, som äter allt hon kommer åt när vi är ute på promenader. Harskitar finns det gott om och det kan jag leva med, även att hon äter lite gammalt bröd och sånt, men när hon äter människoskit och kommer och luktar i skägget och munnen är det inte roligt. Detta händer minst ett par gånger i veckan och jag fattar inte vilka det är som sätter sig och bajsar bara nån meter från parkvägen (Stockholmsförort). Än så länge har hon peppar peppar inte blivit sjuk av det men det kan ju vara både det ena och andra i människors avföring så väntar bara på den dagen hon blir förgiftad.
Hon är jätte duktig och kan gå lös, kommer direkt på inkallning och håller sig nära mig (3-4m). Ändå hinner hon äta allt detta ute. Har jag henne uppmärksam på mig med t.ex. gå nära är det inget problem men jag vill både för hennes och min skull att hon ska kunna få röra sig lite friare och jag vill kunna koppla av under promenaden och inte fokusera på hundarna hela tiden. Jag börjar på riktigt fundera på att alltid ha henne kopplad men det känns inte heller roligt. Munkorg går ju alltid att ha också och kanske är det de som behövs vilket inte känns roligt heller.
Tror ni att det skulle gå att träna bort att man äter saker ute? Det är ju så vansinnigt självbelönande så vet inte riktigt hur jag ska lyckas toppa det? Tips på hur man skulle kunna göra?
Detta är så sjukt äckligt att jag snart inte vet vad jag ska ta mig till
Hon är jätte duktig och kan gå lös, kommer direkt på inkallning och håller sig nära mig (3-4m). Ändå hinner hon äta allt detta ute. Har jag henne uppmärksam på mig med t.ex. gå nära är det inget problem men jag vill både för hennes och min skull att hon ska kunna få röra sig lite friare och jag vill kunna koppla av under promenaden och inte fokusera på hundarna hela tiden. Jag börjar på riktigt fundera på att alltid ha henne kopplad men det känns inte heller roligt. Munkorg går ju alltid att ha också och kanske är det de som behövs vilket inte känns roligt heller.
Tror ni att det skulle gå att träna bort att man äter saker ute? Det är ju så vansinnigt självbelönande så vet inte riktigt hur jag ska lyckas toppa det? Tips på hur man skulle kunna göra?
Detta är så sjukt äckligt att jag snart inte vet vad jag ska ta mig till