Hund skjuten av polis i Göteborg.

Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

I just detta fallet, om det nu är som det står i tidningen, så är det faktiskt förståeligt, om än tragiskt...
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Ett helt ok förfarande tycker jag. Kanske hunden t o m fick det bättre nu. Vet ju aldrig vad den varit utsatt för eftersom den hade det beteendet.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

ja du... i nästa tidning står det väl att det är en schäfer:smirk: nä skämt osidå, hunden har nog det bättre nu.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

*kl*
har väntat på att denna tråd skulle komma. och visste att det skulle bli en massa skitsnack.
jag känner till vem ägaren är och jag skulle inte säga att hunden har det bättre nu. hunden har inte blivit utsatt för någonting och är inte en "kamphund". det var en olyckshändelse alltihopa.
hunden var nog väldigt stressad och i en liknande situation med vilken annan ras som helst skulle nog samma sak kunna hända.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

tycker det är lite "komiskt" att alla raser som tex pitbull,amstaff och liknande hamnar under "kamphund"..

om tex en drever eller nått skulle attackera,så skriver dom ju inte jakthund,eller golden labbe,då står det ju inte fågelhund..


undrar bara VARFÖR??!


är det för att det ska låta så hemskt som möjligt,att dom vill smutskasta alla hundar som pitbulls,rottis,amstaff? att alla ska bli så rädda för dessa hundar,att ingen vill ha dom?

se till att alla dessa hundar har det bra istället,och hamnar i rätta händer från början,så kanske det skulle bli mycket mindre olyckor än vad det är nu!
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

hunden var inte hos ngn dålig ägare heller. utan hos en som kämpat för dessa raser i ett antal år.

och sedan, det är inte relevant vad det är för ras som attackerade. vad var det för ras på den attackerade hunden då? liten vit hund! vad är det?

grejjen är, skulle det vara ngn annan ras än hund av bull&terrier typ som var inblandad skulle det säkerligen inte stå ngt om det öht. tyvärr.

allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

*kl*
har väntat på att denna tråd skulle komma. och visste att det skulle bli en massa skitsnack.
jag känner till vem ägaren är och jag skulle inte säga att hunden har det bättre nu. hunden har inte blivit utsatt för någonting och är inte en "kamphund". det var en olyckshändelse alltihopa.
hunden var nog väldigt stressad och i en liknande situation med vilken annan ras som helst skulle nog samma sak kunna hända.



Menar du alltså att det är ett normalt beteende för den rasen att attackera en småhund på det viset och sedan attackera människor :confused:

Hur kan du få det till en olyckshändelse?
En normal hund (oavsett ras)attackerar vare sig hundar eller människor av en olyckshändelse.

Precis som Zizzy undrar jag vart ägaren fanns någonstans vid tillfället?
Uppenbart är ju att detta skedde under en relativ lång tidsrymd...

Om det varit en cocker (eller vilken ras som helst) som gjort samma sak hade jag ansett det varit precis lika osunt och onormalt beteende!

Finner inget av det skitsnack du pratar om i tråden, så var finns det?
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

hunden var inte hos ngn dålig ägare heller. utan hos en som kämpat för dessa raser i ett antal år.

och sedan, det är inte relevant vad det är för ras som attackerade. vad var det för ras på den attackerade hunden då? liten vit hund! vad är det?

grejjen är, skulle det vara ngn annan ras än hund av bull&terrier typ som var inblandad skulle det säkerligen inte stå ngt om det öht. tyvärr.

allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.

nej det är inte relevant vilken ras igentligen som attakerade. men just när det gäller pit eller amstaff(vilken ras var det igentligen du som vet?) men varför i helvete tillåter han då att situationen uppstår om han förespråkar sin ras? jag har två stycken pit och dvärghundar, dock inte vita;) men de skulle ALDRIG hamna i den sisten!!! jag blir så jävla förbannad när folk ska försöka förklara bort när såna här saker händer! har man skaffat sig en ras med motor så ska man uppfostra därefter! varför har ägaren till hunden inter tagit sitt ansvar?
sen måste man bära omkring på en brakingstick om man har min ras? herregud , det är väl om nåt att idiotförklara rasen!!!!!! den ska om den nu biter i något, (pinne trasa eller vad fan som helst "liten vit hund") släppa omgående på kommando! oavsett hundras!!!
som många märker är jag ruskigt förbannad just nu!
ursäkta mitt skrivsätt och språk men förstå att jag blir vansinnig när folk skaffar sig vatten över huvudet som inte verkar innehålla något!
kommer att återkomma, ska packa vidare och lugna ner mig lite. (håller på o flyttar)
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

hmm.. detta med raserna om vilka som hängs ut i media har jag oxå funderat på MÅNGA gånger..

men hur som helst så gick jag me min labbe för ngt år sen i stan.. då kom ett barn framrusande som jag visserliggen stoppade för att jag anser att man inte springer så till en okänd hund, då skriker mamman rakt över gatan barnets namn och "rör inte hunden det är en kamphund":confused: ehh.. hur fick dom en labbe till kamphund?? och vilka tillhör kategorin kamphund numera?:smirk:
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

nej,jag såg att du hade skrivit det i inlägget ovan. tur att det finns människor som tar väl hand om dom,även fasst dom har det ryktet,tyvär så kan det sluta illa iallafall,men det kan hända precis vilken hundras som helst!

men dessa raser säljs för ofta till ägare som inte har nån aning om vad dom har i kopplet..


tycker bara att det är synd det som hänt,och synd att dessa hundar smutskastas..:cry:


känner du dig hemma på dessa hundar i göteborg? har en omplacering därifrån,en pb korsning,du kanske vet nått om hans tidigare liv?
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

offta så förknippas labbe som kamphund,i utseendet.. jag har aldrig tänkt på det tidigare,och skrattat åt alla som sagt det,men min kompis har nu en labbe,och i vissa vinklar så ser han ut som en pitbull! :eek:

undrar hur många olyckor som har hänt med amstaff,pitbull,rottis,som "egentligen" varit en annan ras..? :smirk:
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

ja det kanske dom gör, :idea: jag har vaktiskt inte tänkt på det heller..

men min lilla guling me små rynkor i pannan har ja svårt att tolka som en kamphund, men ja vet ju va det är för ngt:D och är man inte så inne på ämnet hundar så kanske man tar fel på dom.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.

Jag vet inte vad ett "breakingstick" är, kan någon förklara?
Har aldrig hört talas om det och att man skulle behöva ha med sig ett sådant när man är ute och går med hunden??
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Hittade detta:

En form av pinne,oftast av trä,som ser ut ungefär som en större morakniv i formen.Anordningen ärframtagen för att sättas in i munnen på en kampande hund,för att få den att öppna käftarna och släppagreppet om ett annat djur eller föremål.Detta är ett effektivt sätt att avbryta slagsmål mellan hundar,vilket ibland var en nödvändighet under forna hundkamper.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

hunden var inte hos ngn dålig ägare heller. utan hos en som kämpat för dessa raser i ett antal år.

och sedan, det är inte relevant vad det är för ras som attackerade. vad var det för ras på den attackerade hunden då? liten vit hund! vad är det?

grejjen är, skulle det vara ngn annan ras än hund av bull&terrier typ som var inblandad skulle det säkerligen inte stå ngt om det öht. tyvärr.

allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.

Vilken förbannat snevriden värld du lever i människa nåt är ju fruktansvärt fel i huvudet på en hund när den för det första angriper en liten hund sen när man sprayar den med peppar spray o får batongslag inte fattar o ger sig utan på dom också sen måste man skjuta den med 14skott. är det fullt normalt bettende i din värld???:eek:

Ni är så förbannat trångsynta när det gäller kamphundar så ni fattar inte att nåt är fel. Ni sitter o skriver att ni inte kan förstå hur ni kan säga det är kamphundar, det är ju faktiskt så att dom är avlade just till o göra mos av andra djur.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.

så alla som köper kamphundar ska få med sig en Breaking stick hem från valpköpet, ifall dom better sig som så här hundarna så man kan lösa problemet på plats o inte behöva sätta en kula i bullan på hunden
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

hunden var inte hos ngn dålig ägare heller. utan hos en som kämpat för dessa raser i ett antal år.
och sedan, det är inte relevant vad det är för ras som attackerade. vad var det för ras på den attackerade hunden då? liten vit hund! vad är det?
grejjen är, skulle det vara ngn annan ras än hund av bull&terrier typ som var inblandad skulle det säkerligen inte stå ngt om det öht. tyvärr.
allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.
Alltså på vilket sätt tycker du att denna ägaren skötte sej? Hur många hamnar i denna situation?
Hur många hundar reagerar som denna gjorde?
Att bara säga att man alltid ska ha breakinstick med gör mej förtvivlad. :cry: Ungefär som att alla människor alltid ska vara beväpnade.

Tyvärr förstärker du bara mitt förakt för denna typ av hundägare som du uppenbarligen själv tillhör. :idea:

Det finns bra hundägare som kan äga vilken hundras som helst. Sen finns det hundägare som dras till speciella raser av olika anledningar och det är här det spårar ur. :eek:
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

offta så förknippas labbe som kamphund,i utseendet.. jag har aldrig tänkt på det tidigare,och skrattat åt alla som sagt det,men min kompis har nu en labbe,och i vissa vinklar så ser han ut som en pitbull! :eek:

undrar hur många olyckor som har hänt med amstaff,pitbull,rottis,som "egentligen" varit en annan ras..? :smirk:

Att det blir fel ibland är väl inte så konstigt. Hur många har inte kallat en schäfer för varg?

Men det är ju bara ett sätt att "flytta ljuset" från frågan.

Varför hamnar vissa hundraser i sådana här situationer? :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 631
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Min väninna försvann från sitt långtidsboende hotell och lämnade sin hund, en Rottweilertik i rummet. Polisen har hämtat den. Jag bor i...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 703
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 887
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 335
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp