Hund skjuten av polis i Göteborg.

Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Jag tycker inte det stämmer. Jag ifrågasätter nog mer när folk vill ha en brukshund än en till sällskap.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Jag har i alla fall stött på det väldigt mycket den senaste tiden. Har sedan tidigare en korsning mellan kanintax/chihahua som jag lever ett aktivt hundliv med. Tyvärr är hon inte intresserad av ett lika aktivt liv som jag nu upptäckt att jag är, och jag har bestämt mig för en Dobermann som för övrigt kommer hem till oss om 6 veckor:love:

Ända sen det blev bestämt har jag upprepade gånger fått frågan vad jag ska med en Dobermann till. När jag svarar att den lille inte uppfyller alla mina krav på en hund får jag veta att det är trams, och att hon kan gå hur långt som helst. :smirk: Javisst, om det inte regnar, blåser eller är högt gräs, då går hon helst bara til närmsta buske!!! :D
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

nej det är inte relevant vilken ras igentligen som attakerade. men just när det gäller pit eller amstaff(vilken ras var det igentligen du som vet?) men varför i helvete tillåter han då att situationen uppstår om han förespråkar sin ras? jag har två stycken pit och dvärghundar, dock inte vita;) men de skulle ALDRIG hamna i den sisten!!! jag blir så jävla förbannad när folk ska försöka förklara bort när såna här saker händer! har man skaffat sig en ras med motor så ska man uppfostra därefter! varför har ägaren till hunden inter tagit sitt ansvar?
sen måste man bära omkring på en brakingstick om man har min ras? herregud , det är väl om nåt att idiotförklara rasen!!!!!! den ska om den nu biter i något, (pinne trasa eller vad fan som helst "liten vit hund") släppa omgående på kommando! oavsett hundras!!!
som många märker är jag ruskigt förbannad just nu!
ursäkta mitt skrivsätt och språk men förstå att jag blir vansinnig när folk skaffar sig vatten över huvudet som inte verkar innehålla något!
kommer att återkomma, ska packa vidare och lugna ner mig lite. (håller på o flyttar)
:bow: Väldigt bra inlägg...
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Alltså på vilket sätt tycker du att denna ägaren skötte sej? Hur många hamnar i denna situation?
Hur många hundar reagerar som denna gjorde?
Att bara säga att man alltid ska ha breakinstick med gör mej förtvivlad. :cry: Ungefär som att alla människor alltid ska vara beväpnade.

Tyvärr förstärker du bara mitt förakt för denna typ av hundägare som du uppenbarligen själv tillhör. :idea:

Det finns bra hundägare som kan äga vilken hundras som helst. Sen finns det hundägare som dras till speciella raser av olika anledningar och det är här det spårar ur. :eek:
Det finns mkt skumt inom hundvärlden. För ett par år sedan var det en kille här som var ute med sin schäfer och hade den lös,när den fick syn på en phalene och rusade dit. Tanten var gammal och hann inte reagera innan hunden sög tag över ryggen på phalenen och skakade den. Skinnet över ryggen fläktes upp och hängde löst. Han vill inte betala utan tyckte att det det var tantens fel som inte lyfte upp sin hund! What? Han tävlar på sm nivå nu. Man blir mörkrädd... En annan bekant till mig har en JR som har den fula vanan att anfalla andra hundar bakifrån-oprovosserat! Sedan biter han sig fast och går inte att få lös!!! Vi var fem pers sist som försökte! Det tog över fem minuter att få lös fanskapet! En del människor verkar skaffa helt fel hundar...
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Det måste vara fruktansvärt att se sin hund bli skjuten. Lider faktiskt med ägaren.

Det måste vara fruktansvärt att se sin hund i käftarna på en hund som vägrar släppa och bara biter och biter ...

Nej jag kan inte tycka synd om hundägaren i detta fall, jag tycker synd om hennes hund som blev skjuten och den andra hunden som blev biten och vars ägare som fick se allt..
 
Senast ändrad:
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Har en kompis som jobbar som hundförare i tullen. Hon hade en pitbull som tjänstehund och säger att det var den bästa hunden hon någonsin jobbat med. å de kan användas som narkotikahundar.

En ny fråga då: Vad har man för användning av en nakenhund, vavva eller shih tzu???
de är sällskaps och utställningshundar som passar helt utmärkt som sällskapshundar.. de slår inte slint i huvuet på dom, dom har inte en extrem drift att hävda sig utan är helt enkelt JÄTTEBRA sällskap..

dvs även fast man själv inte är överaktiv hundmänniska som gillar att träna 2 timmar och springa 3 timmar varje dag med din hund utan njuter av sköna promenader och gos, inte behöva tvingas på agility, spårträning eller annat som aktiva hundmänniskor tar sig till..
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Ja det är fruktansvärt det också, läste ägarens egna ord och bara kände med denne hur fruktansvärt det måste vara att se på.
Så klart är det värre att se på när ens hund blir överfallen, har varit med om det själv men då var det en rottis som tog den ene papillonen över ryggen. Både hunden och jag skrek och jag tror rottisen blev så rädd att han släppte för han vände och gick tillbaka till bron där han satt från början. Än i dag kan jag fundera på varför han släppte taget och det är 17 år sedan.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

de är sällskaps och utställningshundar som passar helt utmärkt som sällskapshundar.. de slår inte slint i huvuet på dom, dom har inte en extrem drift att hävda sig utan är helt enkelt JÄTTEBRA sällskap..

dvs även fast man själv inte är överaktiv hundmänniska som gillar att träna 2 timmar och springa 3 timmar varje dag med din hund utan njuter av sköna promenader och gos, inte behöva tvingas på agility, spårträning eller annat som aktiva hundmänniskor tar sig till..

Tänk, då har de ju precis samma användningsområde som en "kamphund" :idea: Både t.ex staffordshire bullterrier och amstaffen är urtrevliga sällskapshundar som man kan ställa ut. Och "slå slint kan det göra på många olika hundar, oavsett ras.
Kan det inte vara så att dessa hundarna är trevliga sällskapshundar i större format som är lite svårare att uppfostra?
Kan det inte vara så att det finns folk som vill ha en sällskapshund som är lite större än en knähund, men ändå inte vill träna flera timmar om dagen?
Kan det inte vara så att man vill ha en sällskapshund som samtidigt är lite svårare att träna?
Kan det inte vara så att man giller terrier, men vill ha den i ett stärre format?

Min vavvakorsning kräver för övrigt mer träning och motion än många andra stora hundar jag känner, det enda hindert hon ser är vädert.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

meningen med mitt inlägg var att små sällskapshundar som inte är avlade för jakt, vallning eller vakt HAR ETT SYFTE också.. just för dom som inte vill eller kan träna siin hund 3-5 timmar om dagen dag ut och dag in..

så den stora skillnaden mellan dem är att en SBT och amstaff kräver så mycket mer än små sällskapshundar.. både i mental och fysisk träning..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 631
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Min väninna försvann från sitt långtidsboende hotell och lämnade sin hund, en Rottweilertik i rummet. Polisen har hämtat den. Jag bor i...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 703
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 887
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 335
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp