Hund skjuten av polis i Göteborg.

Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.

Jisses!!:eek: .... hade det inte varit lämpligare att utrusta den så kallade kamphunden med munkorg i stället!!

Då hade allt som hände aldrig hänt!! Det hade varit betydligt trevligare för alla inblandade parter..:cool:
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

nej det är inte relevant vilken ras igentligen som attakerade. men just när det gäller pit eller amstaff(vilken ras var det igentligen du som vet?) men varför i helvete tillåter han då att situationen uppstår om han förespråkar sin ras? jag har två stycken pit och dvärghundar, dock inte vita;) men de skulle ALDRIG hamna i den sisten!!! jag blir så jävla förbannad när folk ska försöka förklara bort när såna här saker händer! har man skaffat sig en ras med motor så ska man uppfostra därefter! varför har ägaren till hunden inter tagit sitt ansvar?
sen måste man bära omkring på en brakingstick om man har min ras? herregud , det är väl om nåt att idiotförklara rasen!!!!!! den ska om den nu biter i något, (pinne trasa eller vad fan som helst "liten vit hund") släppa omgående på kommando! oavsett hundras!!!

:bow::bow::bow:


*kl*
Jag förstår inte detta ständiga försvarande av "kamphundar" som gör slamsor av andra djur. Vilken hund som helst som har så grova störningar som denna hund tycks ha ska avlivas omgående! Jag bor själv i närheten av kortedala och är glad att polisen avlivat hunden.

Säger som många andra: Var var ägaren om den nu var så prickfri i sitt hundhavande?
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

*kl*
har väntat på att denna tråd skulle komma. och visste att det skulle bli en massa skitsnack.
jag känner till vem ägaren är och jag skulle inte säga att hunden har det bättre nu. hunden har inte blivit utsatt för någonting och är inte en "kamphund". det var en olyckshändelse alltihopa.
hunden var nog väldigt stressad och i en liknande situation med vilken annan ras som helst skulle nog samma sak kunna hända.

Om det verkligen vore så att vilken hund som helst skulle kunna reagera på detta sätt i denna situation (dvs. att poliserna bokstavligen måste pumpa hunden full med bly för att stoppa den) skulle vi väl se betydligt fler sådana fall? Att stora hundar av olika raser attackerar mindre hundar och skadar dem svårt eller tom. dödar dem läser man om rätt så ofta, det är dock oerhört ovanligt att polisen måste döda den attackerande hunden!

Må så vara att ägaren är hur snäll som helst men någonting har gått fruktansvärt fel i denna situation! Var ägaren till den attackerande hunden öht. där? En duktig hundägare kan avvärja en attack eller åtminstone kunna återfå kontrollen över hunden när den har attackerat.

Det är tragiskt för alla parter men försök inte normalisera situationen.

Jag har ingenting emot amstaff, pitbull eller andra liknande hundar men detta fall är extremt och nej, vilken hund som helst reagerar inte på det sättet.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Men vad fan, vilket jäkla nöt sätter den här hundtypen i ett flexi och nej, breaking stick ska inte behövas.

Återigen dåligt handhavande av någoin som faktiskt inte visste vad som fanns i andra änden av snöret. Inte sjutton sätter jag flexi på min rottis och då är det ändå en mesfjant. Inte heller skulle jag ge en amstaff/APBT/staff eller vad som helst möjlighet att hamna i en situation där breaking stick skulle behövas. Som ägare till en svårare ras får man faktiskt vara så god att ha total kontroll på både hund och omgivning, alltid.

Var i helsike höll ägaren hus när allt detta hände?
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

De här raserna ska ju dessutom inte rikta in sig på människor alls. Det är ett väldigt oönskat beteende. För i tiden sköt man sådana på fläcken.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

hunden var inte hos ngn dålig ägare heller. utan hos en som kämpat för dessa raser i ett antal år.

och sedan, det är inte relevant vad det är för ras som attackerade. vad var det för ras på den attackerade hunden då? liten vit hund! vad är det?

grejjen är, skulle det vara ngn annan ras än hund av bull&terrier typ som var inblandad skulle det säkerligen inte stå ngt om det öht. tyvärr.

allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.
skylla på ett dött ting när det är den som är på andra sidan kopplet som är problemet.. :mad:

och nån jävla bråkbrytarpinne ska man då fan inte behöva! hunden ska inte börja bråka från första början..

min mellanpudel skulle ALDRIG! slåss med en annan hund på det där sättet..

kanske det är på "kamphundar" som hos den där andra speciella rasen, att dom får hjärnfel eller "glitchar" och anfaller.. den andra rasen (nån här på buke fick avliva sin för nått halvår sen) ska visst vara jättebra hundar tills det slår fel i huvudet på dem och då är det bara att avliva om man vill ha sina barns och sina egna lemmar i behåll..

alla hundar som anfaller oprovocerat (nej att hunden ser en annan hund är INTE provocerande) tycker jag ska avlivas.. varför avla på en defekt hundras liksom.. :confused:
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Vilken förbannat snevriden värld du lever i människa nåt är ju fruktansvärt fel i huvudet på en hund när den för det första angriper en liten hund sen när man sprayar den med peppar spray o får batongslag inte fattar o ger sig utan på dom också sen måste man skjuta den med 14skott. är det fullt normalt bettende i din värld???:eek:

Ni är så förbannat trångsynta när det gäller kamphundar så ni fattar inte att nåt är fel. Ni sitter o skriver att ni inte kan förstå hur ni kan säga det är kamphundar, det är ju faktiskt så att dom är avlade just till o göra mos av andra djur.

Du har så förbannat jäkla rätt, kan bara instämma
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Den är inte defekt egentligen. De har bara etts tort mått av kamp i sig som måste styras åt rätt håll och hållas under kontroll. Välplanerad avel som ger balanserad avkommor blir otroligt viktigt för just denna hundtyp och även att de hamnar hos precis rätt ägare. Det är inga lätta hundar.

Många tror att de gamla kamp-raserna anfaller för att de är ilskna och förbannade på andra hundar. De slåss inte i aggression utan av ren kamplust, att få mäta sig och vinna. Det var vad som gjorde en vinnare på den tiden då raserna fortfarande användes till regelrätta hundkamper, tjurkamper eller vad det nu var. En arg hund tröttade ut sig och förlorade.

Det slår alltså inte slint i huvudet på dem heller, utan det är bara kampen som väcks och det är här ägaren kommer in. Man får inte tillåta att det sker och går överstyr.

Det finsn dock gott om många felavlade exemplar som inte har den balans som krävs i huvudet. De är bara att skjuta.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

men vad ska man då ha dessa hundar till? som sällskap? nej en hund som har det i huvudet att kampa ska man väl ha till det.. så vad är lämpliga användningsområden? jakt? vallning? tjurfäktning? vart får de utlopp för sina kvalitéer? finns det användningsområden i sverige för dem?

enda jag kan tänka mig är hos polisen..
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

tycker det är lite "komiskt" att alla raser som tex pitbull,amstaff och liknande hamnar under "kamphund"..

om tex en drever eller nått skulle attackera,så skriver dom ju inte jakthund,eller golden labbe,då står det ju inte fågelhund..


undrar bara VARFÖR??!

För min del så ser alla de hundarna likadana ut. Jag kan inte skilja de olika raserna åt. Jag kan heller inte se om det är diverse blandraser med ovannämnda raser inblandade i. Jag vet inte vad jag ska kalla dem för heller om jag ska beskriva att jag mött en sådan för någon bekant. Det är lättare att säga: "Något kamphundsaktigt" så vet alla vad jag menar. Jag kan de flesta hundraser utan problem och många detaljer. Men just den rasgruppen så ser alla likadana ut för mig.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Pitbull, rottweiler eller doberman. Det får jag ofta höra ;) Det är sant!

/Labradorägare
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

hunden var inte hos ngn dålig ägare heller. utan hos en som kämpat för dessa raser i ett antal år.

och sedan, det är inte relevant vad det är för ras som attackerade. vad var det för ras på den attackerade hunden då? liten vit hund! vad är det?

grejjen är, skulle det vara ngn annan ras än hund av bull&terrier typ som var inblandad skulle det säkerligen inte stå ngt om det öht. tyvärr.

allt som hände hade kunnat undvikas om det ej använts flexikoppel (avskyr flexi) samt om man skulle burit med sig ett breakingstick.

Jag sitter och är chockad. En hund som beter sig på det sättet mår verkligen inte bra överhuvudtaget. Jag är bombsäker på att hunden mår bättre där den är nu. En normal hund ska tåla "stress" och inte försöka ha ihjäl en annan hund eller folk för det.

Och det var det dummaste jag har läst, burit med sig ett breakingstick. Vad fan har du för syn på hundrasen?!

Har fyra vänner med amstaffar, och en med PB/amstaff. Ingen har med sig varken elpistol, breakingstick eller stackel. Alla hundarna fungerar helt normalt.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Polisen har absolut ingen användning av dem.
PL
näe, förmodligen inte såm mer än upploppsstoppare i fängelser.. ingen av internerna lär ju rå på en kamphund.. fast då räknas det väl som övervåld mot internerna..


allmänt: roligt att ingen kommit med förslag på vad en kamphund kan användas till :smirk:
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Man kan skaffa den för att bevisa att en hund blir vad man gör den till.
Min är så snäll den är precis som vilken hund som helst:devil:
Tala om riskbeteende.
PL
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Det kanske även denna hunden gjorde fram till igår.
PL

Om det var så.. Så fick hunden förmodligen ett akut hjärnfel pang bom. Eller så var det ägaren som inte kunde läsa sin hund och trodde gott om den. Man ska alltid tänka på vad man har i snöret.
 
Sv: Hund skjuten av polis i Göteborg.

Läs vad Jadzia skrev ovan. Har man en sådan här hund får man helt enkelt inte låta kampbeteendet triggas. Den som har en "kamphund" o tror att det här kan inte hända med deras hund är en livsfarlig hundägare.
PL
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 631
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Min väninna försvann från sitt långtidsboende hotell och lämnade sin hund, en Rottweilertik i rummet. Polisen har hämtat den. Jag bor i...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 703
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 887
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 335
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp