Hund Rädsla

R

RockyV

Jag har en vallack på 16 år och han ör livrädd för hundar :(
Han blev jagad av en hund när han va lite yngre och så klart sitter det fortf kvar, men det är väldigt jobbigt i och med hundar förekommer OFTA i stallmiljö.

Så nu undrar jag om ni har några tips på vad man kan göra åt detta?
Jätte tacksam för svar!!

Sv: Hund Rädsla

Be någon med hund att hjälpa dej att träna.

Vi hade en häst på foder för några år sedan som vi i efterhand fick veta var livrädd för hundar av samma orsak som din, nu visste ju inte vi det och våra hundar var ju med i stallet som vanligt.

Hon såg dem från sin hage när de lekte i trädgården och brydde sig aldrig om hundar sedan, trots att grannens hund vid ett tillfälle kom utrusande när vi red förbi.

Så träna träna träna, precis som med allt annat.

Sv: Hund Rädsla

Okej tack så mycket man tänker så mycket på själva problemet så man ser förbi de enklaste lösningarna :)

Nu ska hunden få förlja med ut till stallet idag..:)

Tack igen!

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 846
Senast: LiviaFilippa
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 750
Senast: Grazing
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 519
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCV