Hund på jobbet, vad jobbar ni med?

Sv: Hund på jobbet, vad jobbar ni med?

När jag jobbar (är sjukskriven nu) så har jag med min yngsta hund på jobbet, hon har varit med sedan jag började jobba när hon var 8 månader. Nu är hon 3,5.

Jobbar 50% på kontor och hon ligger på en filt under skrivbordet och sover sej igenom arbetspasset, tittar sömnigt upp om det kommer besökare:D

Jag jobbar på två ställen (natt inom psykiatrin på gruppboende) och kan ta med henne på ett av ställena. Jag kan ta med henne även på det andra, men väljer att att avstå då flera är rädda och inte gillar hundar. Det blir en stress för både hund och boende om jag tar med då, så jag har en nattmatte vid dessa tillfällen istället.

Det fungerar bra, men inte helt ultimat. Min hund är lite vaktig och kan skälla när de boende kommer ut från sina lägenheter på natten. De boende är inte rädda, utan gillar hunden, men jag är lite orolig för att grannarna ( boendet ligger i vanligt hyreshus) kan börja klaga om hon skäller nattetid. Eftersom hon är så pass ung än, hoppas jag dock hon vänjer sig vid att det smäller i dörrarna ibland på jobbet, och att hon vänjer sig vid att ingen av de boende är "inkräktare" som hon behöver vakta mig för:).

Har ingen egen men lånar kompisarnas hund när han inte kan följa med matte (blivit mer nu sen dom fick barn)

Jobbar på kontor med eget rum, enda problemet är att det redan finns flera hundar här och "min" har lite problem med hundkontakter.
Så jag har ett kompostgaller för dörren samt att han sitter fast i skrivbordet (lite hängslen och livrem :D )
Men det går bättre och bättre, nu kan han gå förbi de flesta av hundarna utan göra utfall om jag säger till innan och håller kort koppel

Men för det mesta ligger han brevid min stol, gäller bara tänka sig för när man flyttar på stolen

Jag jobbar hemifrån med ekonomi, har vår 12 veckor valp i knät oftast, han trivs super :)
Kan lägga upp mitt arbete helt själv, bor på hästgård, den lille får följa med i stort sett överallt ute på gården, han stormtrivs!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 869
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 034
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30