Hund på buss

MissFideli

Trådstartare
Jag har märkt att alltför många hundägare sätter sig i den främre delen av bussen.
Trodde det var allmänt känt att man sätter sig i den bakre delen när man har djur/är djurklädd? T.o.m jag som kommer från en liten stad utan kollektivtrafik (buss vill säga) visste det.

Säger man sen till som förare så får man en mördande blick :o :cool:
 
Sv: Hund på buss

Jag sätter mig i bakre halvan, är det rätt eller måste man sitta längst bak?
Jag avskyr det, eftersom det oftast är sitter 10 finniga, gapiga tonåringar där, och jag har ingen som helst lust att dela säte med dem...


*ska jag skämmas?*
 
Sv: Hund på buss

Det räcker om man sitter efter andra dörren på bussen. Alltså efter där barnvagnarna ska vara. Så är det iaf här i Sthlm!
 
Sv: Hund på buss

Klart man sätter sig långt bak, om det nu går att ta sig dit vill säga. Är bussen fullknökad får man gå så långt man kan. Helst kliver man också på vid bakre dörren.
 
Sv: Hund på buss

När jag åker buss med hund så ser jag till att sätta mig långt bak. Åker jag med en hund som är lite aggresiv så ser jag även till att ha munkorg på.

Sen får man inte kliva på i bak i bussarna utan man får kliva på i fram och gå bakåt oavsett hur många allergiker/hundrädda det finns :crazy:
 
Sv: Hund på buss

som någon sa, i Sthlm får man sätta sig varsomhelst efter barnvagnsplatserna, det finns pilar vart man får och inte får sitta med hund.

Men om det är knökfullt, och jag inte får sittplats längre bak sätter jag mig så långt bak som möjligt.
 
Sv: Hund på buss

Får ni inte kliva på bak där barnvagnarna tas ombord?

Vad knasigt. Det får man i Örebro, så man slipper passera främre halvan av bussen.
 
Sv: Hund på buss

Jag skulle också uppskatta att få hoppa på längst bak direkt!! Det räcker ju med att hålla upp kortet anser jag :) Helst om man ska upp med två hundar så är det ju supebekvät om man kan hopp på sista dörren direkt...
 
Sv: Hund på buss

Man får ju inte kliva på längs bak här heller, bara i första bakdörren och det för att Länstrafiken för några år sedan tyckte av vi skulle spara in lasttid på det. Har inget med hundar, barnvagnar eller allergi att göra. Och är alltså relativt nytt, kanske 3 år gammalt.
Och det gäller ju bara dom som har kort, ska du köpa biljett eller har biljett ska du fortfarande gå på fram.
 
Sv: Hund på buss

Vi har magnetkort och kortläsare som läser av korten, så då måste man gå på där det finns kortläsare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 661
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 022
Senast: JennyLz
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp