Hund och kattungar???

F

fluff

Jag ska para min hona snart, så det blir förhoppningsvis en kull bebbar här så småningom. Min hund är mycket bra kompis med katterna, de bestämmer och han respekterar det. Men hur ska det gå med de nyfödda kattungarna, kan man lita på att han inte skadar dem? Jag ska naturligtvis ha dem i ett eget rum, men sedan börjar de busa, då har jag dem överallt. Det är en mellanpudel.
Fluff :bow:

Låt hunden träffa kattungarna redan innan de börjar springa överallt. Du MÅSTE naturligtvis vara med, och om kattmamman inte accepterar det så kommer hon att visa det och då kan du försöka någon timme senare.
Att hundar kan verka väldigt "vilda" vid kattungar är oftast att de bara är så nyfikna av sig...
Lycka till

Låt hunden träffa kattungarna redan innan de börjar springa överallt. Du MÅSTE naturligtvis vara med, och om kattmamman inte accepterar det så kommer hon att visa det och då kan du försöka någon timme senare.
Att hundar kan verka väldigt "vilda" vid kattungar är oftast att de bara är så nyfikna av sig...
Lycka till

Ja det var ju smart, man kan låta honom lukta på dem när de ligger i handen, då har man ju full kontroll.
Fluff

Jag råder dig att ständigt bevaka hunden då den är i samma rum som katterna då kattbebisarna är riktigt små.

Min morfars kissekatt fick bebisar och hunden var jätte rädd om dom, nästan vaktig.
En dag då kattmamman var ute en sväng så fick hunden för sig att vakta bebisarna och la sig vid dom och olyckligtvis på dom (var bara 3) alla dog ( dom vara bara någon dag gammal )

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 778
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 705
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka