Hund + marsvin

turbofling

Trådstartare
Jag ska skaffa en hund, och har antagligen hittat en nu, en 4-mån Jackrussell kille. Min mamma tror inte att hunden kommer fungera tillsammans med mina marsvin, hon tror att hunden kommer skälla på marsvinen och att de kommer bli jättestressade.

Vad tror ni? Har ngn vana vid marsvin och hund tillsammans?

Sv: Hund + marsvin

Japp, det har funkat bra, min hund bryr sig inte, däremot är kanterna kring burarna och två har blivit kattmat. Eller är det hamstrar vi har? Jag vet inte, det är mina syskon som har dessa små djuren.

Kram Favina :bump:

Jag tog hand om en harunge en sommar och det funkade skit bra med min Parson hane.. Han behövde bara vänja sig... Jag skulle däremot aldrig lämna hund och marsvin ensamma tillsammans... Även om det ser ut att gå jätte bra så är det inte så mkt som kan trigga hundens jaktinstinkt...

Jag har min cocker med min kanin lösa på tomten. Det går superbra, men det går inte att lämna de ensama, ibland får hunden ett rus och jager, händer inte ofta, men det händer

Marsvinen får vara i sin bur alltså. Jag hade inte tänkt att ha dem lösa tillsammans.

Då ser jag inte att det skulle vara något problem... Men ibland kan det ta lite tid för dom att vänja sig... Eller snarare för hunden att förstå att det inte är mat som går omkring i buren... :smirk:

Jag hade en kanin när vi skaffade våran Jack Russel.
Det gick inte alls.
Hunden skällde på kaninen ovabrutet.
Hoppade å var helt tokig.
Varken hunden ,Kaninen eller jag stod ut i längden.
Så kaninen som var gamal fick jag till slut ta bort.
Har en Chinchilla men den bryr sig inte hunden om så mycket.
Så kanske marsvin går bra.

Men kanin gick inte alls.
Katter tycker hon om så det går bra.

Jag tror det ska gå bra. Vi har både hund och katt tillsammans med marsvin och det är inga problem. Skulle hunden visa väldigt mycket intresse är det ju bara att låta hunden vara någon annanstans när man tar fram marsvinen och så.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 647
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar