Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad ha du för hundar? Jag ha också en v50 men känns som en MIM-bur skulle bli för liten för mina två ?Har en V50 och en MIM dubbel medium. En hund i vardera bur.
Viktigaste att tänka på är att se till att hunden inte är lös och kan hoppa omkring i bilen. Det känns ganska trafikfarligt tycker jag.
Jag gillar bur eftersom att skulle vi hamna i en krock så kommer inte hundarna lös. Var en hund som smet vid en bilolycka här i veckan och blev överkörd
Vad ha du för hundar? Jag ha också en v50 men känns som en MIM-bur skulle bli för liten för mina två ?
Mina hundar åker än så länge inte säkert alls, så jag tänker inte visa några bilder Har precis skaffat en ny bil, en Subaru Impreza (kombi) och inte hunnit få till något annat än en nödlösning för hundarna.
Min nödlösning består av fällda baksäten och på dem står en tygbur. I tygburen får valpen vara och jag är noga med att aldrig låta henne åka bil med sele/halsband på, för när (inte om) hon försöker tugga på det riskerar hon utan tvekan att fastna. Mellan tygburen och bagageutrymmet har jag galler och längst bak ligger två skumgummimadrasser och ett täcke. Mjukt ska det vara enligt fröken Aysu Har inga gallerdörrar eller så, Aysu hoppar inte ut förrän hon får kommando.
Funderar lite på om jag ska ha bur eller bara galler när valpen är så stor att hon inte tuggar sönder inredningen på bilen m.m. (det är därför hon sitter i tygbur, i den är hon lugn och kommer inte åt att tugga på själva bilen). Det enda jag vet är att jag inte vill ha en MIM-bur, men det vore ju fint med något krocktestat och säkert...
Lite lustigt att jag som i vanliga fall har stort säkerhetstänk inte har någon riktigt bra lösning för hur hundarna åker i bilen.