Hund i bagageutrymmet på buss.

T

TjejTjejen

Såg en tråd på www.vovve.net om att ha hunden (som sitter i en transportbur) i bagageutrymmet på bussen. Vad tycker ni om det?

Det var visst någon som hade åkt buss där en hundägare hade haft sin hund i bussens bagageutrymme under ungefär 1h lång färd.

Jag läste också den tråden och skulle inte vilja att min hund åkte i bussens bagageutrymme... Då skulle jag hellre åka tåg där man kan ha med sig vovven i kupén.

Däremot undrar jag hur det ser ut när hundar transporteras med flyg, eftersom min lilla tös flögs hit när hon var valp. Någon som vet?

Hundar sitter i lastutrymmet på flygplan. Det är dock olika standard för hundarnas välmående inom olika företag..

Hur ser det ut där? Mörkt och bullrigt?

En som svarade på min fråga på vovve.net sa att det var ljust med personal som kikade till hundarna med jämna mellanrum... Själv har jag ingen aning, men har fått för mig att det kanske inte är sådär jättehemtrevligt direkt...

Hundarna tittas till om det är en längre resa, inte om det bara ligger på 1 timme kanske :)

Ljust är det nog, för dom har ju lampor överallt i flygplanet och måste kunna kolla väskor m.m så att dom sitter fast ordentligt. Låter en del gör det, mer än däruppe där vi sitter. Men jag tror inte att det är öronbedöavnde faktiskt, och dom flesta hundar brukar ju vänja sig vid ljud efter ett tag. Om det är en lång flygresa så somnar dom oftast av utmattning av allt nytt, som i alla andra situationer :p

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 445
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar