Hund från hundstall

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare maisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 5 431
M

maisan

Ja finns det ngn här som köpt/adopterat en hund från ngt hundstall där dom räddat hundar som råkat illa ut av olika anledningar?
Vi ska inte göra det nu, men funderar på det som ett alt sen när vi ngn gång är redo för en ny hund.
Berätta gärna hur det gått för er i vardan.

Sv: Hund från hundstall

ingen här som gjort det? finns ju såna föreningar som tar emot hundar både i Sverige o utomlands, men ingen här som tagit en sån hund?

Har en vän som köpt hund som är adopterad från Spanien, det går finfint och är en mkt trevlig hund.
Ett tips är att läsa en artikel i senaste nummret av "Härliga hund" som tar upp just detta, superbra artikel enligt mig iaf :bow:

Min sambo tog en hund från Sthlms hundstall, han var hennes sista chans då hon hade avlivats veckan efter i annat fall. Som tur var så var det ömsesidig kärlek vid första ögonkastet och hon var en underbar hund som tyvärr dog i cancer för två år sedan. Jag rekommenderar att man adopterar de svenska hundarna istället för att importera gathundar från utlandet, bättre att skänka de pengarna till organisationer som hjälper på plats istället så gör man mycket större nytta och kan hjälpa fler. :bow:

Ja det kan jag hålla med om. Finns många fina hundar i Sverige oxå som behöver nytt hem. Ville bara höra både positiva o negativa sidor i att ta en "sån" hund. Vi har små barn så man måste va väldigt noga med vilken typ av hund man tar, både för barnens o hundens skull. Någon mer som har nåt att tillägga?

Ja, se till att få testa hunden i många miljöer, hundmöten, bilåkande,barn gärna skott osv OAVSETT vilken typ av hund det är.

Tänk på att det kan bli strul med försäkringen.

Jag hade en hund från hundstallet i Stockholm. Hon blev 11år gammal och dog för ett år sedan.

Hon var en blandras men såg ut som en lite tanigare lockig golden. För mig fungerade dte bra. Hon var fem månader då jag fick hem henne och snäll och trevlig på alla sätt även om hon var ouppfostrad.

Skall man köpa en blandras är det väl ett bra ställe att börja leta hund på där det finns redan halvvuxna eller vixna hundar som behöver hem. Skulle dockj vara tveksam till att ta en importerad räddnigshund. Bla. eftersom man vet så lite om hundens historia.

*KL*

Har en hund från Spanien. En JÄTTETREVLIG individ. Alla de spanska hundar jag träffat har varit jättetrevliga.
Men hundstallet verkar vara ett bra & seriöst ställe att ta hundc ifrån.
Annars finns det ju väldigt många omplaceringar på Blocket osv.

´Så småningom när våra vovvar är gamla & trötta då kan jag tänka mig en omplacering från hundstallet.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 501
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 347
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 866
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka