Hrimnir Legacy sadeln

ÄvenTyra

Trådstartare
Eftersom jag ser att det finns en tråd om childericsadlarna måste jag starta en om Hrimnir Legacy. Jag snöade helt in på dem på VM i Norrköping men jag har tyvärr inte köpt någon än eller ens provridit någon, bara testsuttit i montern i NK. Berätta allt om dem! Vad tycker ni som har eller haft dem? Vilken typ av häst passar de bäst till??

Sv: Hrimnir Legacy sadeln

Jeg har en:love:. Den er uuunderbar! Nya modellen. Har den på både mine. Jag använder också den när jag rider andres häster som oftast. Annser at det er en rett så "lett anpassad sadel". Mine hästar har inte spikrak rygg, men ej heller överbygd. Sportsmodell vil man kanskje kalle dem... Jag tycker om sadler der jag kan flytte på mig lite i setet, og det tycker jag Legacyen tillåter. Tycker också den er rett skön i sitsen og benstöden er precis der jag vill ha de. Det jag kan kicke på er läderkvaliten. Tycker den virker lite "plastig" i kåperna. :o

Jag har lånat och ridit den ribbade hrimnir legacy sadeln i ca ett års tid, den låg bra på min smäckra fröken med rak rygg.

Den var skön att sitta i, men ärligt talat, 17.500:- är lite MYCKET pengar.

Det funkar lika bra med en 10. 000:- sadel :angel:

Men skulle man "inte ha nåt bättre att lägga pengarna på" så kanske..

Men duuuuu, ta en tur tvärs över landet och kom och provrid!
Tror din dröm slutar där, Drullen har ju en sådan sadel och njaeeeee. Det finns skönare, absolut!
Hård och trist sadel är min mening!

Men duuuuu, ta en tur tvärs över landet och kom och provrid!
Tror din dröm slutar där, Drullen har ju en sådan sadel och njaeeeee. Det finns skönare, absolut!
Hård och trist sadel är min mening!

Ja, Ja jag kommer, så då får jag väl hamna tillbaka i verkligheten igen då! jag kommer när du är ledig:)

Ja, Ja jag kommer, så då får jag väl hamna tillbaka i verkligheten igen då! jag kommer när du är ledig:)

Aldrig känns det som:D
Men framåt slutet av augusti ska det nog bli ordning, du vet det är ju bröllop på gång snart.....

Men vi får boka in en helg, absolut:bump:
Du kanske behöver lite kantareller.....

Aldrig känns det som:D
Men framåt slutet av augusti ska det nog bli ordning, du vet det är ju bröllop på gång snart.....

Men vi får boka in en helg, absolut:bump:
Du kanske behöver lite kantareller.....

Jag gillar ju Umasjö i september you know:) Så det blir nog bra! Då kanske värsta vårfloderna har passerat i bäckarna också så till och med jag vågar rida över utan att drömma mardrömmar i veckor!:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 975
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård