Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

Hade samma problem jag med men tillslut gick det, blev 5a tre tävlingar på raken och fick 1 i alla :P

kl*

Jag har 24/80, letar fortfarande efter ett jäkla ufo med åp i :(

Mirtai: Behöver du fortfarande hjälp?

Jag hade behövt hjälp med passköp, ressa för 341 000 isåfall :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jadå, det gör jag. Har köpt och ressat en tillbaka till dig. Tack så mycket för hjälpen!:laugh:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl*

Någon här som har en kronos till övers? Spenderat ett bra tag nu med att leta efter någon som säljer/byter men det verkar helt omöjligt :/
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det jag har just nu är:

Krösus gåva x 15
Pandoras ask x 10
Apollos lyra x 8
Plutos pergament x 5
Akilles häl x 5
Filotes klapp x 5
Helios stråle x 4
Svart orkidé x 4
Harmonipaket x 3
Ungdomens vatten x 2
Medusas blod x 1
Guldäpple x 1
Molntapp x 1
Filosofens sten x 1
Fruktbarhetstrollspö x 1
Afrodites tårar x 1
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Men hur kommer det sig att det finns de hästar med ungefär samma gp men som har högre färdigheter än min? Har det med ridlektionerna att göra?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

För grand prix hästar krävs det lite mer :)
Innan du ens får hästen, måste du ge modern Afrodite's tårar, som dubblerar färdigheterna vid födseln av hästen.

Efter det så måste du ge Ungdomens Vatten så fort den fyller 2 år, vilket gör att hästen åldras en månad i taget istället för 2 = dubbelt antal ridlektioner för hästen.

Stalla in hästen på bästa stallet som möjligt, ju bättre stall, desto mer färdigheter får hästen av ridlektionerna :)

Samt ge hästen 20 molntappar innan den fyller 25 år. 1 molntapp föryngrar hästen med 4 månader = ännu mer ridlektioner ;)


Ops, såg att du inte menade Grand prix hästar (läste lite fort), men i stort sett så gör man så för att få ut max med färdigheter av hästen.
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

Lägger till att det är lektionspriset på ridcentret du ska kolla på - ju högre lektionspris desto mer färdigheter. Du ska ha ett center med minst 57. :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl

Åh, hur var det man skulle göra med det där "vin 1 equus i en tävling"?
Var det inte någon här som hade en häst som alltid klarade det målet :D Lånar den gärna igen om du ser det här och har den kvar :angel:

Annars, hur ska man bete sig? *googlar sålänge*
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Whaaat!? Min dåliga häst klarade målet, yay!! :bump:
Och första hästen jag tittade på bland mina egna var precis 10 år, vilken röta :rofl:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Ta en så dålig häst som möjligt med så lite färdigheter som möjligt. Inackordera den i så dåligt stall som möjligt och vanvårda den lite så att hälsa och moral sjunker lite. Starta den sedan i hopp/fälttävlan som har en insats på 9 equus

Citerar mitt svar tidigare i tråden;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 333
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
11
· Visningar
704
Senast: Bison
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 217
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp