Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Pandoras ask är verkligen en av de tråkigaste sakerna man kan få. Jag bytte bort min mot ett par poseidons hästskor nu i veckan för att kunna ge till Cruising. Nu ser det dock ut som att McIntire kommer få dem. :love:

KL

Nu kommer jag med dumma frågor här i och med att jag fick min första vilda häst. Hur värt är det att spendera en mindre förmögenhet för att numrera den? Jag såg att camarguehästen som låg på första plats hade 3 ypperlighetsstjärnor och strax över 500 i GP. Jag har en hingst och kommer ju förmodligen inte få tag i ett sto för betäckning. Ska jag bara låta det ta sin tid? :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ganska kul är det. Har dock ingen större tur. Köpt kort för 6 pass och har 14 dubletter och inget diamantkort. :/ Men har bara några kort kvar på pusslen.

Däremot funder jag på om dem kanske har något sätt att se om en person köper pass/har mycket pass och att den då får fler dubletter så att personen slösar mer? Äh, är nog bara jag som har otur. ^^
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Köpte med lite kort, använde 2pass. Fick också en massa dubletter, men har inte så jätte mkt kvar på pusslen nu. Fick inte heller några diamantkort :/

Tror att det bara är otur :P
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Funderar lite om mål 90 som jag precis kom till, föda upp en enhörning. Menar de att jag kan köpa ett enhörningsföl och föda upp, eller måste det vara egen produktion? Isf. blir det juh lite besvärligt...
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

tror det innebär att du måste föla en så att säga :) Eller tom ha hand om betäckningen....
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det måste vara egen produktion. Kan låna dig en conemmara-hörning om du vill? :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Men jisses vad besvärligt! De ska väl betäckas på bara vissa klockslag också va?
Hur stor är chansen att man lyckas få en enhörning vid betäckningen då ungefär?

Lånar gärna om jag får!
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

vad heter du på howrse? :)

jupp, det ska vara en viss tid, samt så är det bara en viss % chans (1/3 tror jag? Har för mig det ändrat det) att det också blir en enhörning :p Det måste även vara samma ras på föräldrarna.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det är 1/5 på enhörningar att de får horn. För mig tog det nog en 10 försök tror jag innan jag fick en :/ Riktigt segt mål med andra ord
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Aja, de andra målen har juh gått relativt lätt, antar att det inte kan fortsätta så! :)
Heter tigerflicka även där!
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Sådär, det ligger en ung pålle till dig på reservationen - passade på att lägga till dig som vän samtidigt :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tusen tack!
Då ska jag se till att vara redo för betäckning imorgon kl 15.
Håll alla tummar ni har för mig! :)

Ändrade till 21, så ikväll ska det bli en ny enhörning!
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Då håller jag tummarna :)

Ska åldra mitt enhörningssto nu, hoppas på ett sto föl med horn. Har en hingst sedan tidigare så ett sto vore inte fel då båda mina horn ston börjar bli gamla nu.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Inget horn föl blev det... Vad hade ni gjort om ni var jag, satt en filosofens på stoet och avla vidare eller köpa ett nytt sto att avla på? Har ju ett till sto med men hon börjar också bli gammal :/
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

jag är inte så erfaren i hornaveln än, men jag hade nog satsat på en sten på ett av stona, om du ändå har en!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 106
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 185
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp