Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Själv blir jag imponerad varje gång hovis kommer till oss, han skor och verkar så jäkla bra!
En riktigt bra hovis är en fröjd.
såna finns de inte många av verkar de som och hur vet du att han skor bra?
de flesta hästägare har ingen aning
Jag vill minnas att Coari lagt ut en liten serie med bilder på en trevligt verkar barfotahäst. Sök på Coaris inlägg så hittar du nog
Bilderna ligger på Gullans egen låsta tråd "Boots till barfotahästar"
såna finns de inte många av verkar de som och hur vet du att han skor bra?
de flesta hästägare har ingen aning
Här är den, men eftersom Gullan inte förstod dessa bilder förut så vet jag inte om de tillför henne något.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=777395
Att verka en häst handlar inte om kvantitet (verka mycket och hårt) det handlar om kvalitet (att verka efter hästens fysiska förutsättningar så att den hamnar i balans) Precis samma måste ju gälla även vid en skoning självklart.
Ja han är en god försäljare.
Skulle få fin provision om han jobbade åt Elektrolux.
Tror att du skulle bli mer frälst om du såg arbetet gjort av en skicklig hovis.
De är bara inte lika snacksaliga o förtalar inte andra.
Varför ifrågasätter du? Jag orkar inte redogöra om exakt VARFÖR jag tycker han skor bra eller hur jag vet det, men enligt min ringa erfarenhet av hästar (ca 15 år) så skor han bra. Erfarenhet och utbildning är en del i det hela och det har han.
u, jag vill inte låta dum eller så men jag är ledsen att säga det(har fått den erfarenheten här nu för inte länge sedan då jag var tvugen att byta hovslagare)
men bara för att en hovslagare har utbildning och 30års erfarenhet så betyder det inte att h*n vet vad den pysslar med, jag vet det är hemskt men tyvärr sanningen
jag är ett levande bevis på det eller rättare sagt min häst.
men bara för att en hovslagare har utbildning och 30års erfarenhet så betyder det inte att h*n vet vad den pysslar med, jag vet det är hemskt men tyvärr sanningen
jag är ett levande bevis på det eller rättare sagt min häst.
nej men det var detta jag tyckte var så dumt,
min häst blev verkad "mycket och hårt" som du beskriver det men då kan man ju inte gämföra med bilderna som coari lade ut eftersom han knappt ens vidrörde de redan "perfekta" hovarna.
Sanningen är väl att du själv är det levande beviset på att du inte vet vad du pysslar med. Jag vet det är hemskt men tyvärr sanningen.
Ett bra tips är att man analyserar sina egna fel och brister innan man anklagar alla andra för sina fel.
okej det är ju definitivt inte jag som anklagat de hovslagare jag tagit ut,. känn dig träffad.