Hovslagarpriser

_Eulalia_

Trådstartare
Vad betalar ni för eran hovslagare?
Helskoning
Halvskoning
Verkning?

Har varit nöjd med min hovslagare och hennes priser men nu har hon lagt ner företaget och därför börjat ta utan kvitto/svart. Trodde då att det skulle bli billigare för mig men det blev det inte. Får betala samma pris som när jag fick kvitto. Så har börjat kolla runt lite... Men jag vet inte om hon kanske ändå är ganska billig. Har haft henne så länge så har inte koll på priserna. :laugh:

Sv: Hovslagarpriser

Just nu är min barfota och betalar drygt 500 kr.

Har annars haft olika hovslagare som kostat mellan 800-1500 kr för vanlig sommarskoning.

Vanlig helskoning för mindre nordsvensk 850-900 kr beroende på om skorna behöver bytas eller läggas om. Ytterligare då för snösulor och extra broddhål (ej standard).

"Reservhovis" (lärling till ovanstående) tar 900 kr för en helskoning för alla mindre hästar.

Det kan skilja ganska mycket mellan olika hovsagare;

Jag bytte hovslagare för några månader sedan (pga. flytt). Förre hovslagaren tog 1300 kr och nuvarande tar 750 kr. (Båda gäller helskoning)

Jag var/är nöjd med båda! :)

Tycker din hovslagare att det är okey att du skriver på sveriges största hästforum att hon jobbar enbart svart?

Jag tyckte inte att det var några problem med priset innan, snarare tyckte jag att det var bra pris. 900 för helskoning och 300 för verkning. Men när det blir svart och jag vet att hon får 1200 rakt ner i fickan för en halvtimmes jobb och jag står där utan kvitto så känns det lite dyrt :crazy:

Jag betalar 1000:- för helskoning med nya skor och 300:- för verkning, med kvitto. Hade jag velat köra svart hade jag tagit för givet att det blev momskostnaden billigare...

Jag är anonym här så den risken är mycket liten.

Nja, man behöver inte vara Einstein för att snabbt lista ut vem som är vem, särskilt inte som du skriver över 1000 inlägg.

Tillägg, efter mindre än 1 minut så vet jag var du bor...

Njae, rakt ner i fickan blir det nog inte. Hovis har väl en del omkostnader?

Anledningen, hovis kanske ville ha löneförhöjning ;)

Finns ganska många trådar här som handlar om någons hovslagare. Har inte sett någon reagera förut så trodde inte att det gjorde något.

Tja, att en och annan betalar sin hovslagare svart är inte ovanligt.
Men här kan man gissa att hovslagaren lagt ner firman för att kunns stämpla.
Och då istället jobba svart. Dubbel inkomst.

Eller bytt jobb?

Jag har skickat pm till moderatorn och hoppas tråden/delar av inläggen plockas bort. Kanske inte var så bra, du har rätt. :laugh: Hoppas det görs snart så ingen tar illa upp!

och traden ar har...
skor runtom nya dojor 700
skor omsatt 600
vinterdojor med brodd 650 omsatt 600 plus nya brodd
verkning 4 fotter 200
fol verkning 25 kronor per fot..
gor aldrig skor endast fram sa... och ing sulor och sant extra.. plus har bara en hast skodd.. hon kommer var 10 vecka, mer behovs inte..

600 för helskoning, 350 för halv.
Tar inget för tappskor.
Utbildad och duktig Hovslagare

Jag betalar sammanlagt 1000 kronor för två hästar. Då är det en verkning på 350 kronor (och där tackar jag för att hon inte tar extra för jobbig häst, för det är unghästen som är helt hopplös), 600 kronor för en halvskoning och 50 kronor för resan, hon kör rätt långt, men slår ut det på alla som bor åt samma håll. Det är riktigt billigt, med min förra hovslagare betalade jag nästan det dubbla för samma grej, och då bodde han ändå i samma kommun, så det blev ingen reseersättning på samma sätt.

Helskoning 950 kr
Verkning 350 kr
Bensin 250 kr

Halvskoning får jag reda på vad han tar på tisdag :D

Har stora hästar Ena var krånglig att sko bak när han började men är nu supersnäll att sko.

Alltid med kvitto

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 676
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 511
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 609
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
2 001
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka