*lånar knapp*
Jag betalar 1300 för att få min häst skodd och det är ta mig fan värt varenda öre!
Här gnäller man på hovslagare i den här tråden så jag blir näst intill mörkrädd, har ni inte insett vilken enorm resurs och kunskapsbank en skicklig hovslagare är?!?!
Jag är förbluffad, folk köper saker för flera tusen till sina små "älsklingar" och sen gnäller man för att hovis kostar pengar och att "han minsann har 100 kr i timme". Det finns inte en chans i helvetet att jag skulle ta ett så tungt och slitigt jobb för den misserabla lönen.
Jag AVGUDAR min hovslagare och jag har en enorm respekt för honom och hans personal, skulle väl aldrig drömma om att komma dit med en lerig/blöt häst. Det är deras arbetsmiljö!!!
Jag KÖR till smedjan med min häst och får ALL den hjälp en häst kan behöva, han har lite egendomlig benställning så han kräver enormt mycket kunskap av den som skor honom. Jag har haft hovslagare som skott honom för ca 700 utan kvitto i stallet men varför stötta personer som ställer till skit för andra yrkeskollegor?
Vilket blir nästa schackdrag från oss hästägare, att betala veterinären svart, skippa försäkringar, skita i att ha passande utrustning för det är dyrt att köpa nytt, allt för att "spara in" på slantarna! Våra hästar har inte bett om att få oss till ägare, det minsta man kan göra är att ge dom det som behövs annars kan man lika bra skaffa sig en hamster som inte kostar så mycket. Eller en undulat
Nä fy fan säger jag bara..... jag kan bara säga en sak: TACK KÄRE MATS för att du står ut med oss och gör ett såååååååååååå fantastiskt jobb