Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Åh, vad mysigt!
Vilken gullig sambo du verkar ha!
Jag blir lite avis jag ;)

Iofs ska min sambo bjuda mig på julkryssning till tallin 21-23 dec så det är inte så synd om mig :p.
Måste fixa pass åt Molly för att hon ska få följa med också.

I natt var det helt annorlunda än första natten!
Höll henne vaken enda tills vi själva skulle läggga oss och kolla på tv. Så bytte på henne och låg och pratade lite. Sen fick hon mat, och då somnar hon ju alltid. Lade henne då i hennes nya korg hon fick av mormor och morfar i går... och hon sover vidare!
Så natten ser som ut: sover 3h, vaknar och får mat och blöjbyte. Sover 2h, mat. Sover lite över 2h och så mat och blöjbyte igen. Ungefär så. Och det var mkt bättre än första natten, nu fick jag ju iaf sova i mellan :D
Så hoppas på en liknande natt i natt igen.

Nu har vi just varit ute på en långpromenad med vagnen, så mysigt!! :love: Och nu sover hon vidare i vagnen, så vi får lite tid till att käka och surfa lite hehe.

vad skönt!
här har det varit en lång natt, moa har vridit och vänt på sig hela natten och inte fått ro. inte skrikit, bara snurrat och haft sig + att jag nu är förkyld och inte kunnat somna därför.
men idag har hon inte gjort annat än vilat dock lättväckt.

NU är stugan bokad!!

Ungefär sådär var Mollys första nätter också, vaknade bara ett par ggr för mat och ny blöja.
Nu sover hon från 24.00 till 06.00 ungefär och det är sååå skönt!
Sen brukar hon somna om och sova fram tills 9-10 tiden.
Hoppas det håller i sig! :D

Men visst är det mysigt med långpromenader?
Vi försöker komma ut en sväng varje dag, men igår blev det bara en 20-minuterspromenad.
Det var snöblandat slask som bara vräkte in från sidan, jag var helt blöt och blåfrusen när jag kom in igen :crazy:.

Nu när alla höstbebisar är ute måste vi ju styra upp en höstmammeträff till våren :idea:.
Det borde ju funka att ha den i stockholm, för de flesta bor väl där och om inte annat är det ju lätt att ta sig dit med tåg och så...
Vad tycker ni andra?

Jaaa en träff vore ju så kul! Tror de flesta finns runt sthlm, så det är väl mest när övriga kan tänkas besöka huvudstaden.
Ellr så bestämmer man ett datum i mkt god väg så hinner man planera :idea:

Vi håller helt enkelt liv i denna tråden, så kommer en träff kännas ännu mer nödvändig, man blir ju såå nyfiken på alla bebisar och mammor! :banana:

Idag har Chelsea badat för första gången, tror hon gillade det! :love: Bådar gått då jag redan längtar till att få testa babysim!
Idag ramlade navelstumpen av också, eller ja jag vet inte när för den var plötsligt bara borta. :D

Vi lär nog få starta en ny tråd om vi ska fortsätta höra av snacka för den här har ju snart 2000 inlägg :p.

Jag bor ju inte i stockholm, men jag har nog inga problem att ta mig ner... Går ju X2000 flera ggr om dan dit, det är ju mkt bekvämare än bil om man har bebis :laugh:.

Men jag tror nog att det är roligast att träffas på våren, då det är lite ljusare och varmare ute :).

Ja och när barnen blivit så stora att de är äckliga och geggar :rofl:
Som jag sa innan kan vi vara hos mig någon gång om folk är intresserade, jag älskar att baka och fixa :d Har hund och katt men de kan stängas in eller så om någon är allergisk eller rädd eller vad som om det funkar.

Lykke blev 2 månader igår - SJUKT! Så vi var och shoppade med hennes morfar, en fantastisk åkpåse med massa mysigt fårskinn i grått (för jag tror att katten kanske kommer vilja försöka ta den och han är grå = syns iallafall inte) och en självgungande babysitter, helt ärligt - den mackapären är fantastisk! Man får båda händerna fria och hon får gungas vilket är det hon vill och så kan man äta eller vad man nu ska göra. Helt crazy bra :)

Ja jag tycker med att det låter som en bra ide att ha en höstmammaträff för det skulle vara så roligt att träffa er mammor och dessa underbara höstbebisar man har fått följa nu, så jag är på att komma till stockholm fast det är en bit att åka :p

Visste är det mysigt att bada dom små liven om dom gillar det. Indra älskar verkligen att bada med :laugh:

:love::love::love::love:
29806862.jpg

En träff till våren vore jätte roligt, kul att träffa alla mammor!
Jag har inte alls långt till stockholm så det blir jätte bra :laugh:

likadan balja som Moa har :D
ja här älskar hon att bada med, blir helt sjukt avslappnad och verkligen njuter.
När jag badade henne sist hade hon simträning, plaskade och viftade nåt sjukt med benen så det nästan skvätte över!

Om nätterna kan hon inte ligga still alls, när hon är nära att somna vevar hon såpass att hon smäller till mig, och när hon äter så sparkar hon mig i magen - den viga ungen:p vi kallar henne nattfisken - för fiskar som kommit upp på land är fan lugnare än vad hon är!

Hihi, om jag ska till stockholm så måste nån guida mig för jag hittar ingenstans!
Folk brukar alltid stirra på mig och undra vad det är för vilsen norrlänning :D.

Visst är det sjukt vad fort tiden går!
Min tjej är också snart 2 månader:eek:.
Snart är hon väl tonåring också :crazy:.

Molly sparkas också, värre än en kickboxare när vi ska sova.
Inte jätteskönt och avslappnande direkt :crazy:,
Hon får sova i sin egen säng tills sambon åker på jobbet och vi får dubbelsängen för oss själva :p.

tyvärr funkar inte det här, Moa vill ligga och ha en hand på mig, eller gojsa in sig mellan brösten och vaknar direkt om man försöker lägga henne i sin egna säng så henne går inte lura :(

Asch, det funkar nog tids nog :p
Din tjejja är ju lite yngre än min också ;).
Men det är ju jättemysigt att samsova:love:, sålänge de håller sig snälla och inte sparkar så förbaskat :devil:.

Då tycker jag du står som given som höstmamma/bebis-träff hållare :D Både i vår för allihopa, vore mysigt som sagt om det är lite varmare så man kanske kan vara ute med bebbarna. Men en lite tidigare för oss i närheten är jag inte främmande för heller :D

Så ni långväga gäster kan ju fundera på när i vår det skulle passa er bäst. Jag har bil och kan hämta vid ev tåg och bussar sen. :idea:

Nu när vi alla har fött:
Hur mår ni mammor efter graviditeten? Kroppsligt tänkte jag väl mest, men även i huvudet.

Kroppsligt har jag återhämtat mig riktigt bra. Blöder lite fortfarande, men kan ha vanlig nattbinda. Känner ingenting i magen, inte haft några eftervärkar eller några problem med fogarna. Magen var lite öm i början förstås, men i dag- ingenting. Den är bara mjuk och degig hehe.
Vi försöker ta en promenad på 40-60 min om dagen, och det känner jag är jättebra för iaf min återhämtning. Skönt när man har vagnen också och kan få lite stöd från den, för flåset är inte riktigt som den varit :p
Ammningen fungerar riktigt bra, det är jag glad över! Var ömmt i början, men när mjöken rann till så läkte vårtorna direkt (var lite blåsor och småsår). Brösten blir lite hårda och ömma om det dröjt med ammningen, hoppas hoppas jag slipper stockning.. det verkar inte vara ngn höjdare!

Huvudmässigt funkar det också bra, är trött lite till och från men trodde det skulle vara värre med tanke på att man bli väckt titt som tätt på nätterna. Nu är ju allt så himla nytt fortfarande, och man saknar lite rutiner i vardagen, bara kunna ta bilen och dra i väg och handla. Nu ska det helst matas innan och hon bör somna innan... man kan inte riktigt gå efter tider och schema längre. Men det vet jag kommer bli bättre med tiden, och man lär sig.
Glömmer så lätt att hon bara är en vecka gammal (idag!) :love:
Har just haft hennes farmor, faster och farbror här på besök (sov som tur var i husbil hehe), så det blir också att man inte riktigt kan slappna av och bara vara med bebis. Ser fram emot den här veckan med bara vi tre... :idea:

Kroppsligt har jag återhämtat mig bra, men som sagt konditionen är ju inte som den alltid varit... Blir lite flåsigt när man går i uppförsbackar :p.
Amningen funkar jättebra!
Det enda jag har jobbigt med är när jag ska göra nr 2, har väl fått nån hemmorojd (jag är ganska öppen ja :angel::D).

Psykiskt har jag nog blivit mer orolig och försiktig.
Oroar mig mycket ifall lillan ska bli sjuk och så.
Det blir ju inte bättre av att jag är supersjuk just nu, feber, hosta, snuva, halsont, värk.
Och jag är supernojjig att jag ska smitta henne.
Vet inte om jag har biverkningar efter vaccinet eller om jag hunnit få flunsan innan sprutan (tog den i torsdags).
Jag hoppas på biverkningar.... :crazy:

Det är säkert biverkningar bara!
Vad gäller nr 2 så förstår jag vad du menar, jag vågade inte göra nr 2 på flera dagar, fick för mig att stygnen skulle lossna haha. sen var det obehagligt också! Nu går det helt ok, men jag är fortfarande liiiite försiktig hehe.

Jag har som tur är inte så lätt för att oroa mig för saker. Däremot är min sambo det, i vanliga fall! Men han har varit en klippa hittills, är riktigt stolt över honom faktiskt! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka