Sv: Höstmammorna 2009
Nu när vi alla har fött:
Hur mår ni mammor efter graviditeten? Kroppsligt tänkte jag väl mest, men även i huvudet.
Kroppsligt har jag återhämtat mig riktigt bra. Blöder lite fortfarande, men kan ha vanlig nattbinda. Känner ingenting i magen, inte haft några eftervärkar eller några problem med fogarna. Magen var lite öm i början förstås, men i dag- ingenting. Den är bara mjuk och degig hehe.
Vi försöker ta en promenad på 40-60 min om dagen, och det känner jag är jättebra för iaf min återhämtning. Skönt när man har vagnen också och kan få lite stöd från den, för flåset är inte riktigt som den varit
Ammningen fungerar riktigt bra, det är jag glad över! Var ömmt i början, men när mjöken rann till så läkte vårtorna direkt (var lite blåsor och småsår). Brösten blir lite hårda och ömma om det dröjt med ammningen, hoppas hoppas jag slipper stockning.. det verkar inte vara ngn höjdare!
Huvudmässigt funkar det också bra, är trött lite till och från men trodde det skulle vara värre med tanke på att man bli väckt titt som tätt på nätterna. Nu är ju allt så himla nytt fortfarande, och man saknar lite rutiner i vardagen, bara kunna ta bilen och dra i väg och handla. Nu ska det helst matas innan och hon bör somna innan... man kan inte riktigt gå efter tider och schema längre. Men det vet jag kommer bli bättre med tiden, och man lär sig.
Glömmer så lätt att hon bara är en vecka gammal (idag!)
Har just haft hennes farmor, faster och farbror här på besök (sov som tur var i husbil hehe), så det blir också att man inte riktigt kan slappna av och bara vara med bebis. Ser fram emot den här veckan med bara vi tre...