Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

nej jag har inte sjal, men har faktiskt börjat fundera på det.
Kan man ha barnet liggandes i sjalen? för när det är som värst är det bara liggandes i famnen och gungandes från sida till sida som gäller...

i förrgår när hon var vaken så mycket gjorde jag inget annat än att gå och vagga. Sitta? nej se den gubben gick inte.
vi åkte till affären, hon brukar slockna bara man sätter henne i bilstolen, men var vaken hela tiden..
när sambon väl kom hem var jag helt knäckt. lipade och sa att han var tvungen att ta henne. Väl hos honom skrek hon ännu värre, men blev gladare när hon kom till mig igen.

Hon har blivit himla gasig nu ett par dagar, skriker, grymtar och ålar sig, tar i så hon blir röd - fiser- och sjunker ner tyst och nöjd tills nästa börjar.

Japp, det kan man. Positionen kallas vagga. :)

Precis så där var det ofta för mig med sonen. Han var missnöjd hela dagen med mig, när pappa kom hem och tog över blev det ännu värre tills han fick komma tillbaka till mig och då blev nöjd(are). Helvirrigt. Men det går över det med. :)
Har din bvc-sköterska visat dig kolikmassage? Det funkar toppen för gasproblem, även om det inte är kolik. :)

vad bra:laugh: då ska jag leta lite mer ingående! spelar det nån roll om man har långsjal eller en sån man trär på?

nej det har hon inte visat, får väl fråga om det nästa gång

Trikåsjal är bäst till pyttisar, tycker jag. Har inte provat sån man trär på (antar att du menar tricotti?) men jag tror att de känns ostadigare.

Hittade massagen online: här :laugh:

Tack för alla gratulationer.
Tindra :love: mår bra. Är en lugn tjej, har inte gråtit något. Hon bara ligger och pratar hela tiden när hon är vaken, helt underbar. Jag själv är mycket trött just nu så mera uppdateringar får ni längre fram när jag orkar. Men jag kan iaf säga att jag är en lycklig mamma som äntligen har en bebis att snusa på. Helt klart värt dessa 9 månader med alla problem.

Grattis igen Xandoor!!! :banana::banana:

Första natten hemma avklarad. På dagen innan sov Chelsea mesta tiden.. men sen när kvällen kom så var hon klarvaken. Ville bara snutta eller bli hållen ifamnen hela natten. När hon ammats så nickade hon till, men ville ej bli ifrånlagd vare sig i sängen (intill våran) eller i våran säng.
Så det blev en rätt sömnlös natt för oss. Minns inte när hon somnade helt tillslut, men det var på morgonen någongång, och hela familjen sov då till kl 13. :p Så fick några timmars sömn i alla fall. Just ja, hon somnade bredvid mig i vår säng. Jag som aldrig trodde jag skulle våga samsova. Men det verkade gå bra.

Sen har hon varit ganska vaken idag, men somnade i sin nya korg hon fick av sin mormor och morfar på kvällen, och sov i nästan 3 timmar i sträck!
Nu ligger hon och hickar på en filt i soffan :D:love:
Ska försöka hålla henne vaken lite längre i kvälll och se om hon sover mer i natt. Men annars är det väl bara att gilla läget och sova på mornarna/dagarna istället ;)

Söt som socker är hon iaf och fick idag sina två första besök (mormor o morfar och en kompis till oss med sambo). Och fick då sin sovkorg och även en supersöt rosa nikeoverall av kompisen! Presenter är kuuuul! :idea:

åh en till som tycker sömn är onödigt, hoppas att det vänder för din sötnos snart!

Idag är mina systrar i Ullared, skickade bud om babysitter, chokladkalendrar och godis :laugh:

mitt under en av mina 10 minutersvärkar kläckte min sambo ut sig:
- eh eh, Sara - KLARAR DU DETTA FÖLJER JAG MED DIG TILL ULLARED I DECEMBER!! :rofl:

Han vet hur man gör mig glad! Så nu ska jag ringa dit och höra om boende, vi vill komma dit fredag kväll och gå in igen direkt vid 7 lördag morgon för att slippa värsta folkrusningen :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka