Sv: Höstmammorna 2009
Hehe kom ju på att jag inte berättat hur det gick för mig på förlossningen men har verkligen inte haft tid att sitta mer än 5 min vid datan innan man måste göra något med indra eller hemma. Tiden bara rinner ifrån än
Kan ju se om jag hinner skriva lite innan jag måste resa mig från data igen hehe.
Värkarna började natten mellan söndag&måndag(11-12/10) vid halv två på natten efter toa besök hehe, försökte vila så mycket jag kunde för hade ju bara fått sova i 2 timmar innan värkarna kom, men sova gick inte och ligga gick inte helle för det strålade så himla mycket i ryggen och även ner i båda benen så jag trodde dom skulle gå av
så det blev att gå runt och stå ut med värkarna, hade inget hemma jag kunde ta för att lindra det lite så vid tio på måndags förmiddag ringde mamma in till förlossningen och sa att vi kommer in för nu orkade jag inte med smärtan mer, så när jag kom in hade jag redan öppnat mig 4cm så det var på g nu,
Timmarna gick och jag öppnade mig mer och mer hela tiden fick citodon mot smärtan men det hjälpte inte, testade sen att använda TNS eller vad det heter men det hjälpte bara en liten stund så fick börja använda lustgas och det hade jag ända tills jag var öppen helt, för när dom la spinalen kom första krystvärken och då hade det gått så snabbt så dom blev chockade att jag redan var öppen helt
så klockan var 20:03 när den första krystvärken kom och Indra föddes 20:36
Innan indra föddes fick dom sätta en grej på hennes huvud för hon hade så höga hjärt ljud så dom kunde ha mer koll på henne, hon var väldigt livlig i magen då, och sen gjorde hon ett skrap på hennes huvud med för att ta lite blod för att kolla så allt var bra och det var det som tur var. så hon var så fin och frisk när hon kom ut
allt gick himla bra och gick inte sönder något alls där nere
och det var en lättnad. så dan efter vid elva åkte vi hem