Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

kl

Grattis voltis! Vad underbart att äntligen ha lilla dottern i famnen (jag sa ju att det skulle bli en tjej! Hurra, äntligen hade jag rätt!)!!

//Julia

När era mammor väntade er. Fick de er på bf eller hur många dagar före eller efter bf fick de ? Och har ni fått som era mammor ?

Min mamma gick 2, 2½ och 3 veckor över tiden och jag födde 6 dagar före BF så det stämmer ju inte!

Där emot har mina graviditeter vart kopia av hennes och förlossningen likaså!

:bump: :bump: GRATTIS VOLTIS :bump: :bump:

Hoppas min tjej i magen är lika seg på att bestämma sig för att komma ut för jag vill föda så långt ifrån nyår som möjligt och absolut inte i december!:angel:

Hehe kom ju på att jag inte berättat hur det gick för mig på förlossningen men har verkligen inte haft tid att sitta mer än 5 min vid datan innan man måste göra något med indra eller hemma. Tiden bara rinner ifrån än :D

Kan ju se om jag hinner skriva lite innan jag måste resa mig från data igen hehe.

Värkarna började natten mellan söndag&måndag(11-12/10) vid halv två på natten efter toa besök hehe, försökte vila så mycket jag kunde för hade ju bara fått sova i 2 timmar innan värkarna kom, men sova gick inte och ligga gick inte helle för det strålade så himla mycket i ryggen och även ner i båda benen så jag trodde dom skulle gå av :rofl: så det blev att gå runt och stå ut med värkarna, hade inget hemma jag kunde ta för att lindra det lite så vid tio på måndags förmiddag ringde mamma in till förlossningen och sa att vi kommer in för nu orkade jag inte med smärtan mer, så när jag kom in hade jag redan öppnat mig 4cm så det var på g nu,

Timmarna gick och jag öppnade mig mer och mer hela tiden fick citodon mot smärtan men det hjälpte inte, testade sen att använda TNS eller vad det heter men det hjälpte bara en liten stund så fick börja använda lustgas och det hade jag ända tills jag var öppen helt, för när dom la spinalen kom första krystvärken och då hade det gått så snabbt så dom blev chockade att jag redan var öppen helt :eek: så klockan var 20:03 när den första krystvärken kom och Indra föddes 20:36 :love:

Innan indra föddes fick dom sätta en grej på hennes huvud för hon hade så höga hjärt ljud så dom kunde ha mer koll på henne, hon var väldigt livlig i magen då, och sen gjorde hon ett skrap på hennes huvud med för att ta lite blod för att kolla så allt var bra och det var det som tur var. så hon var så fin och frisk när hon kom ut :laugh:

allt gick himla bra och gick inte sönder något alls där nere :D och det var en lättnad. så dan efter vid elva åkte vi hem :D

Tack för era svar.
Verkar som att det är lite olika, en del följer sina mammor och en del inte.
Själv så gick min mor över 14 dagar med mig, men jag hoppas att jag inte följer det.

Inatt har jag haft en "konstig" känsla, har hållt i sig under dagen oxå.
Har en molande värk i ryggen hela tiden och ibland så ilar det till ordentligt i magen. Magen är även stenhård idag, är jättestinn hela tiden. Så brukar den bara vara när sd kommer men nu är det hela tiden.

Får se hur det utvecklas, hoppas att det är på gång och att det inte är falsklarm igen.

Mamma gick över tiden 2 veckor med mig.
Min första har jag för mig tittade ut 8 dagar innan bf
och 2'an en månad innan bf.

Jag föddes på bf, min lillebror 5 dagar före bf och min lillasyster 10 dagar efter bf (i säte). Min dotter föddes 5 dagar före bf.
I min släkt har det också varit lite större bebisar, runt 4 kg men min plutt vägde bara 3150g.

Hej hej alla höstmammor:laugh:
Jag blev mamma 7/10 åt en liten Willhelm! Min förstfödde. O han är helt underbar (som alla bebisar). Gråter o skriker i princip aldrig. Endast lite gnäll då o då.. Men endast då han "vill" nåt.
Är för tillfället ensamstående då min sambo (pappan) jobbar i Norge.

Läste att ni jämnfört era gravidteter med era föräldrars..

Min mormor gick över tiden 12 dagar med sin första, Mamma och hennes systerar gick över tiden 3 veckor med sina fösrtfödda. Mamma o ena systern är igånsatta efter 21 dagar..

Jag gick över tiden 16 dagar o är igångsatt.
Så vi i min släkt följs åt.

är det inte dags för voltis att komma hem och göra sin plikt och visa bilder? :bump:

rapport från Xandoor?:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka