Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

ja han var inte lite direkt haha, mamma kunde ju glömma att hon kunde använda kläderna hon köpt till honom för han var för stor för dom hehe.
Men mamma hade tur hon sprack inte eller nått när hon fick honom, inte behövde använda något hjälp medel heller, var nära på att behöva för hans axlar var för breda men tillslut kom han ut.

Tänkte höra med er här inne som har barn, jag berättade ju att Indra var väldigt hård i magen och inte gjorde ifrån sig på fyra dar, så åt hon semper ersättningen och tillslut fick jag byta och testa NAN och det har funkat jätte bra med hennes mage nu i nästan 2 veckor. Men nu har hon börjar äta mycket mer och vill ha mat nästan varannan timma för hon verkar inte bli lika mätt som när hon åt semper, Är det farligt för henne att äta lite mer än vad hon skall göra eller finns det något annat allterntiv man kan testa som är mild mot magen men kanske är lite mer mättande, för hon kan äta varannan timma och då äter hon 150ml. För hon har lite svårt att sova på dagarna med så kanske är för att hon är hungrig typ jämt ?

Min mamma gick över tiden två veckor vardera med mina bröder och fyra veckor med mig.
Alla barnen vägde över fyra kg (jag var 55 cm lång och vägde 4500g), så jag var skiträdd att gå över tiden jättemycket och att det skulle bli en bautababy.
Jag gick 9 dagar över tiden och Molly var 51cm och vägde 3900 g, så det var inte så farligt :).

ja du fröken "det är bara typ 2 % som inte kan amma normalt ;))

det är fortfarande amningsnapp som gäller, fast vi tränar utan. Första gångerna gapar hon ordentligt men suger inte utan bara ligger där och ser väldigt förvånad ut!

Men hennes framtida yrke är bestämt iallafall. Med de höger och vänsterkrokarna hon noga siktar in och dänger av amningsnappen ska hon bli boxare :D

Moa har börjat äta mycket oftare nu ett par dagar med,fast hon ammas ju iofs. Däremot tycker jag att hon inte äter så mycket, utan hon tycker att hon är klar efter typ 5 minuter. Försöker jag få i henne mer kommer det upp igen bara.
Somnar hon ifrån flaskan eller slutar hon bara äta?

det låter helt fantastiskt att inte behöva byta bajsblöjor på 4 dagar ( fast kanske inte för lila Indra) här har vi har tre blöjor hittills som INTE har varit bajsblöjor :eek:

Hon pruttar och skiter värre än en skock kor!

å herregud jag tror jag har en liten "skitunge" då :rofl:
För Indra gör ifrån sig kanske tre gånger om dagen och då är det rejält hehe, nja det var inte så himla kul för oss när hon var sån i magen för hon bara låg och tryckte och gnällde men ingen kom men nu funka det ju toppen med NAN förutom att hon kan äta ihjäl sig asså och sover inte lika bra heller sen vi byte maten.

På natten somnar hon ifrån flaskan och vissa gånger på dagen men då har hon nästan ätit upp allt ca 150ml men det bröjer inte länge inna hon vill ha mer sen, när hon åt semper kunde det gå 4-4½ timma mellan målen men med NAN går det max max max 3 timmar om jag har tur.

Ah jag glömde det, tänkte mer på jämförelsen pojkvän/bebis :D

Men de där 2%, det är nog de som inte KAN amma alls, rent fysiskt... Om jag skulle gissa på % som har PROBLEM med amningen så ligger det nog på 60%. Och enligt min egen statistik har blondies mer problem än brunetter. Hoppas ni lyckas vänja av med amningsnappen!

min mamma födde min syster 3 dgr innan BF, min syster födde Lucas 3 dagar innan BF.
Hon födde mig på BF, så därför är jag helt säker (:D) på att ja kommer att föda 19 noveber, som är min BF.

Grattis Voltis!
:banana::bump::banana:
Vi ser fram emot bilder och din förlossningshistoria!!! :laugh:

Kl.

GRATTIS VOLTIS! Åh så roligt med en liten tjej, och tänk att så många höstbejbs blev töser!
Ser fram emot bild, namn och förlossningsberättelse :bump:
(haha nej då, känn ingen press, inte alls :angel: :D )

Men flicknamn hade ju voltis spikat, så om de inte ångrat sig måste det vara en liten Chelsea! :love:
Grattis voltis, till sm-guldet också! :D

Ahaa, du menade det!
haha, du han sög inte i närheten så hårt, och till hans stora förtret fick han inte tillgång lite ofta som hon heller:p.
Han har redan frågat om det kommer att räcka med att han börjar gnälla lite om de åker fram då när amningen är slut:D

Blotta tanken på sovrumsaktiviteter får mig att hissna, åkte på urinvägsinfektion eftersom jag behövde tömmas så många gånger, så allt som vill komma i närheten där nere kommer frätas av tror jag :eek:

Tänkte väl det :D

Oroa dig inte, sovrumsaktiviteterna kommer bli som vanligt igen. Jag kände mig som köttfärspaj i mååånga veckor efteråt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka