Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Jaa, hoppas att det är biverkningar.
Molly verkar iaf inte snuvig och hon har ingen feber, så hon verkar ha klarat sig (peppar, peppar).

Hehe, man kommer nog alldrig se ut som förr igen därnere;).
Jag var hjulbent i två veckor efter förlossningen och att sitta gick inte alls :p.
Fast vill man ha något fint så får man väl lida pin :D.

ja indra sparkas och boxas inte så himla mycket, hon är ganska lugn när det gäller sånt, men hon har råkat få tag i mitt hår och vägrat släppa och jag som är så ömhårad med haha :rofl:

Var hos barnläkaren i tisdags me Indra för hon har himla svårt och sova på dagarna för hon får ingen ro i kroppen och bara skriker hela tiden, varierar lite hur länge hon håller på men unge fär mellan 3-8 timmar kan det vara, och så är det varje dag hemma hos oss nu, barnläkaren här hos oss bara kollade på henne utan att ta på henne och försökte få in i mitt huvud att det inte är något att oroa sig över,

Men f*n så arg jag blev för jag tycker inte det är normalt att ett barn bara på 4v i mon skall vara vaken i 4-8 timmar och bara skrika så svetten rinner från henne, funderar på om det kanske kan vara kolik eller att hon har himla mycket luft i tarmarna för hon fiser och trycker på hela tiden tycker jag.

Gud det är så jobbigt att se henne ha så jobbigt hela tiden. Så i mon blir det att ringa och prata med en läkare i eksjö istället.

Tycker du gör rätt som byter läkare!
Nånting måste ju vara fel om hon skriker så mkt och sover så lite...
Jobbigt för lilltjejen:(.
Hoppas du får vettig hjälp hos den andra läkaren, för det där låter inte alls kul varken för dig eller henne.

Här sovs det i princip hela dagen, sen är det lite skrikfest en halvtimme/timme på kvällen.
Tror hon tränar rösten lite...:D
Sen sover hon 5-6 hela timmar på natten, jag tycker det är superskönt!
Dessutom småskrattar hon lite nu och det är sååå gulligt :love:.

Oj vad mycket skryt det blev, ni får ha överseende med det :angel:

Usch vad jobbigt för lilla Indra, och för dig också! Låter vettigt att få ett andra uttalande. Finns det inget som lindrar hennes skrik? Promenader i sjal, kolikmassage, varma bad, miniform eller något annat? Det är ju superstressande att se att ens barn inte har det bra... Kan de vara överkänsliga mot mjölkprotein redan sådär tidigt?

Jag tycker att jag återhämtat mig väldigt bra både kroppsligt och huvudmässigt. Dom första två till tre veckorna efter kände jag mig väldigt svag och mådde ganska kasst. Hade svårt att äta och tappade väldigt mycket i vikt, men när mjölken började minska så blev det vändningen. Så nu anstränger jag mig att äta och dricka ordentligt och det gör underverk både på mig och lillan och jag mår faktiskt riktigt bra. Kroppen känns helt återställd, förutom att magen fortfarande är en degklump och flåset inte är riktigt som det brukar :angel: Försöker komma ut en sväng varje dag så förhoppningsvis blir det ändring på det :laugh:

lånar

jag åkte på UVI efter att ha blivit tömd så många gånger, jag vet inte om man kan svullna där nere av det även nu jag avslutade antibiotikakuren för en vecka sen?
Urinstrålen är så grymt tjock och hård med, kan det bli så? det svider inte längre iallafall - SKÖNT!

Jag är lite griinig över hur de sydde mig- jag har ett veck i ena inre blygdläppen som inte är så snyggt fast sambon tycker att jag är överlöjlig:p

Men nu har jag stora nyheter här - *trumvirvel*.....
Gissa vem som har ätit sina två första måltider utan amningsnapp!!
Jag får passa på när hon blir riktigt irriterad över att inte amningsnappen är där och gallskriker och lägga henne vid bröstet, men vad som än krävs:D

jag slutade blöda nån gång förra veckan, har bara ljust ljust rosafärgade flytningar på morgonen sen ingenting. Lite urinäckage fortfarande - kniper som sjutton:p

Mina maagmuskler kom tillbaka till sina rätta platser i början av förra veckan och magen ser faktiskt mycket bättre ut än vad jag var rädd för att den skulle göra.

Vad skont att det funkat tva ganger utan amningsnappen! Heja Comfort och Moa!

Vagligt att du redan kollat hur du ser ut dar nere, det tog flera veckor for mig!

haha, du det gick knappt, skogen behöver gallras:D

det verkar inte som hon får i sig riktigt lika mycket mat däremot, blir hungrig snabbt igen men förhoppningsvis lär hon sig väl!

Ja jag tycker det är jätte jobbigt båda för henne och för mig men mest för henne för att man vet att hon har det jobbigt. När hon är på det konstiga "humöret" eller vad man skall kalla det är det inte mycket som hjälper, ibland blir hon lugnare om hon får ligga på bröstet på mig men det tar himla LÅNG stund innan hon kommer till det lugna stadiet, och somnar hon där får hon ligga där hela natten tills hon vaknar. Jag börjar funderar på om det är maten eller kolik det handlar om för i går var den värsta kvällen natten jag haft med henne, hon skrek så svetteb ran och fick byta body två gånger och det finns inget som hjälpe för hon skulle bli lugn och detta på gick mellan 17:30 till halv ett i natt så i dag har jag beställt tid hos en annan barnlärkare och se vad dom säger och hittar för den andra ville ju inte ens ta i henne och känna på henne om dom kunde hitta något. Angående det här med mjölkprodukter om hon har blivit lite känslig mot det brukar dom inte bli lite dåliga i magen då?

Usch vad jobbigt för er, stackars lilla Indra.
Moa hade ett par såna dagar förra veckan, det enda som hjälpte var att ha henne liggandes i famnen och gunga kraftigt från sida till sida. Jag började fundera på vad jag hade ätit,och kom till slut på att det enda jag hade ätit alla de dagarnan var äpple. Efter det har det inte hänt fler gånger.

Kpist lade in en bra länk om kolikmassage, har du provat det?

Lilla Indra då... vad jobbigt det låter!
Men håller med alla andra, bra att du kontaktat en annan läkare! För så där ska hon ju inte behöva ha det lilltjejen.

Ringde själv bvc idag för att kolla när jag ska komma till dem för första gången... då säger de att de har hembesök! Det visste jag faktiskt inte :o:D, men låter ju rätt skönt iof! Så på torsdag kommer hon hem till oss och kollar så allt är bra med lillan.
Idag har hon varit lite gnällig, men börjar se ett mönster och lära mig lite ifall det är hunger eller annat. Oftast vill hon ha mer mat, men sen är det också efter maten oftast och hon blir inte riktigt rofylld förrän hon har gjort i blöjan. Så antar att det blir lite magknip? Eller om hon får rapa (gärna så det kommer upp lite mjök samtidigt) då blir hon nöjd.
Men hon har hittils *ta i trä* inte haft några längre gråtattacker, utan mer missnöjesgnäll.

Avföringsfråga: hur ser era bebisars avföring ut??
Chelseas har sen min mjök rann till sett likadan ut hela tiden: knallgult mot det orangea, väldigt löst nästan som vatten med lite vita "gryn" i.
Och när hon bajsar så är det rätt rejäla pruttar som kommer och man verkligen hör hur det rasslar till i blöjan.
Idag låg hon hos pappa med bara blöja och då kom ett ordentlige rassel, och det läckte på honom :D Hans kommentar: "vad varmt det vart på min mage"

*Applåderar Moa* Duktiga tjejen som ätit utan nappen! :banana:

Sen ang de nedre regionerna, jag har verkligen inte vågat kolla där nere ännu! Vågar knappt känna efter med fingrarna, blaskar mest snabbt när jag duschar hehe. Svullnaden har dock lagt sig nu, kanske vågar ta mig en titt snart... :crazy:

sånt bajs har Moa med!
libero är ju helt fantastiska, suger upp allt utom grynen!

ja visst är hon:love:

nu räckte det med att hon började skrika och direkt jag lade till brösten sög hon tag!
+ att första smilet kom idag:banana:

behövde du sys? kommer inte ihåg om du skrev det..

Jo fick några stygn, inte så många och minns inte exakt var :o Med tanke på hur ont det gjorde så är jag glad att det inte blev så himla mkt ändå :p

Jag har både libero och pampers hemma, inte bestämt mig för vilka jag gillar bäst. (gratisprover och köpta med rabatt, därav just de 2 märkena).
"Skönt" att höra att ert bajs är likadant, man kan ju bli nojjig över mindre hehe. Tyckte det var så himlans löst bara, men eftersom det sett likadant ut hela tiden så borde det ju vara normalt.
Tänk att man en dag skulle sitta och jämföra bajs på nätet! :rofl:

äh, vi har väl redan kommit fram till att vi kan vara rättframma här?! ;)

det är helt sjukt vad Moa fiser, hur kan det få plats så mycket luft i den lilla kroppen? :eek:

Samma här, nu har hon 2or på liberos, det är första paketet vi köpte och med rabbatt! :D pampersen har inte varit bra på henne alls, smet alldeles för hårt runt hennes fläsklår, och var så tunna så hon kissade igenom på ett par timmar.
Köpte hem änglamark igår, får se hur de är. Hon är lite röd om rumpan just ju och de är ju "rena" sas.

Molly bajsar precis som din tjej och jag har fått höra att det är normalt :).

Och förövrigt så håller jag med Comfort om att Liberos blöjor är suveräna!
De känns ju supertorra fastän det är mycket kiss i dem och de suger upp bajset jättebra!
Dessutom innehåller ju pampersblöjorna nån salva som luktar satan.

Ja visst är bebisbajs härligt. Kan skifta lite mot grönt också. :D
Pampers bojkottar jag, usch... Använde det på sonen en gång (ett paket) aldrig mer, så röd har han aldrig nånsin varit varken förr eller senare. :( Libero funkar jättebra tycker jag också!

Comfort: Skönt att det går bättre med amningen! :)

jag har fler supernyheter! för mig:D

i denna veckan ska jag både köra häst samt gå på trav på fredag:banana:
nästa vecka ska jag försöka rida, om morfar kan vara barnvakt:bump:

Amningsnappen har inte blivit använd idag öht, fast inatt ska vi nog inte bråkas, natten som var vaknade hon varje timma ändå :/

Jag säger bara: Uppskatta amningsbajset. Det luktar hallon jämfört med vad som komma skall :D

bed_of_roses jag vet inte om det där med allergi, fråga när du går till den nya doktorn eller googla det. Jag försökte bara komma på en massa anledningar. Det låter inte "normalt" att hon ska skrika så länge. Och som du säger, det är ju skitstressande att de inte mår bra...

har hon 2or i libero? :o gud dom är fortfarande lite för stora för Lykke haha! dom blir fett otympliga, jag försöker att alltid köpa huggies när det finns och i storpack, då funkar det annars är det bara newborn :p hon är ju lixom längre än hon är lite tjock men inte undernärd men 2orna i libero, som vi har nu för det var akutköp, är ju enorma! eller så e mitt barn litet ändå som alla säger :p

det är ganska kul nu för Lykke verkar ha kommit på att hennes ben lixom fungerar så hon ligger och håller på och rör sig hur mycket som helst, hon kan förflytta sig om än vääääldigt långsamt haha men man ser att hon flyttat sig lite då och då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka