Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

amningen funkar bättre och bättre, fast hon förstår fortfarande inte att man måste gapa mer utan vi får vänta tills hon skriker. Det roliga är att nu vet hon att hon får bröstet när hon skriker till, så hon piper och söker och ser jätteförvånad ut när jag inte hinner lägga till henne:D Nu suger hon fast direkt med, innan var hon ju för upprörd och skrek bara stackarn.

Om nätterna använder vi nappen för att hon inte ska behöva vakna till för mycket, men om dagarna kör vi utan!

Imorgon ska hon på debut på trav, och de på mitt jobb har beställt ett besök mellan loppen så nu lär jag väl få dunderabstinens:p

Ha provat att hjälpa henne öppna munnen mer genom att trycka lite på hakan? Det har jag fått göra ett par gånger när hon blir ivrig och börjar suga för tidigt.

Vill bara inflika att Manducan funkar allra bäst när bebisen är lite stadigare, typ från 4-5 månader och upp tills de inte vill bli burna mer. Innan dess är det allra allra mysigast med en trikåsjal, och i den kan man även amma! (ja det kan man i manducan också men för små små barn är det enklast i sjal)

Vilken trikåsjal som helst, ny eller begagnad funkar bra.

jag har knappt haft någon tid över att sitta vid datan, den tiden man har fått över har man fått städa och duscha och pyssla med det som behövs hemma men nu hoppas jag att det blir lite ändrning på det hel när hon blivit lite bättre i magen, :D man saknar ju buke om man inte varit inne på några dar hehe

Ja hoppas du får ett bra besked i morgon hos läkaren och att det inte är något annat. Är det någon mer här inne som saknar sin förlossning?? varje kväll innan jag somnar kan jag inte låta bli att tänka på min, gud jag saknar verkligen den känslan och den upplevelsen så himla mycket:D

Hoppas verkligen att det funkar i fortsättningen för dig och Indra, det är ju så jobbigt när de små liven är besvärade och man inte har en aning om vad man kan göra för att hjälpa dem.
Och man behöver den där egentiden när de sover också.

Nja jag saknar inte direkt förlossningen, men tiden precis efter förlossningen innan vi blev överflyttade till bb var underbar :love:.

Sen känndes det faktiskt skönt att bli omhändertagen av flera underbara barnmorskor och undersköterskor, de var verkligen toppen! :love:

ja jag har provat det, men tycker inte det hjälper.

Sen hjälper det ju inte att hon flaxar värre än en fisk på land + river mig som attan. Snäll unge jag har :angel:

Haha ja jag måste nog vara galen eller ensam på hela buke om att sakna den haha, jag vet inte men min forlosning gick så bra tyckte jag att jag lätt kan ligga där igen :p Vet inte varför men det händer flera gånger om dagen jag bara ligger och tänker tillbax på den. :D

Ja jag han inte bli så mycket omhändetagen av alla barnmorskor och sånt för vi kom upp till bb avdelningen vid elva på kvällen så jag gick ut och rökte sen somnade vi och på morgonen vid elva åka vi hem från bb, gillar inte riktigt att vara på sjukhus och mamma fick bara ligga kvar en natt och jag är fortfarande så himla mammig av mig så åkte med henne hem istället :D

Ja det är himla skönt att det funkar för indra nu, äntligen kan hon bara ligga och kolla runt och umgås lite med mamma utan att bara gapskrika för hon har haft så ont, så nu blir jag nästan lite orolig att hon sover för mycket och nästan aldrig är vaken hehe :laugh:

Jag tänker ofta på min förlossning jag också. Jag är så glad att det blev så bra, eftersom det kanske var min sista. Känner mig så nöjd med den, måste nog fixa ett tack-kort till min underbara barnmorska. :)

Snor min egen knapp...
Gick bara bra hos läkaren idag.
Det var "bara vanliga" eksem...
Jag som alldrig har haft eksem förstår inte det där "bara vanliga"... :confused:.
I övrigt hade hon gått upp som hon skulle och allting såg bra ut.
Kissade på doktorn gjorde hon också :D.
Nästa gång blir det vaccinering.

Detta var ju min första förlossning och jag längtar faktist till att få uppleva den känslan igen om man får mer barn sen och hoppas det går lika bra då med, Ja jag tycker verkligen du skall skicka ett tack-kort för dom gör verkligen ett fantastiskt jobb :laugh:

Nisse_
När du skall vacinera Molly skall du även ta för hepati B då?
Min bvc sköterska tyckte jag skulle fundera på om jag ville ge Indra den sen och jag gör nog det för får passa på :laugh: Men det finns inge negativt med att ge den?

Idag ropade min sambo in en manduca på tradera, en jättefin i färgen ice/rose :laugh:.
Kolla på tradera du med, det brukar ofta finnas manduca-selar där ;).

Jo jag passar nog på att vacciera henne mot hepatit också.
Jag har inte hört att det ska vara något negativt med den :).

Längta till förlossningen? Du är galen :D
Men jag kan sakna bb lite faktiskt, det var rätt mysigt och skönt att få lagad mat och folk i närheten. Så just den biten kan jag sakna!

I natt var ingen kul natt, C var orolig och vill inte komma till ro alls. Äta, blöja och sen sova max 30-60 min sen började hon grymta och böka. Inte så hon skriker direkt, men bökandet och grymtandet blir högre och högre så jag hinner dit innan skriket. Men sömn för mig blev det inte tal om, förrän hon somnade vid 6 och sov till 9 tiden.... För första gången kände jag mig uppgiven och ledsen, när jag matade för hundrade gången och hon inte ville somna. Ändå vet jag ju att folk har det värre, tex med barn som bara skriker och skriker eller som inte sover alls... och detta var ändå bara en natt.
Men antar att det är hormonerna och tröttheten som spelar in så man blir lite extra känslig....

NU sover hon så gott på en filt i soffan, efter bara lite snuttande. Kanske ska passa på att plocka undan lite nu istället för att surfa ;):D

Längta till förlossningen? Du är galen :D
Men jag kan sakna bb lite faktiskt, det var rätt mysigt och skönt att få lagad mat och folk i närheten. Så just den biten kan jag sakna!

I natt var ingen kul natt, C var orolig och vill inte komma till ro alls. Äta, blöja och sen sova max 30-60 min sen började hon grymta och böka. Inte så hon skriker direkt, men bökandet och grymtandet blir högre och högre så jag hinner dit innan skriket. Men sömn för mig blev det inte tal om, förrän hon somnade vid 6 och sov till 9 tiden.... För första gången kände jag mig uppgiven och ledsen, när jag matade för hundrade gången och hon inte ville somna. Ändå vet jag ju att folk har det värre, tex med barn som bara skriker och skriker eller som inte sover alls... och detta var ändå bara en natt.
Men antar att det är hormonerna och tröttheten som spelar in så man blir lite extra känslig....

NU sover hon så gott på en filt i soffan, efter bara lite snuttande. Kanske ska passa på att plocka undan lite nu istället för att surfa ;):D

Nehej du, det är precis det du ska göra - njuta! Man gör oftast det man måste när bebisen sover, sen är man lika trött när han/hon vaknar igen ;)

Så surfa på du, se på tv, ät lite godis - njut!! Resten fixar sig alltid :)

/Tillit - som vet PRECIS hur lockande det är att leka ajaxtornado med sovande bebis!

Hej alla höstmammor.
Hoppas att det är bra med er och alla bebbar.

Tindra har fått kolik. Inte så kul med dessa skrikiga nätter och dagar.
Tack och lov för dessa Minifom droppar, de har gjort susen. Lilla Tindra är inte helt fri från koliken men det är mycket bättre iaf.
Jag är så trött, känns ju som man aldrig hinner att sova. Men,men lilla T är underbar för det.:love:

Vilken känsla det är att vara mamma. Det är helt underbart. Man blir så lycklig varje gång man tittar på detta lilla underverk som man har skapat.:love:

på måndag ska faktiskt jag med ta och köpa dessa Miniformdroppar. Moa är ju så otroligt gasig, ligger och tar i och fiser hela dagarna och är ju rätt gnällig så jag ska prova iallafall. När jag läste på fass stod det där att man kan även använda dem till får och kor, så jag chansade och ringde till pappas käring som är veterinär - men givetvis hade hon inga hemma. :mad:

Igår gjorde Moa sin travdebut:banana: syrrans häst startade och han är normalt sett helt hispig när han ska tävla, superladdad så det knappt går att titta på honom. Men han gick jäklar direkt fram till oss och nosade på Moa och började fippla med överläppen mot henne sådär ni vet:love:
Sen gick jag till stallet där jag jobbade innan och där finns en sån ultrakossahäst som med skulle tävla - hon gjorde likadant:eek:
Vad är det med djur och bebiisar??

Hon somnade ett par timmar innan vi åkte hemifrån, vaknade inte när jag bytte blöja och klädde på henne. In till Kalmar tar det nästan en timme.Hon sov hela tiden i bilen och hela tiden på Maxi. Hon vaknade inte förrän på travet när jag lade henne i vagnen! fick mat och sov tills vi skulle åka hem 3 timmar senare! och sov ändå rätt bra inatt, eller ja, låg vaken en halv till en hel timme vid varje matnng men det gör hon alltid.
Imorse var det dags att gå upp vid halv sju tyckte hon, så då låg hon och smilade upp sig mot oss för fullt!:love:
Det lite "tråkiga" är att hon bara är på sånt toppenhumör på mornarna, hon får hemskt gärna ligga och flina hela dagarna sötungen:love:

Idag har vi varit ute och åkt bil rätt mkt, en sväng in till city för att köpa en manduca (blev en brun, provade den där och föllpladask! Bilder kommer!), sen till stallet för mockning, sen åt vi faktiskt ute för första gången med C med oss, hon sov dock hela tiden så det var ju lugnt (kebabrulle på grillen vart det haha). Hon sov hela tiden, från city till stallet och sen grillen, vaknade hemma sen. Nu har hon varit vaken rätt länge, förhoppningsvis medför detta att hon kanske sover lite mer i natt...

Kom på att jag inte lagt in vår slutgiltiga lista!

Höstbebisarna 2009 Nu är alla här!

Augusti- Kanelbulle, första barnet, en tjej,,1/9 (Stockholm)

6/9 - Breccia_, första barnet, en tjej Lykke, 6/9
11/9 - nisse_, första barnet, en tjej Molly, 20/9 (sundsvall)

5/10 - Comfort, första barnet, en tjej Moa, 17/10 (typ Kalmar)
5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet, en tjej Indra, 12/10 (Mariannelund)
7/10 - larkin, första barnet, en tjej Emma, 13/10 (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet, en tjej, 14/10 (stockholm)
16/10 - pamme_jaspin första barnet, en kille Anton, 19/9 (varberg)
22/10 - Voltis, första barnet, en tjej Chelsea, 1/11 (stockholm)
28/10 - Xandoor, första barnet, en tjej Tindra, 4/11 (Kristinehamn)

Alla ska ha en stor applåd för vad vi lyckats åstadkomma, vilken bedrift vi alla gjort!! Vet också att det finns fler bukefalister som fött i höst men ej varit med i listan, applåden gäller självklart även er!!:bow::bow::bow:

O tänk att det blev så många tjejer tillslut! :banana::banana::banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka