Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Och vad fina namn alla har tycker jag, inte supervanliga men inte för konstiga (jag är lixom bedrövad över att min bästa killkompis ska döpa sin son till Texas :p) men snygga!

Lykke var på BVC i onsdags och vägde o mätte sig, hon hade inte vuxit så mycket och inte heller gått upp så mycket men jag och tanten pratade en sväng och kom fram till att det nog hade att göra med att jag var sjuk veckan innan och då producerar man mindre mjölk och det stämmer för hon var väldigt svår att få nöjd etc så hon fick ersättning också (vilket hon ju får i stallet om hon vaknar när jag rider och min tränare eller någon har hand om henne). Så vi ska tillbaka på onsdag och se att det vänt bara, känns bra för numera gillar vi ju BVC haha.
I övrigt har jag fortfarande ett galet snällt barn :D Hon blir väl tvärarg också men väääldigt sällan, typ en gång i veckan. Hon är vaken mer och jollrar och har sig mest hela tiden. Hon har fått en leksak av sin basin (kusin) som är en kanin som prasslar är mjuk och har bitringar och är lätt att hålla i, hon drog tag i örat på den direkt igår haha!
Och vi älskar fortfarande våran batteridrivna babysitter :love:

Ja Lykke verkar vara ett lyckligt barn :D

Just ni sover C i sin nya Manduca sele, först grinar hon till men sen somnar hon direkt :D Så den verkar ha varit ett bra köp! (en enda butik i sthlm som sålde dom, fick åka bil in till city i går, men det var det värt!)

Här är vi!

29857563.jpg

I natt sov C bra igen! Somnade kl 23 när vi gick upp till sovrummet, sen vaknade hon inte förrän vid 4! Så sköööönt (jag somnade efter 24 någongång så nästan 4 timmars sömn för mig i sträck!), Sen vaknade hon en gång till vid 6, och då var hon svår att få att somna igen.. men vid 8 sov hon och vaknade igen vid halv 11. Så tycker natten har varit underbar :idea:
Vi försökte hålla henne vaken en stund innan vi gick till sängs hela familjen, bytte blöja och kläder och låg och joxade med henne lite, så hon var lite tröttare när hon somnade där vid 23. Verkar ha funkat ;)

Ja jag tror med det är hormonerna som kommer in när det blir så. Så har jag känt mig hela tiden när Indra haft det jobbigt med att sova, man vill bara börja gråta. Men nu börjar man komma in i det blir mer, men nu sover hon ju bra och mår bra med så det är skönt,

Hehe ja man borde nog passa på att plocka lite hemma medans barnen sover för det är svårt att hinna med det annars, Vet själv hur lätt de blir att man sitter framför datan eller tv:n när hon sover och så vaknar hon sen och man inte har fått gjort något hehe :rofl:

:eek: men jösses! vilken bra unge du har!! Vad bra att hon tyckte om sjalen, ser jättemysigt ut!
Moa sover fortfarande ca 2 1/2 timme i sträck, ibland 1 om natten. Sen verkar hon ha fått för sig att alltid när man vaknar ska hon ha mat, även om hon har sovit en kvart bara vilket resulterar i läckage, litet eller kaskad. Syrran var här just och bytte blöja på henne, efter 10 minuter kom hon ut och sa att detta var lätt den rörligaste månadsbebisen hon vart med om, på både gott och ont.

Jag har försökt få med hennes leende på kort nu flera dagar, men hon kniper alltid igen när kameran åker fram. Men jäklar idag fick jag ett kort som nog ALLA (jag:p) tycker är tidernas sötaste bebiskort! måste hinna ladda upp det sen så hela världen (buke :p) får beskåda det!

Observera att jag inte alls är nåt partisk här:angel:

jag tycker jag har blivit precis så som Tillit skrev - Ajaxtornado.
Tycker inte ni att man har blivit himla effektiv på kort tid när det gäller städning? eller är det så att man inte har tid så ofta att städa så när man väl hinner tycker man det är roligt så tiden går fort.. kanske.

Dan gick ut på en timmes promenad med Moa i morse. Under den tiden hann jag baka två sorters kakor, dammsuga, tvätta, vika 2 tvättar och plocka i o ur diskmaskinen. Och det var roligt! jisses aldrig i mitt liv har det varit roligt att städa :eek:
jag måste vara sjuk.

Ja minifom dropparna har varit GULD värda för båda mig och Indra så testa dom och se om det blir bättre, För Indra tog det två dar innan jag märkte skillnad men gud så skönt att hon slipper ha ont av dessa gaser i magen hela tiden. Du får berätta sen hur det gått och om det funkade på din lilla sen :D

Men fram med kortet nu då!! :idea::D

Chelsea tycker också att man ska äta varje gång man sovit, spelar ingen roll hur länge ;). Ibland snuttar hon i sig lite grann sen somnar hon om. Ibland äter hon supermkt. Och det spelar ingen roll hur länge hon sovit innan, det är helt olika.

Just varit på vagnpromenad en timme, jätteskönt och så sover hon alltid vidare en stund i vagnen när vi kommit in. Så nu har vi hunnit äta middag medans hon sover.
Funderar på om jag ska ringa min faster som väntar på samtal från mig, tänkte medans hon sover. Men min faster pratar alltid ungefär 1 timme, så då kommer hon säkerligen vakna under tiden :p dagens i-landsproblem haha.

jaa, jag skaaaa:p

Men det är ju skitbra, hoppas att hon vaknar så du slipper prata med jobbiga släktingar så länge:o
framgår det tydligt hurdana mina släktingar är eller:D

ja hoppas att det funkar lika bra för oss som det gjort för er!

hrrmmff, såg just att det försvunnit typ 1000 inlägg för mig, jävla skit när de raderar trådar sådär,antal inlägg borde ju finnas kvar :mad:

Jag håller med dig helt där, För några dar sen så gick jag upp vid nio när Indra vaknade men jag gav henne mat och bytte på henne sen somnade hon igen till klockan 12 och under den tiden fick jag, tvättat,diskat Å det var mycket disk :D, dammsugit, torkat alla golv, dammat,slänga sopperna, släppa ut hunden & sedan duschat.

Så mycket har jag nog aldrig hunnit med på en hel dag annars :rofl::rofl:

åååå vad fin hon är :laugh:

Jag ahr med svårt att ha kort på Indra när hon ler för jag hinner aldrig göra det innan hon får en allvarlig blick igen hehe :rofl:

åh, va fin hon är.

hon har så speciellt utseende på nått sätt, inte alls sådär bäbislik i ansiktet tycker ja.
:love:

Åh, vad mysigt det ser ut!
Jag bör få hem min i veckan (ropade in den i fredags), åh vad jag längtar!!!

Jättefint kort, hon är sååå söt!! :love:

nisse: jag är jättenöjd med selen, mest för att c verkar gilla sitta i den också :D skulle vilja testa den ute på promenad men det regnar ju hela tiden.. och är lite rädd att hon ska bli kall, hon har en fodrad fleeceoverall men även filt och regnskydd i vagnen... i selen blir det ju bara overallen.

Var inte orolig, hon värms av din kroppsvärme. Har du en jacka som går runt er båda? Då är det absolut ingen fara.

Jag bär lillan i sjalen jämt, då har hon bara innekläder + mössa och sen min jacka om. Det blir varmt!

Nej får knappt igen mina egna jackor ännu :D Men har en stoor som är sambons som jag använde sista delen av graviditeten, den borde ju funka.
Men om det är som nu, typ 9+ så kanske fleeceoverallen och mössa räcker??

Och vindvissla, vad smart du är, paraply! :idea::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka