Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

japp det har hon, newborn sitter inte alls bra på henne medan 2or blir knappt pösiga vid rumpan ens. fästningskardborren(?) möter nästan varann vid 2an men går inte omlott.
Moa brås väl på sin morsa - big booty:D

haha det är likadant här, flaxas för fullt, nu går det absolut inte att lämna henne på soffan längre:D sen ska moa stå i knät hela tiden, sitta är överskattat...

Moa fick en babysitter igår, såhär tyckte hon om den:p

29833623.jpg

Har också funderat på att skaffa en babysitter! Är den ni köpt bra?
Chelsea gillar att sitta i bilstolen så tror en babysitter vore en hit faktiskt, och vill inte ha henne i bilstolen allt för länge (får sitta kvar efter att vi varit ute och åkt och hon somnat bara).

Idag har C varit jättevaken. Först var hon klarvaken i ett par timmar mitt inatten (brukar somna efter blöjbyte och ammning annars) och så fram till nu har hon varit vaken nästan hela dagen (somnade i vagnen och bilen förut bara).
Kanske kanske hon sover mer i natt då istället? :D
Men hon verkar liksom inte kunna komma till ro idag.. flaxar och sparkar och så grymtar hon som en gris när hon blir upphetsad/uppjagad. Mer gnällig än vanligt också, hon brukar annars va rätt lätt att få nöjd (ge mat, byta position i famnen eller liknanade).

ja den är riktigt bra tycker jag, har tom sele över axlarna så det blir som ett fempunktsbälte, ingick lekbåge och sufflett med, 395 kr på OJtoy , sen ser du ju färgen :D

det låter precis som Moa blev när hon var runt veckan, och är fortfarande. Dock har hon mer ro i kroppen nu än då, men är vaken långt mycket mer än vad hon sover. Jag pratade med BVC tanten om det och hon sa att när de är runt en vecka så är det jättemycket tillväxthormoner så de blir rastlösa.

Babysitter är guld värt!
Molly brukar sova i sin och då är det ju superbra att man kan bära med sig den till det rum man ska utan att väcka henne.
Har bara använt liggläget än så länge.
Jag har lagt ett fårskinn i den så den blivit ännu mysigare :p.

29746512.jpg

29688698.jpg

Skitsnygg färg på babysittern ;).
Min har nog också haft den färgen, men är nog solblekt (köpte den begagnad).

Och söt Moa :love:

Känns nog som det blir en babysitter iaf. Hon gillar att ligga lite högt och titta sig omkring. Nu ligger hon på filt i soffan och tror inte hon tycker hon ser tillräckligt därifrån. Dessutom börjar hon ju röra på sig mer och mer, även fast soffan lutar inåt så vågar jag inte lämna henne ensam riktigt.. Babysitter känns ju säkrare då. Och har den liggläge så är det ju perfekt.
NU är ju pappa hemma fortfarande och kan passa på bebis när jag duschar och sånt, men snart blir man ju ensam hemma :eek:

Idag kommer en kvinna från bvc hem till oss för ett första besök, lite nervööst när de kommer hem till en så där. Sambon har städat hela förmiddagen :D. Hoppas allt ser bra ut, vikten ska bli intressant. Tycker hon äter jämt ;)

Babysitter är guld värt tills de är typ 6 månader så det är verkligen en bra investering. Det är inte alla som har fullt liggläge så vill du att hon ska kunna sova i den så kolla efter det.

Bara att fara och shoppa en babysitter då ;).

Vad mysigt med hembesök från bvc!
Vi fick aldrig det eftersom vi låg på bb så länge och de på bvc hade så mkt att göra.
Jag känner att det hade varit bättre med hembesök första gången, just för att man känner sig trygg i hemmamiljö och har lättare att prata och ställa frågor :).

Det är fullt liggläge på min, och det tolereras av Moa där trots att annars är det botten att ligga plant tycker hon. Precis som Chelsea så vill hon halvsitta och se vad som händer, eller helst stå.

haha, ja jag var likadan när vi skulle få hembesök! var rädd att hon typ skulle underkänna vårt hem och ta bort moa från oss:p
Det roliga var sen när hon kom att hon har varit i detta huset flera gånger innan, men då när Dans farmor och farfar bodde här, så kom kom ihåg exakt hur det såg ut innan vi började renovera.

Och om jag får skryta sa hon att jag hade det snyggaste kök hon sett :banana: fast sen är ju frågan om det var ärligt eller om hon bara visste vad man ska säga för att vinna poäng.

Igår var Moa och vägde sig, 4280g och 53,5 cm. Huvudet hade vuxit 2 cm på två veckor, nu 38cm. Så stort huvud hade min systerson när han föddes, det gör inget att inte Moa hade det! Upp 270 g sen förra veckan. Båda gångerna vi varit där har hon både kissat och bajsat på BVCs skötbord!

Nu har jag äntligen fått lite tid över att sitta här inne på buke, som alla vet har ju Indra och jag haft det jätte jobbigt ett tag nu men i lördags blev det ännu värre, hon började skrika och spänna hela kroppen hela tiden och det blev bara värre och värre, och i måndags fick jag nog och sprang upp till apoteket och köpte minifom och skulle kunna KYSSA den som uppfan det, nu har det gjort under på Indras mage och hon kan ÄNTLIGEN slappna av och sova i flera timmar och vakna och vill ha mat och sen kunna somna igen, första kvällen igår som jag fick lite egen tid för mig själv för hon kunde sova.

Hade tid hos bvc i dag och jag berättade för henne att jag börjar använda minifom och det funkade bra, så hon såg verkligen på mig att jag fått nya krafter :banana:

Och indra bara växer och växer, hon väger redan nu 4790 & är 56 lång :love: Och det med blöjor, hon använder sig av libero 2 och tror jag snart får byta för två dar i rad nu har hon kissat så att det läckt så man fått byta kläder :D

vad skönt att det funkade! :banana:
jag låg faktiskt och tänkte på er igårkväll, tänkte annars om det kunde vart öroninflammation - men vad skönt att det inte var det!

ja det är underbart att det äntligen har blivit bättre, för det har verkligen varit jobbigt för båda två, lite extra jobbigt för mig som har ensam vårdnad och är helt själv med så har man inte haft något direkt som kan hjälpa till men nu är vi i topp igen :P

Ja det är ju så svårt att veta vad det är med dom små liven för dom kan ju inte direkt säga vad som e fel. Hur går det för dig och lilla söta Moa?

ja vad jobbigt att vara själv med ledsen bebis! hoppas att det håller i sig så hpn fortsätter vara glad..

det varierar från dag till dag. vissa nätter vaknar hon varje timme. inatt har hon velat ha mat 4 ggr. normalt ligger hon till 11 innan hon är så pass pigg att hon inte somnar om när hon äter, men idag klev vi upp redan vid 9. å i eftermiddag har hon sovit 3 1/2 timme i sträck, det har typ aldrig hänt!
så jag har faktiskt målat en dörrkarm, tvättat, eldat, städat, ätit och pratat med en kompis i telefon under tiden!
nu somnade hon igen när hon åt.

normala dagar sover hon inte ens så länge att jag vågar/hinner elda :crazy:
frågan är om jag får lida för detta inatt så hon inte vill sova, om hon sover bra inatt vet jag ju hur vi ska göra i framtiden!

Idag hade vi vårt hembesök av bvc tanten :p
Jättetrevlig var hon, kändes bra.
fick mest lite information och broschyrer, men hon vägde C också och hon vägde idag 11 dagar gammal 4190gr (födselvikt 3610gr). Så viktuppgången var helt perfekt.
Fick en ny tid till nästa vecka. Men antar att det är på bvc och inte hembesök igen?? Glömde fråga :o. Men hembesök borde väl bara vara första gången?

I morgon ska vi iaf iväg och titta på babysitter och lite annat smått och gott. :idea: Funderar på bärsele och läst mkt gott om manduca. Säljs de i vanliga babybutiker?

ja visst är det skönt att få lite gjort när dom passar på att sova, Indra sov jätte bra i går kväll så jag han diska,städa,tvätta och kolla film innan hon vaknade och ville ha mat för att sen sova igen.

Ja jag kan förstå dig att när dom inte sover bra eller länge vågar man knappt lämna rummet dom ligger i, hunden hemma har fått lära sig att göra sina behov snabbt om indra inrte sover bra.

Hur går det med amning och så då? jag e så himla ledsen att jag inte kan amma Indra längre för min mjölk tog slut för ca 2 v sen och jag som verkligen vill amma henne :cry:

Jag tror det är på bvc du skall då för jag hade bara hembesök en gång sen blev det att åka till dom :laugh:

Jag tror dom skall ha babysitter i vanlig barnaffär för har för mig att jag set det här, jag köpte ju min begangnad på blocket.

Himla skönt att hon gått upp bra i vikt och så, man kan ju vara så orolig att dom inte växer till sig som dom skall :p

På de flesta ställen brukar det bara vara hembesök första gången :p.

Skönt att allting såg bra ut med lilla Chelsea då :).

Skönt att det börjar ordna sig för dig och lilla Indra.
Har tänkt på er när jag inte ser dig inne så ofta längre.

Kl
Imorgon ska Molly till läkarkontroll på bvc för första gången.
På bb fick hon ju träffa läkaren två ggr och då såg allt bra ut, men det var ju ett tag sedan nu...
Får se vad han säger om hennes eksem, hoppas verkligen att det inte är psoriasis vilket hennes pappa har :crazy:.

Manduca brukar inte säljas i vanliga barnbutiker, vad jag vet. Vet om två butiker i Stockholm som säljer den, Knyt an och Babydesign (du får googla, eftersom man inte får länka webshoppar).
Det är en toppensele, men jag gillar Beco Butterfly bättre. :) Om du googlar upp edenbaby så finns där en jättebra jämförelse över olika ergonomiska selar. Olika selar passar olika kroppstyp, behov osv... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka