Sv: Höstmammorna 2009
Tack för alla tips!
På manducan var det ngn slags huva insydd i "nacken" som man kunde veckla ut, eller tror det var det iaf, inte kollat så noga ännu hehe. Ska nog ta en premiärtur ute i morgon om det är liiite roligare väder.
Skulle vilja ha den i stallet när jag mockar och har mig, men sambon är allergisk så vill inte ha den nya selen där... funderar på att försöka hitta ngn begagnad billigare variant, som jag kan ha bara vid mockningen det blir ju inte så lång stund hon sitter i den då.
Idag var vi ute i stallet och i centrum helt ensamma för första gången (sambon började jobba idag igen), och det gick rätt bra. Hon vaknade när vi anlände stallet och gnydde lite, men vi gick runt lite och sen somnade hon igen så jag kunde mocka och fixa lite snabbt. Hästen fick stå i hagen och glo
.
Sen i centrum sov hon, jag tog med mig vagnschassit bara och klickade i babyskyddet så hon kunde fortsätta sova och det gjorde hon
. Så nu har jag haft nytta av babyskydd som passar vagnen också hehe.
Strax ska vi ut och gå, ska möta C:s pappa på hans jobb tänkte jag. Så får hon sova lite till
I natt ville hon inte alls komma till ro, somnade vid bröstet flera gånger men vaknade när jag skulle lägga henne i korgen. Tillslut fick hon sova bredvid mig på min arm, då sov hon nästan 4 timmar!
Ibland ligger hon så snällt i sin korg, men inatt gick det inte alls. Funderar på om det är för hårt och kallt i korgen, att hon vaknar av det? Är ju varmare i våran säng liksom?