Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Tycker alla höstmammor borde bo nära varann, känns som man har ngn form av connection nu! :cry: Skulle gärna bjuda alla på kladdkaka!

Obs att min laptop fortfarande strejkar, så nu försvinner jag några timmar, bli inte oroliga :D:p

Jag ger henne ersättning, för min mjölk räcker inte till henne för har knappt något alls i brösten :(

Jag ger henne semper 1 ersättningen och den har hon haft sen hon föddes men nu i några dar har hon haft jätte svårt att sova på kvällarna men nu har det även blivit på dagarna med, fick henne äntligen att somna efter att hon varit vaken i 4½ timma. Kan det vara möjligt att hon inte riktigt tål semper för hon bajsar bara mindre och mer sällan och hon klämmer och klämmer hela tiden så hon blir röd i ansiktet men det kommer inte ut något, hon kanske gör ifrån sig varanandag bara och då är det inte mycket. Och efter maten när hon rapat några gånger så är hon jätte trött men är helt omöjligt att få henne att somna helt för hon ligger och gnyr och klämmer och får ingen ro att somna helt. Och när hon äntligen somnat är det inte länge hon sover, kanske 30min max en timma.

Så nu åkte jag upp till affären och köpte nan1 och skall börja ge henne och se om magen kanske blir bättre.

Ja det tycker jag med, tänk vilka härliga fika stunder man kunde ha :D för lite kladdkaka tackar man ju inte nej till :p Igår kväll när vi äntligen fick indra att sova en timma gjorde jag och mamma kokosmunkar och gud så gott det blev. Fanns inga kvar i morse :rofl:

jaa det är klart du kan göra o bre på i efterhand, det lär inte spela någon roll! se till att inte har för mkt "lösa" ingredienser bara för då rinner lixom allting av, gjort det misstaget ett par ggr :p de kakorna fick bo i frysen fast det stelnade inte ändå...

bed of roses: men gud vad jobbigt det låter, både för henne och dig! lykke får ju ersättning ibland när jag rider och hon vaknar o är ledsen, i början vart hon superfrustrerad av nappflaskan men så köpte jag nya "nappar" med minihål och sen dess har det blivit bättre, annars kom inte hon heller till ro. kanske kan vara så simpelt?

förresten har jag o Lykke just vart hos barnläkaren på BVC. först mätte vi o vägde, hon var 56 cm o vägde 4225 g =)
inne hos läkaren bara skrattade hon haha! lite kräks och väldans massa skratt o gurglanden, hon var stark som bara den tyckte dom och charmade ju ihjäl dom ;) var lite orolig innan vi gick in dit för de två innan bara skrek heeelaa tiden men inte Lykke inte!

Ja det kan jag med testa och se hur det blir, kommer testa allt för hon skall må bra, man blir jätte ledsen av att se henne inte må bra, iallafall på nätterna för då kan jag inte hålla mig från att gråta för det jobbigt att se sin bebis så.

det är alla fall något att testa! om än litet och kanske för simpelt, men man vet ju aldrig,barn är väl lika känsliga som hästar tänker jag, man får prova sig fram.
men det blir säkert bra! =)
jag tycker det är så hemskt nu när det kommer mer tårar när de gråter för usch vad de ser ledsna ut och jag blir ju helt klen i hjärtat, stackarn.

Så alla som ska hälsa på bebis sen kommer få kladdkaka haha.

Jag ska till Sverige både i mars och juli nästa år, så fyll frysen :D

Ibland är det synd att Sverige är så jäkla långt, på Irland tar man sig överallt på ett par timmar. Det hade varit superskoj att träffa alla tycker jag, men med två ungar känns det rätt meckigt. Mitten för alla hade väl blivit runt Stockholm eller Göteborg eller mitt emellan typ.

Ja dom var jätte goa :p himla lätt att göra med, slippa ha ung och sånt på!

Dallriga, sega, söta munkar är pricken över i på lyckade barnkalas eller
lösningen på problemet med gnälliga ungar och en trött äkta hälft.

5 dl socker
1 stor äggvita
1 tsk vaniljsocker
1,5 dl vatten
1,5 dl vatten
1,5 msk gelantin
200 g kokos
1 msk kakao

Vispa med elvisp socker, äggvitan, vaniljsockret och den ena delen vatten till en fluffig massa. Blanda samman den andra delen vatten med gelatinet och koka upp så det smälter samman. Häll sakta i det i den första smeten under vispning, fortsätt vispa i ca. 20 min med elvisp. Blanda kokos och kakao och strö ut hälften i en långpanna. Bred ut smeten ovanpå och sedan resten av kokosblandningen. Ställ kallt för att svalna. skär sedan ut rutor och doppa kanterna i kokosen.

*kl*

Är man liite desperat att när laptopen strejkar så rotar man fram den gamla laptopen som knappt fungerar, får den att fungera någorlunda och sitter med den i sängen nu?
Är ju faktiskt 2 trappor ner till den stationära :D

Och när man fått igång denna gamla burk så provar sambon den nya laptopen - och den fungerar. Och man suckar av lättnad.

Beroende? Jaaaaa! Speciellt i dessa tider, vill hålla extra koll på bukebebisarna och surfa ang förlossning och sånt ju! ;)

Ja men jag är nog lika dan haha, skulle min laptop sluta funka skulle jag DÖ haha för utan data skulle jag inte klara mig, visst kan ju plocka upp den gamla vanliga som ligger i källaren men den är inte rolig allt flr tar hundra år för att ens starta den haha.

Ja sen får du inte försvinna från buke fören det är dags för bebis att komma ut :rofl: annars tror ju vi saker ju :D

Jag veeet det är det som är frustrerande, vill ju logga in här titt som tätt hehe.
Nya laptopen kraschade går igen efter att jag skrivit här, och den gamla är så trööööög.
Så nu har jag masat mig ner till källarvåningen till den stationära, alltså det är helt ok att sitta här men lite trist, och är ju van att ligga i soffan med datorn ju :D.

Men så ni vet att jag kanske inte är här liiika mkt som jag brukar idag heller! ;)

Har fortfarande inte en enda känning. Magen blir stenhård titt som tätt, men det känns absolut ingenting. Bebis sover hela förmiddagarna och rumlar runt på eftermiddagen. Somnar sen mot midnatt och sover hela natten/morgonen/fm.
Eller ja, tror den sover på natten, jag har iaf sovit jättebra inatt!
Och i går hade jag jättemkt extra energi, lite rastlös till och med! :eek:

Ja nu vet man ju hur bort skämd man kan bli av att ha laptop eftersom man tycker det är tråkigt att sitta på en vanlig stol vid datan :rofl:

Dan innan Indra föddes (lördag) blev jag himla rastlös med, visste inte vad jag skulle göra, städade hemma hos mamma så hon fick en chock när hon kom hem och hunden fick gå ut så himla mycket så hon blev nästan arg på mig haha. Det var det ända jag kände av sen på söndags natten efter toa besök kom värkarna bara pang på, blev förvånad som attans :D

Men gud så underbart det är att äntligen ha henne hos mig nu på riktigt. Hoppas din bebis vill göra dig sällskap utanför magen snart med :love:

Mamma fick en sån himla urgullig bild på Indra igår innan vi skulle ut och åka lite bil :love:

29691493.jpg

Ååhhh lilla snuttan då! :love: Grrr man blir ju bara mer och mer sugen när man kollar här och i skrutttråden!

Tja min rastlöshet i går verkar inte ha haft ngt med förlossning att göra, idag känner jag ingenting :p

Rapport : inget nytt:p

Liiite mensvärk hela dagen, men så lite att jag knappt tänkr på det :D. Så blir ingen bebis idag tror jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka