Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Jäklar vad mkt kladdkakor det blir om jag ska testa alla recept :D.
Bakningen blir i morgon, idag gjorde jag en ugnspannkaka så orkade inte mer efter det sen. Var ute hos hästen och mockade, åt pannkaka, sen var jag trött :p.
Bebis är fortfarande lugn idag, men spjärnar lite med fossingarna ibland.
Fortfarande inga som helst känningar annars i kroppen... Men eftersom jag beställt bebis till söndag så är ju det bra :idea::D

Sondag later bra. Tills dess far du baka kladdkakor och skriva utvardering har pa buke :D

Min ugn ar sonder och vi vantar pa nagon reservdel, sa jag kan bara baka negerbullar! A andra sidan tycker Sam det ar superskoj.

Voltis + Vindvissla

Ja det är jobbigt nu.
Men jag hoppas att den lilla vill komma snart så att jag får må bättre.

bidrar väl med mitt nyaste recept då!

en vanlig sockerkakssats, gräddas i pajform.
3 äggulor
1 dl socker
1/2 dl kokos
blanda dessa tre och jämna ut över den gräddade kakan!

mumma sm bara busen!

blev lite smet kvar, så jag gjort en minisockerkaka å strödde hackad blckchklad över. mumsmumsmums.... :love:

Åh kladdkakaka :love:

bara så ni får en uppfattning hur det kommer att bli.. jag har hittills idag bytt 6 bajsblöjor:D
Var ju inne igår och INGEN GULSOT!! eller jo lite fast inte behandlings-mycket :banana:
Fatta att lillan hade gått upp 115 gram på ett dygn precis :eek:
bra kräm i juvrena!

Skönt att gulsoten gått bort av sig själv!

Min ugn ska fixas på fredag, sen ska jag jävlar i det baka kladdkaka! :D

Bara så ni vet så har min laptop brakat ihop, och orkar inte gå ner till den stationära lika ofta :D
SÅ ni inte tror jag föder (bf i morgon!!) :idea:

Min gissning är att du föder på lördag, lördagsbarn är bäst! :D

jag sitter och väntar på att lillan ska vakna så jag kan ta lite kort till skrutttråden, men hon har sovit sen 3 och vaknat en gång för mat så det börjar bli dags nu..

Men visst har du någon som rapporterar? I så fall blir vi inte oroliga förrän rapportören skriver att du åkt in! :bump:

Jag tänkte ta en av de jag själv varit rapportör till, så har tre att välja mellan :D

kl

imorn ska jag göra fuskcheesecake, dvs en sån som bara står i frysen. lykkes kusin kommer o ska stanna hela helgen så jag ska fika med hans mamma imorn e.m. o jag måste ha något o bjuda på annars mår jag dåligt haha!

idag ere fullt upp, jag ska iväg på en grej mellan 9-11 så lykke ska vara hos morfar, sen ska vi besiktiga bilen 12 o träffa barnläkaren 14.45. tur att hästen ändå har vilodag o går ute hela dagen så slipper jag ha dåligt samvete över det.

Värst vilken recepttråd detta blev då :D
Sånt är totalförbjudet här hemma, för nu ska alla extrakilo bort så jag kommer i mina gamla kläder! Gick ju upp hemska 21 kilo, men som tur är är 15 av dom redan borta så det är inte såå mycket kvar :p

Haha ja, jag passar på nu innan bebis är här, för sen blir det hårdträning för mig hade jag tänkte :p

Jag hade också tänkt hoppa över allt onödigt snask efter förlossningen, men häromkvällen sa Molly till mig att hon var så hemskt sugen på choklad i bröstmjölksform och eftersom jag gör allt för min dotter så smällde jag i mig en hel marabou-kaka :d.
Igår sa Molly till mig att hon var sugen på smågodis, men då sa mammsen ifrån... :D

Dessutom har det varit skittråkigt väder här hela veckan så det har inte blivit några riktiga vagnspromenader.
Ska ta en shoppingtur ikväll och inhandla födelsedagspresent åt Mollys kusin, så då får jag iallafall lite motion :p.

Ja men man måste ju tillfredställa sin babys behov, eller hur? :D

Min kladdkaka nr 2 är nu klar, och sååå mkt kladdigare än den förra!! :d:d:d Valde Breccias recept denna gången, ville testa utan bakpulver! Men hinner nog testa igenom alla recept så småningom för kladdkaka var ju både enkelt och gott att göra! :banana:
Så alla som ska hälsa på bebis sen kommer få kladdkaka haha.

haha jag gick ner 10 kg direkt efter förlossningen och ska ner ca 5 kg till men jag äter inte spec dåligt egentligen så jag tror att bara jag börjar röra mig mer o.s.v. ramlar det nog av ganska fort. är ju inte så att jag inte får mig kläderna och jag äter hellre sånt jag bakar än typ godis etc för då vet jag ju vad jag har i =)

voltis: den där kladdkakan är lixom to die for!
ett tips om den som vart lite torrare är att göra fudgetäcke på :d finns såna kladdkaksrecept lite här och var, minns inte hur man gör fudge i huvet just nu men det är galet galet gott! det är väl typ sirap, kakao, smör o grädde eller nåt.

MM lät gott med ett fudgetäcke på!
Ska frysa in denna kakan (ska bara ta en liiiten bit till). Men jag måste ju kunna göra täcket efteråt och bre på och ställa i kylen innan gästerna kommer sen?

Händer ingenting i min mage i dag heller. Vaknade med lite värk i ena låret, men antar att det inte har med förlossningen att göra :D.
Bebis har varit jättelugn idag med (hittils), och jag var ngt öm i fittbenet i går kväll. Men inte mer än så!
(haha min kille har också börjat använda det härliga ordet fittben och frågar då och då hur fittbenet mår! :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka