Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Välkommna hem!!!!!
Hon är helt underbar!!! :love: Har du sagt vad hon ska heta ännu??'

Kanske ska tacka för att du väntar med din förlossningsberättelse, verkar så iaf :p. Men sen får du gärna berätta!

Verkar vara en lugn tös du fått, jag beställer också en sådan! :banana:

Halleda vilken goding! Tank att hon var sa stor anda! Stort grattis! Men du, jag blir ju jattenyfiken pa forlossningsberattelsen :bump: Lag du med varkar ett och ett halvt dygn?

Skont att det ar over och tur att du fick en san fining som resultat! Och vad ska hon heta?

Ot, laste ni om den australienske lakaren som fatt prova simulerade varkar och gav upp efter 3 timmar? :D

29670022.jpg

Så klart!! :D

Höstbebisarna 2009

Augusti- Kanelbulle, första barnet, en tjej,1/9 (Stockholm)

6/9 - Breccia_, första barnet, en tjej Lykke, 6/9
11/9 - nisse_, första barnet, en tjej Molly, 20/9 (sundsvall)

5/10 - Comfort, första barnet, en tjej, 17/10 (typ Kalmar)
5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet, en tjej Indra, 12/10 (Mariannelund)
7/10 - larkin, första barnet, en tjej Emma, 13/10 (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet, en tjej, 14/10 (stockholm)
16/10 - pamme_jaspin första barnet, en kille Anton, 19/9 (varberg)
22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)
28/10 - Xandoor, första barnet (Kristinehamn)

Grattis!
Visst känns det som man har kommit till en ny värld?
Det är så himla mycket som blir annorlunda när man fått smått.
Men det är underbart :D.

(tar min egen knapp....)
Igår hade Molly barnvakt för första gången och det gick superbra :laugh:.
Kan mycket väl tänka mig att lämna bort henne igen, men det känndes lagomt med bara 2 timmar.

Idag har vi varit hos fotografen och fotat för tidningen och lite till fotoalbumet.
Fotografen tyckte att hon var otroligt tacksam att fotografera.
Hon hittade poserna direkt :p.
Lite skryt om min lilla fotomodell :D :angel:.

tack alla!
Hon kanske )(!!) ska heta Moa.... kanske;)

ja jag låg med hårda värkar som aldrig blev helt regelbundna, fick bla tre st som varade i 10 minuter och en EDA som inte tog...
men den pärsen tar vi sen!:p

ja nu känns det liksom så.. självklart. det känns som man haft henne nu mycket längre än vad man eg har :love:

Åh, fy fasen.
Jag som tyckte att jag hade en jobbig förlossning, men min tog ju iallafall slut fem timmar efter inskrivningen.

Men nu är hon ute din lilla tjej, och om det är som de flesta andra säger så tar det inte lång tid innan man glömmer det värsta och vill skaffa en knodd till :p.
Fast just nu känns det ganska avlägset för mig iaf... :grin:

ja hur smärtan kändes är ju svårt att minnas, fast eftervärkarna påminner en ju till en liten del.

Blir det syskon här så blir det INTE naturligt, det lovar jag dig... till och med barnmorskorna förstod mig, men tyckte ändå att jag skulle gå och prata med någon när det är dags för nästa. Fördelen med lång förlossning var att vi träffade hur mycket personal som helst, verkade av 5 skiftbyten :D sen nu i efterhand har de kommit och tyckt synd om mig (jag tog åt mig- givetvis ville jag ju ha lite medömkan:D)
Hon som gick av sitt pass vid 13 dagen innan trodde att hon skulle få hinna förlösa mig, hon kom in idag bara för att berätta att hon knappt trodde sina ögon när hon såg vilken tid jag faktiskt hade fött.. två skift och 12 timmar efter henne.
papprena man fick med den där skalan med hur mycket man var öppen och det var nästan två hela pappersbredder, knappt en är normalt sa de.

Men visst fasen var det (nästan) värt det nu när hon ligger här, men hon hade ju varit lika underbar även med kejsarsnitt:love:

Åh, fytusan vilken pärs!
Förstår dig helt och fullt om du vill bli snittad nästa gång.

Jag var helt slutkörd efter förlossningen och att man sedan ska lära sig amma på en gång var skitjobbigt tycker jag.
Jag var sååå trött!
Vill inte tänka mig hur trött du var :crazy:

gud jag blir jättenyfiken på din förlossning nu men jag hajjar att den inte verkar mysig så stackare!!! jag skulle aldrig göra om det heller naturligt och jag hade ju bara ett par timmar...
men grattis!

för övrigt blir det mellannamn för Lykke! Lykke Stella blir det =) som lyckostjärna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka