Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Haha har lite nojja för det faktiskt nu, att vattnet ska gå nästa vecka typ i en affär eller så :D.

Det har jag oxå nojja för. Känns ju mycket pinsamt om det skulle gå ute på stan bland folk. Så jag ska oxå hålla mig hemma nu förutom de besök som är hos bm.

Jätte söt liten tjej du fått och jätte fint namn!

Här kommer en bild på min lilla tös från BB :love:
emma023.jpg

Hoppas det kommer igång för både dig och Xandoor snart och att ni slipper gå över tiden, för det är långa dagar. Men kan trösta med att jag kände absolut ingenting innan det väl drog igång, tvärtom var jag ovanligt pigg dagen innan och hade nästan förlikat mig med tanken att vara gravid till jul ;) Men sen sa det bara pang och så ville hon ut :D

Åh så söt liten tjej :)

Och grattis till Comfort, äntligen kom det en liten mini!! Ser fram emot att höra mer om hur allt gått och se bilder :D

Skräms inte så, vill ha liiite förvaning tack ;):D

Ok, om det kommer helt plötsligt, så hoppas jag även på att det går fort sen också då är det ok! :idea:

Underbart söt bebis du fått, smälter!!!!!!

Också funderat på det där med ensamheten, jag är en riktigt ensamvarg!
Men det är nog helt annat när det är ens eget barn det gäller, då vill man nog inte vara ensam mer ;)
Men just tanken, nu kommer man för evigt ha en annan människa vid sin sida, alltid... underbart och lite skrämmande!
Men mest underbart, lääängtar!!!! :love:

hehe, jaa.
Men vill man ha lite egentid så kan ju pappan ta barnet och hitta på något i ett par timmar.

Ikväll ska vi faktiskt lämna bort Molly i ett par timmar.
Hennes farmor ska få ha henne medans vi går på bio.
Ska amma henne innan vi lämnar henne och lämna en flaska bröstmjölk också, så hon bör klara sig. :)
Hennes Farmor bor bara 100 m från bion så skulle det hända nåt är man där på en minut.
Men det känns lite vemodigt att vara ifrån henne, om så bara för två timmar :crazy::p

Bäst att skriva ngt så ingen tror att man åkt in och fött helt plötsligt :D

Inga som helst tecken på det iaf, snart ska jag ut till stallet och sen storhandla, så jag slipper folksamlingar resten av veckan!

I går ropade jag in en ny grej på tradera, vet att jag inte skulle mer... men det var en fleeceoverall för 15kr som bebis kan ha i stallet ju! :idea:
Kom samtidigt på att jag inte har ngt regnskydd till vagnen! Kommer ju va ute och gå dagligen sen hade jag tänkt.
Men det shoppar jag nog efter förlossningen, vill som sagt inte ut i så mkt affärer nu :p

Bara ett par dagar kvar till din bf va? Spannande! Fast du verkar inte sa trott pa magen an, lyckos dig!

/ 55 dagar kvar och javligt trott pa elandet, vill ha min bebis nu! :D

Ja h*n "ska" komma på torsdag :eek: En kompis var just förbi för att hämta en sak, han fick barn för några månader sedan. Han flinade och sa: nu kommer den när som helst!
:eek: Och ja det är ju sant! När som helst....

Nej inte så trött på magen faktiskt! Ute och gick i går, lite tungt i uppförsbackarna men annars funkar det fortfarande. Men känner att jag längtar liiite till att få börja motionera och gå normalt igen :D

OCH snusa på bebis på utsidan! :love:

Skönt att storhandla, jag gillade inte heller att gå i affärer sista tiden. Var livrädd för att vattnet skulle gå. Helt obefogat då de fick ta hål på hinnorna för att det skulle gå :D
Jag tänkte ge mig ut i eftermiddag och köpa en fleeceoverall för den jag hade köpt i strl 50 är för liten, lång tjej det här :laugh:

Ah ja det ar helt underbart att kunna motionera normalt igen, jag langtar saaa efter mina berg :love:

Hoppas din vantan snart ar over. Det ar saaa mysigt att ha bebis pa andra sidan!

Japp nu är kylen fylld! Även köpt lite ingredienser om jag får lust att baka lite under veckan, nu när jag tänkt hålla mig inne hehe.
Ska till stallet på onsdag bara, enda inplanerade!
(med 4 tjejer som väntar på sms om de måste ut och mocka istället för mig hehe, skönt med backup!)
Var ute i stallet också innan handlingen, tycker det är så skönt att mocka och pyssla lite där ute i lugn och ro, är ju nära hem om ngt skulle "hända" :p.

Träffade på massa jobbarkompisar när jag handlade, och alla är sååå nyfikna och undrar om bebis kommer snart. Lovat att skicka bilder och info som de kan sätta på anslagstavlan :D Är hyfsat ny på jobbet, så graviditeten har gjort att många tagit kontakt och jag redan lärt känna många (ca 200 anställda så stort ställe)! Då minns de en bättre också, hon med bebis i magen liksom :love:

Ja svårt det där med storlekar, man vet ju inte hur stor bebis är.
Jag har ytters få plagg i 50, några i 56 och sen några i 62. Så ngt bör ju passa. Ropade ju in en fleeceoverall på tradera i går, stl 56. Så billig så gör inget om den inte passar så länge (stalloverall hehe). Nästa overall är i 62, så den bör passa om ett tag sen.
Läängtar tills bebis är ute så man kan shoppa "ordentligt" :D

Tack för alla gratulationer, nu är vi hemma! :banana:

Jag ska vänta med att skriva min förlossningsberättelse tills efter att ni alla har fått, för ni vill nog inte höra den.

3540 g tung och 49 cm var hon när hon kom ut, mitt mirakel! Vi åkte in till förlossningen kl 20.00 med fem minuter mellan verkarna den 15/10 och ut kom hon 00.46 den 17/10...

Hon är himla snäll, bara sover och sover. Matningen gick lite knackigt i början för hon gapade inte ordentligt utan sög bara på vårtan = AJAJ! Så nu använder vi amningsnapp och det funkar kanon, ska succesivt vänja av den.
Vi åkte från BB kl 11.45 och då sov hon, sov hela resan hem inklusive ett stopp i affär, kom hem vid ett ca, väckte henne (vilket knappt gick först!) för att äta och sen somnade hon vid bröstet´..

Vi ska tillbaka in redan imorgon för läkarbesök. Hon är lite gul i hyn och har kollats ett par ggr/dag men inte gulsot än iallafall, men ska som sagt in och kolla redan imorgon igen. Känns skönt att de vill ha sån koll iallafall!

29669705.jpg

Mycket stolt och blixtförälskad pappa!

29669708.jpg

Nu sitter jag här med två bowlingklot till pattar, hårda som sten och ömma och läcker som ett såll.. livet är underbart!

Som kompensation till den hemska förlossningen gör det iallafall inte ont att gå på toa, nåt av att. Blöder knappt längre heller, bara jättelite.

Senast ändrad:

:love:
vilken liiiiiiiiiiten groda! fast jag tycker iofs att alla är små grodor när de kommer ut.

jättegrattis till er igen, hon är underbar!

men.....
ut kom hon 00.46 den 19/10...
du menar väl 17/10?
den 19/10 är ju idag. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V