Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Meeen Kpist aja baja!!!! ;)

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!
:banana::banana::banana:

Hoppas allt gick bra och vi läängtar efter mer info och bilder!

Usch tänk att jag, voltis, ska klaga nu för en gångs skull :p
Känner mig inte som superwoman, som jag gjorde i går ;-)

Varit jättehård i magen i två dagar nu, och magen är spänd som en ballong! I morse kände jag mig sprängfärdig, men inget kom...
Tog just ett varmt bad, och det känns faktiskt mkt bättre, faktiskt gått på toa... Det är inte helt "tomt" men mkt mkt bättre.

Bebis har varit seg i ett par dagar nu också, kännt den röra sig lite då och då men inte längre de där tydiga spjärnen mot magen så man kunnat putta tillbaka.
Magen har under dessa dagar varit väldigt skev, tror bebis ligger med ryggen på den sidan som står mer ut :p. Så funderar på om den kanske är liggande så att rörelserna nu är mer inåt i magen så jag inte känner dom lika tydligt?

Iof, senaste dagarna har h*n ju fått trängas med allt mitt hårda maginnehåll :angel::D

Igår var jag hos BM.
Tog upp detta att jag är så trött och har mycket ont i huvudet.
Allt var bra förutom blodtrycket som låg mycket högt, efter en timmas vila hade det gått ner lite men var fortfarande högre än vad det har varit förut. Så nu ska jag på extra kontroll på måndag. Hoppas att det är bättre då.
BM sa att blir jag sämre så var jag tvungen att åka in till förlossningen omgående.

Tack! :)

Nu har jag knåpat ihop en kort förlossningsberättelse så ni får veta lite mer. Bilder har jag inga överförda till datorn än.

Den 13:e oktober börjar morgonen med värkar som sedan avtar när jag bestämmer mig för att sova lite till. Fortsätter sedan dagen med oregelbundna värkar. Frustrerande att inte veta om det är på riktigt eller bara fejk. Runt sextiden anmärker maken på att värkarna kommer tätare samt att jag verkar bli mer påverkad i varje värk. Jag vågar fortfarande inte tro att det är på riktigt än. Vi äter middag och nattar sonen. Klockan hinner bli tio innan jag inser att det faktiskt kan vara på riktigt, då bestämmer vi oss för att ringa förlossningen och höra om det överhuvudtaget har plats för oss. De har plats så vi åker in, värkarna gör såpass ont att jag inte vill åka bil med värre.
Vi skrivs in 23:02 och får börja med att göra en ctg-kurva, kolla blodtryck och temp. Jag har då lite feber vilket ger barnet lite höga hjärtljud, får alvedon som får oss båda att må bättre.
23:40 undersöker barnmorskan mig och jag är då öppen 4 cm. ”Bara?!” är min första tanke, ”jag kommer få stå ut med de här skitvärkarna i minst 4 timmar till!”.
”Fan den kommer!” är mina nästa ord, både maken och barnmorskan verkar lite skeptiska. Men då, 00:22, avgår fostervattnet i och med första krystvärken, barnmorskan som precis dragit av mig byxor och trosor får sig en rätt rejäl dusch. Pustar mig igenom en krystvärk med orden ”jag är inte redo än”, frågar sedan vad klockan är och krystar igen när jag fått veta att vi åtminstone är på rätt sidan midnatt.
00:29 är vår underbara flicka född, 48 cm lång och 3505 g tung. Trots bajs i fostervattnet och navelsträngen ett löst varv runt halsen mår hon hur bra som helst. Hon ammar nästan direkt, en riktig naturbegåvning.

Men min kropp sköter sig inte lika bra, moderkakan vill inte lossna trots spruta, amning, krystande, lustgas och barnmorskans brutala massage. 01:15 börjar jag förberedas för operation, jag får en kanyl i armen och kateter. I korridoren utanför operationssalen hälsar sköterskor och doktorer artigt, själv hinner jag bara säga ”Nu trycker det verkligen på” och sen var moderkakan äntligen ute.
Jag hann förlora 1 liter blod och fick behålla mitt dropp för att fylla på kroppen igen.

Vad kul med en förlossningsberättelse!
Förutom det där med moderkakan så verkar ju allting ha gått riktigt bra i alla fall? :idea:
Men förstod jag rätt att det gick så fort från att du var öppen 4cm till att bebis kom? Känns som det gick fort iaf :laugh:.

Stort grattis igen! Har ni kommit på ngt namn?? :love:

Hoppas allt ser bra ut hos BM, skönt med ett extra besök!

Jag ska dit på tisdag, förhoppningsvis mitt sista besök! :D

Ja det gick bra. Hon har mått bra hela tiden, men vi fick stanna ett dygn pga bajset i fostervattnet. Då vill de hålla koll på andningen och så. :)
Ja det gick jävligt snabbt. Öppnade mig från 4 cm till fulltpå en halvtimme, och sen krystade jag i 7 minuter. Så det blev väldigt intensivt. :)

Ett namn har hon, men precis som storebrors håller jag det hemligt här.

Pax för en snabb förlossning ;) Skämt å sido, alltid skönt att höra om så fina förlossningar! Och att bebis mår bra är det allra viktigaste! :love:

29645292.jpg

Höstbebisarna 2009

Augusti- Kanelbulle, första barnet, en tjej,1/9 (Stockholm)

6/9 - Breccia_, första barnet, en tjej Lykke, 6/9
11/9 - nisse_, första barnet, en tjej Molly, 20/9 (sundsvall)

5/10 - Comfort, första barnet (typ Kalmar)
5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet, en tjej Indra, 12/10 (Mariannelund)
7/10 - larkin, första barnet, en tjej Emma, 13/10 (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet, en tjej, 14/10 (stockholm)
16/10 - pamme_jaspin första barnet, en kille Anton, 19/9 (varberg)
22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)
28/10 - Xandoor, första barnet (Kristinehamn)

Iiiiih bara 3 kvar! (eller 2?? Comfort lär ju fått sin bebba nu!) :banana:

Nu när du skrev här trodde jag Comfort hade fått :p.
För visst skulle väl du vara rapportör åt henne va?
Hoppas det går bra för henne iaf:laugh:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka