Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

ja kommande natt gick bra sa sambon. Idag har han inte tid för han ska hämta sin nya leksak i eftermiddag... en fyrhjuling. Jag lär inte se honom så mycket ikväll antar jag :D

Är latensfasen alltid jättelång? funderar på om det kan ha varit det, för ryggvärkarna gjorde riktigt ont :crazy:

Får se vad BM säger sen, kanske hon vill känna efter, och inte mig emot :idea:

Hejja lillcomfort, i natt ska du uuut :D

Just varit hos bm (jäklar vad snabbt jag måste gått, hade tid kl 10, redan hemma haha). Var bara en extrakontroll, kollade urin och magen.
Sist var urinen väldigt koncentrerad men nu var den jätte "fin" :p.

Sf kurvan på 35 och bebis hjärta slog fint i 136, men h*n sov tydligen för bm väntande en stund för att se om den skulle vakna men icke :D. Sömntuta!

Varit rätt matt senaste tiden, men idag ska jag nog orka städa lite hemma tänkte jag, och fota min mage!

jag kan ha talat för tidigt..
Fick mer sammandragningar sen, strålar ner mot ljumskarna..
Åker väl till Bm iallafall och se vad hon säger..

Köpte nyss två fleeceoveraller på tradera till att ha nu i början. En till stallet och en lite finare :)

Vad bra att du sa det! Måste fundera på stallkläder till den lille.. min sambo är allergisk så borde kanske ha en uppsättning stallkläder redo??
Vet inte hur jag ska göra med vagnen heller... men tänkte om man har ett regnskydd på vagnen som man bara har i stallet som skydd.
Samtidigt kommer vi inte ha vagnen inne i huset sen utan i ett förråd utanför... så själva vagnen kanske inte gör så mkt om den är i stallet?

Det är nog lika bra om han är allregisk....

Vi ska leta reda på en billig gammal vagn att ha i stallet hos pappa (där bor hästarna), bara den funkar så skiter jag i hur den ser ut.

jag tänker INTE ha min nya dyra fina vagn i stallet, dels för att den är så otymplig och dels för att den kan bli skitig, skadas osv...:D

I söndags natt vid halv två skulle jag gå på toa och kissa och då kom det en redig slem hög ut och fem min efter det satte mina värkar igång och då var det precis som du hade, man fick skit ont och det gick över till ryggen och mina värkar gick ända ner i benen så det kändes som någon stack en kniv i både rygg och ben på mig, och vid elva på förmiddagen på måndagen var jag inne på sjukhuset för jag inte orkade med smärtan mer och då var jag redan öppen 4 cm så min latens fas var ungefär 9 timmar tror jag,

Ja nu får din bebis ta och göra våra som kommit sällskap tycker jag, kämpa nu lill comfort:banana:

nu får jag knappt några mag-kramper längre, mest att det hugger till som fan i ryggslutet..

BM trodde att det verkligen var påG nu iallafall!
Blodtrycket var på 120/75 (förra veckan 110/60) och det var ett starkt tecken sa hon :banana:

Blev dock inte undersökt.

Nu tror jag att kpist har fått en liten pickadoll :bump:

jusst ja, en grej jag har tänkt fråga ett tag:
Skrivs alla viktiga tider upp på FL meller får man hålla koll själv?
Tänkte en del har ju stenkoll på att de vid ett visst klockslag var öppen si och så mycket. Ska man komma ihåg sånt själv eller skrivs sånt ner av dem?

Min kompis fick en kurva på hur mycket hon var öppen vid ett visst klockslag, hur hon mådde då och vid vilka tider hon fick olika smärtstillande. Antar att det är samma överallt?

Min latensfas var bara några timmar, men det var väldigt smärtsamma timmar.

För mig skrev de ner alla tider man var öppen si och så mycket och resten av hela förloppet av förlossningen i en journal som de skickade hem några dagar efter att jag blivit utskriven.

En minicomfort och en liten pickadoll tror jag att vi får se inom ngt dygn!! :banana:

Jag var på en timmes promenad idag, som i sig gick bra, men efteråt var jag jätteöm i fittbenet och kändes som jag just haft vilt sex eller ngt :D.
Och ilade till ett par gånger ned mot höften/under fittbenet.

Är ju så ovan att känna ngt öht fortfarande :p.

Inte trött så jag skulle kunna sova, men väldigt matt. Svårt att ta tag i saker och komma i gång liksom. Ligga i soffan framför tv/dator är min hobby just nu hehe.
Men kommer jag väl i gång så går det av bara farten! :D

Är skönt att höra att man inte är ensam :)

Usch, vilka sammandragningar jag har/haft nu i em/kväll.
Känns som att magen har sjunkit lite oxå.

Blev nog lite mycket idag, har gått på stan hela em i affärer plus att jag knallade runt på höstmarknaden som var i stan idag.

Lindrade iaf lite när jag stod i duschen förut.

I morgon ska jag till bm igen, får se vad som sägs då :)

Haha sa fittben till sambon i går, han är inte ren i munnen på ngt sätt men tom han såg lite förvånad ut haha. Jag är ingen ängel, men brukar nog inte använda sådana ord så ofta ändå :D.

Rövbenet har jag inte kännt av igen alls... Men lika bra att allt är lugnt ett tag, bebis är beställd till den 25:e, så sambon hinner spela match den 24: de :p.
Jag måste dock skjutsa, så tar nog med mig bb väskan på matchen! (bb ligger iof nära hallen, så nästa lördag efter 2 vore helt ok också haha)

Hade kpsit ngn rapportör förresten?? För nu mååååste pickadollen vara ute!! :banana::banana:

Hörrni, vi har ju pamme_jaspin på vår lista också, som har bf i morgon. Men henne har jag inte sett på lääääänge... Finns ju faktiskt en möjlighet att hon glidit förbi Comfort och Kpist utan att vi vet om det! :eek::idea:

Hon fick för ett par veckor sen, fanns en tråd uppe, tror faktiskt att det blev en pöjk..http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1003544

Usch ännu en natt med grymma värkar. Ska ringa in till förlossningen sen och säga hur det är, att jag inte har sovit nåt alls typ på två nätter och hoppas att jag kan få nåt att sova på.
Värkarna gör ondare, men kommer inte tätare:( sitter typ lika mycket fram som bak, och emellanåt känner jag hur det trycker på..

Sen har jag blivit grymt hård i magen, och det man har hört är ju att det ska bli tvärtom :confused:

Hoppas att man får ifyllda tider här med, för det lär väl inte vara det första man tänker på, att skriva:D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka