Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Inget här heller.
Har dock kraftiga sammandragningar så fort jag rör mig. Och natten som var hade jag mycket ont i ryggslutet.
Nu kan jag inte sova för det känns liksom oroligt i hela kroppen, så var det föregående natt oxå.

Låter ändå som att du ligger närmare en förlossning än mig.. jag blir nog sist ut i denna tråden som det känns nu :p.

Känner absolut ingenting i dag, har iof bara masat mig från sängen ner till soffan i vardagsrummet än så länge :D.

Blääää på dig :p:p:p

Min sambo insåg i går att bebis kommer bli skorpion precis som han, jättestolt blev han :D

Klockan 3 i natt gav sig sammandragningarna så jag kunde få sova.
Sen har det varit lugnt under fm för att sedan dra igång på em igen.

Lite äckelvarning :o
Satt vid datorn i em och kände hur det började rinna, kändes som jag kissade på mig.
Gick på toa direkt för att kolla, misstänker att det var en del av slemproppen som kom för det var kladdigt.

ha ha ha dagens skämt? ;)
Ingen bebis på långa vägar!
I går kväll hade jag en stenhård mage och lite mensvärk igen. Liiite mer än vanligt faktiskt. Men sen sov jag så gott hela natten och i morse: ingenting :p

Är bara kissnödig hela tiden och gasig i magen som fan!
Nu har jag sett på AIK på tv, sa åt bebis att hålla sig inne under den tiden. Nu är det en annan match jag gärna vill se, så jag har sagt: blir det idag så får det bli senare i kväll... vill hinna äta en pizza också :D

Ni som redan fått, började det med att ert vatten gick eller kom värkarna först?

Och så fick jag en fix idé.. eftersom jag inte haft några förvärkar, kännbara sammandragningar eller foglossningar.... sen när jag väl får värkar kommer det ju göra ännu ondare för mig, för jag har ju inte fått "vänja" mig innan!
Kände på mig att ngt dåligt skulla komma utav den här drömgraviditeten :D

Och så fick jag en fix idé.. eftersom jag inte haft några förvärkar, kännbara sammandragningar eller foglossningar.... sen när jag väl får värkar kommer det ju göra ännu ondare för mig, för jag har ju inte fått "vänja" mig innan!
Kände på mig att ngt dåligt skulla komma utav den här drömgraviditeten :D

Din graviditet är jag så avundsjuk. Om det blir nån mer bebbe efter denna så beställer jag en sån 9 månaders graviditet som din:love:.

Haha ja, vet inte hur jag lyckats men det har varit helt fantastiskt! :love:
Men som jag skrev, min "straff" kommer väl iom första värkarna... liksom varför skulle jag komma så lätt undan? :D

Ilar lite just nu mellan benen, och har mkt flytningar.. men annars, inget alls!

Ps nu funkar laptopen igen så kommer rapportera oftare så ni inte tror jag åkt in igen ;)

för mig började det med värkar. Vattnet gick i samband med att de skulle känna hur öppen jag var för 5693 gången på förlossningen, vid 7cm.

Ja du,. jag hade ju också en sån drömgraviditet, men iallafall jag fick igen under förlossningen ;) hade jag fått välja mellan 5 månaders illamående eller en 4 dagar lång förlossning hade valet varit lätt:D

Tur att resultatet blev bra :love:

igår hade vi ingen rolig dag här hemma. Redan under natten till igår var hon orolig och ville inte sova. Vi klev upp runt tio, sen var hon vaken till 17... gnällig och fick liksom ingen ro i kroppen. och jag var själv hemma och var helt slut när sambon väl kom hem. Gjorde inget annat än att trösta med juvren så var helt tom och öm på kvällen - övervägde då stenhårt att ge henne napp.
När de ändå ringde från BVC passade jag på att fråga om kolik yttrade sig så här, och då sa hon att när de runt en vecka gamla blir de ofta extra oroliga pga tillväxthormoner och att det kan bli mycket värre :crazy:

Nu inatt sov hon bättre, och sov i ett sträck från 04 till 10, stackarn.har även sovit lång middag, men är nu sitt normala pigg jag igen! Behövde väl bara ta igen lite sömn förhoppningsvis.

Förlossning nr 1 började med vattenavgång mitt i natten, dagen innan hade jag förvärkar oregelbundet typ hela dagen.
Förlossning nr 2 började med värkar, vattnet gick med första krystvärken. :D

Nu tycker jag att det börjar bli dags för lite fler bebisar i den här tråden :D

För mig började det med värkar, dom fick ta hål på hinnorna när jag var öppen 8 cm.
Hade också en väldigt bra graviditet, inga foglossningar, inga direkta förvärkar eller onda sammandragningar. Hade ändå en ganska bra förlossning så det finns hopp för dig med ;) Eller ja, det gick fort iaf men sen blev smärtan desto intensivare.. Men jag är jäkligt nöjd med resultatet :love:

Haha ja antar att resultatet är värt all smärta, kort eller lång! :D:love:

Nu ska jag hoppa ner i säng och kolla på tv och äta glass! Hörs igen i morgon, lovar att logga in direkt när jag vaknat så ni inte tror ngt annat ;)

Min förlossning började med värkar.
Vattnet gick när jag var öppen 10 cm och skulle börja krysta.

Hejjar på din bebbe ändå! :banana::bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka