Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Minn uppdatering för idag: ingenting här heller! :p

Lite öm i händerna fortfarande, men de ser inte så jättesvullna ut.. skumt.
Ska åka ut till stallet idag tror jag, tänkte ringa mockningsjouren (= vänner i stallet) men mår jättebra så åker nog ut själv, så har jag ngt att göra också :D.

Men guuud nu börjar man ju bli lite otålig (haha om jag är det, hur känns det då inte för dig??)
Men jag känner också igen det där att må bra, mina 9 dagar som jag gick över tiden kändes faktiskt inte alls speciellt jobbiga, jag bara myste hemma och njöt av att sova gott och ta det lugnt :p

Lycka till hur som helst, ska bli så spännande att se vem som bott i din mage :bump:

En ridtravare :love: Som jag saknar att rida på såååå, speciellt nu när jag fått en ny medryttare på henne som är helt fantastisk och lärt henne galopp på bara några veckor :banana:.
Nu blir det bara borsta och ge morötter från min sida, men hon klagar inte precis (lathäst!).

Handlade efter stallet, då strålade det ner lite ömmande i ena höften/låret... gick snabbt över men fick det till ett liiite tecken iaf :D

Min sambos innebandykompis berättade om sin tjejs förlossning.
Hon hade inte kännt ett dugg, gick en vecka över tiden och fick tid för ultraljud på sjukhuset. Åkte dit, ensam (mådde ju bra) och de såg att hon var 7 cm öppen! Bara att ringa killen och börja föda :D
Tror de fick i gång vattnet och sen gick det fort med värkar och krysning.

Kanske det som kommer ske för mig med? Ska till bm i morgon om inget hänt, och i så fall sjukhuset på fredag. Tar med mig bb väskan och babyskyddet då för säkerhetsskull :p

Nu kommer jag och peppar lite, kom igen nu era sega höstbebisar! :D :banana: Såhär kan det ju inte fortsätta, nog för att det är lite kyligare ute nu och att magen antagligen är jättevarm och mysig, men man kan ju inte stanna där inne för evigt. :D

Peppdans :banana: :bump: :banana:

ja, vad har hänt med höstbäbisarna egentligen?

det var ju jättebra ett tag, ploppa ut en om dan och sen kom lillcomfort å sen tog det slut....
är ni säkra på att ni är gravida, så ni inte bara blivit lite tjocka runt magen? :confused:

Fortsätter dom såhär så kommer det ju bli både vinter- och vårbebisar och DET går inte för sig. :D

Jo ätit för mkt bullar och kakor (sambon ssäger det iaf haha) :D

Men om det inte är en bebis som buffar på mig just nu så måste det vara en alien ;)

man kan ju aldrig veta å hon erkänner ju själv att hn ätit en massa bullar! bullar - gaser i magen.

jojo.....
nu kom vi minsann på dig. :devil:

Ah jag saknar ocksa ridningen sa sjukt mycket! Jag ska aka ut och rycka lite man idag tankte jag, borsta lite och sniffa hastarom. Och min kara pappa har lovat att ta med mig pa shoppingrunda istallet for julklapp nar jag kommer hem i mars, jag behover typ ALLT. Mina ridskor ar trasiga, chapsen faller isar, hjalmen ar nog 10 ar gammal... Jag som skulle ut och tavla nasta ar! (annars ar jag mest "utbildare" och skogsmulle)

Vad taaaskiga ni är!!
Men.. jag har faktiskt varit extra gasig senaste veckorna! :eek:

Sambon frågar varje dag: när kommer ungen??
Och nu har tom han börjat söka på nätet om att gå över tiden, vad som sker etc. Så här engagerad har han inte varit innan :D. Han är dock lite nervösa typen så han tror väl att ngt är fel för att den inte kommer...
Men så läste han i går att man går över en vecka i snitt med sitt första barn, då vblev han liiite lugnare.. :p

Vilka sega höstbebisar vi har! Visst har väl typ alla här gått över tiden?
Men nu kommer det säkert igång när som helst för dig! För inte kan det väl bli ett novemberbarn? ;) Jag tror stenhårt på att det var min låånga promenad uppför en massa backar som satte igång min förlossning, kanske värt att prova :D

Idag var vi på bvc med lillan och hon har gått upp 310 g sen förra vecka så nu väger hon hela 4400 g :p
Fick hem manducan idag också, men jag har inte orkat prova den än..

Vi är väl inte ett dugg taskiga, man kan ju liksom börja undra lite nu. ;) När du till och med erkänner gaser i magen så - då är det säkert bara en fis på tvären och lite bukfetma från alla bullar. :D

Skämt åsido, förhoppningsvis har både du och xandoor era små knyten hos er alldeles snart. :love: Vad spelar en dag eller vecka hit eller dit, snart har ni ett helt liv tillsammans framför er.

Vad fint skrivet :love: Men samtidigt lite läskigt.. ngn som kommer följa en hela livet... Eller nej det låter mest underbart faktiskt :idea:.

I morgon är det bm besök som sagt, får se vad som sägs, men jag får då troligen remiss för ett ul på fredag.
Tror jag ska fota magen i morgon också, troooor den sjunkit lite nu (jaaa jag letar fortfarande efter minsta lilla tecken hehe). Bebis har varit jättelugn hela kvällen, och jag känner.. ingenting :p

Du har gått en hel vecka över tiden nu väl?

Ja ta ett foto, det blir nog sista! Jag gissar att din bejb kommer på söndag så blir det en novemberbebis hihi.

Neeeej inte söndag.. alla tror det nu. Jo om jag får åka in till bb efter kl 17, för AIK spelar guldmatch!!! :D Tänk att få se AIK ta guld, sen åka in och föda en bebbe!! :love:

Ja i morgon är det exakt en vecka över tiden... men det har faktiskt gått hyfsat fort ändå, och som jag sagt förr: mår ju bra fortfarande :D

Hihi, fotbollsnörd ;).
Du kan ju skrika mååål när bebisen kommer ut då :D.

Hahah ja får göra det :D

Idag känns det fortfarande helt coollugnt i magen och kroppen. Inte ens minsta lilla känning. Alltså nu läängtar jag till att värkar och ha lite ont :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka