Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Vad skönt att allt såg bra ut och att bebben mår bra.
Förstår att det var mycket skönt att höra det.

Jag vet två som legat i vidöppetläge. Den ena gick det bra, jobbigare än om hon jämförde med syskonet, ganska lång krystning. Den andra var en stor bebis, nästan 5 kg och där slutade det med akutsnitt, det fanns inte plats för honom att komma ut.

Läst om massa tips nu om vad man kan göra för att den ska vända på sig innan förlossningen, kanske ska testa några (som att stå på alla fyra och alltid sitta med knäna lägre än höften). Är ju inte så jobbiga saker.
Sen så verkar det som att många som har bebis i vidöppet läge ändå kan föda normalt och att bebis vänder sig under utdrivningen. Så är inte så nervös :p

Ikväll har bebis buffat och buffat, efter att vi varit ute på en timmes promenad.
Magen är jättespänd och det lilar till lite ibland. Sen är det lite ömt på vissa ställen när jag trycker lite.
Men känns mest som jag är mätt hela tiden och bajsnödig. Full i magen helt enkelt! Första gången om det varit lite jobbigt faktiskt!

Vet inte om det är promenaden, den starka thaimaten eller att bm bufflade så dant på magen så jag blivit öm.

Men inga starkare eller mer långvariga smärtor, så vänta er ingen bebis i natt! Vi ses i morgon! :D

Så som du beskriver känndes det kvällen innan jag fick Molly, så det kan visst bli bebis inatt ;).
Du får gärna smsa mig när bebben har kommit :laugh:.
Hejja bebben!:banana::banana:

Ngn som har erfarenhet av att bebis ligger med ansiktet uppåt förresten? Såg nu att det kallas "vidöppet läge" och har börjat googla lite.

Sam gjorde det. Han var inte alls fixerad utan sögs till utgången när vattnet gått. Då konstaterade bm att näsan låg uppåt och att detta antagligen skulle lägga på ett par timmar på utdrivningsskedet. Ville jag ha epidural? Haha ja tack sa jag. Efter det tog det 4 timmar till innan jag kunde börja krysta för han var tvungen att vända sig först. Men jag skulle ändå beskriva min förlossning som väldigt okomplicerad och otroligt häftig, så oroa dig inte för mycket. Hellre näsan uppåt än i säte haha.

Skickar lite bump till din bebis, det kanske sätter igång det hela :bump::bump:

Fick nog med "bumpar" i går av bm haha. Idag har ömheten lagt sig dock och allt känns normalt igen :p Envisa unge!!
I natt var jag redigt trött på magen, svårt att hitta sovställning då magen var så spänd och öm. Men fick till "nr 2 " på toan äntligen och då kändes det ngt bättre. Och sen i morse: ingenting :D

Nu ska jag ut och mocka lite, så får vi se vad magen säger!

nu har jag inte varit inne på fleeera dagar och var helt säker på att du var färdig nu ju!
Kom igen nu bebis! :banana:

Nej du.. min bebis är tom segare än din :D Hur mår ditt lilla underverk? Spikat namnet nu??

Mockningen i morse gav inget resultat... just nu känner det absolut ingenting... Får nog vänta till bm besöket på tisdag och få en igångsättning bokad :crazy:
Alltså visst, min kropp verkar älska graviditeten men ngn måtta får det allt vara!!
:p

Kan ju kännas bra att få igångsättning också.
Då vet man ju att bebisen iallafall kommer senast det datumet.
Du behöver ju inte vänta till jul iallafall ;).

haha, nej du inte än, Moa kom ju på bf+12 ;)

hon har varit lite skrikig nu ett par dagar, eller rättare sagt så har hon inte sovit lika bra och mycket som i början :D
vi tror att vi såg första leendet i morse, hon följer med blicken och är superstark i nacken. ligger hon i ens knä och hon för hålla i ens fingrar drar hon upp sig en liten bit redan:love: försöker ställa sig på benen, stötta eller vad man säger..

Idag fyller hon två veckor, det firades med att hon och jag fick frukost på sängen, efter lite bearbetning..^^

i onsdags var vi på första BVC kontrollen, 11 dagar gammal, 3790 g (3540 vid födsel, 3440 vid hemgång) och 52 cm lång

men nu börkar det bli dags för dig, jag anser nog att vintern börjar i november, men den skjuts framåt för varje dag du går över, du ska ju ha höstbebis:banana:

Så det blev Moa, vad bra för det passar hon att heta :love: Skönt att höra att allt går bra också, duktig verkar hon vara också! Att det kan hända så mkt på bara ett par veckor!

Oj var det 12 dgr för dig, det hade jag redan glömt i min egen misär haha. Får se hur långt jag kommer då.
Sitter just nu med spänd mage och liiiite mensvärksaktigt efter en timmes promenad. När vi gick så kände jag verkligen hur bebis tryckte nedåt, mer än vanligt tyckte jag faktiskt!
Men förtom detta, inga speciella känningar... :p

Varför är jag inte ett dugg förvånad att du fortfarande är hemma med bebis i magen? :p

Mensvärk lät ju lovande iofs. Sista dagen att få en höstbebis idag då, annars blir du en vintermamma :D

Näääää november brukar va grå och trist = höst! :p:p:p

Kan ju va så att bebis är en kille iof, och känner sig inte riktigt hemma i hösttråden...... hmmm.....

Jag får vara med i både och!! :idea::bump:

men på buke börjar vintern 1 november, kola bara hur många blivande nvembermammor vi har i vintertråden! och inte en enda i hösttråden..... alltså är november vinter. :idea:

så ni har 6 timmar och 13 minuter på er att klämma ut bäbbarna, annars välkommnar vi er med öppna armar till vintertråden!

Tyst! :D

Nu på kvällen har mensvärken fortsatt. Kommer i små stötar, eller ja det ligger och ömmar lite mest hela tiden men det är överkomligt. Men då och då kommer det starkare ömmande "smärta" som sitter i några sekunder (allt från 10-60 sekunder) sen släpper det.
Och då är det bara "menssmärts" känningar, inget i ryggen eller att det strålar någonstans...

Badade nyss och det var skönt, men det kom igen direkt efter.
Går bra om jag ligger men sitter jag så gör det ondare :p

Men det känns ju så lite och sällan... alltså det är obehagligt men gör inte ont... :D

Äh mitt gjorde inte heller ont förrän 8 timmar innan han kom ut. Det är i alla fall mer på gång för dig idag än det var igår :bump: Hejar på lite till!

(förresten är det alltid höstvår här, 10 grader och regn, tjusningen med Irland :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka