Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Nä men gud...Den lilla vill verkligen inte komma ut :eek: Ja jag går in varje dag och kollar och man blir lika besviken varje gång när man ser dig här inne och inte inne på bb :D

Haha inte ofta man gör ngn glad om man inte syns till :D

Ska till bm strax, så kommer med mer nyheter senare idag :p så ni inte blir allt för glada för att jag inte kommer synas här på ett litet tag hehe.

din unge är ju förjävlig :p
du kan komma och sitta med på min adhd-grupp så kommer väl ungen ut bara för att man blir så uttråkad :p
nära till huddingesjkh oxå om det skulle vilja sig så :rofl:

Haha jag kanske ska göra det, om jag blir tillräcklligt desperat :D Vågar ju knappt gå till centrum, ifall vattnet skulle gå :o

Var hos bm nyss, och allt såg så bra ut så. Bebis hjärta slog lite snabbt först, men vi tror den blev rädd för det höga ljudet från maskinen hehe. För den lugnade sig snabbt sen och hade jättefina hjärtljud. Och bm tyckte min mage var sååå fin och välfylld.
Fick en remiss för ett ul i morgon så de får kolla lite mer noga. Men ser allt bra ut så får jag snällt vänta lite till. Ska till bm på tisdag i gen i så fall, och sen efter det en tid för igångsättning antar jag...

Ska bli skönt med ett ul i morgon faktiskt, först tänkte hon boka in det på måndag. Men nu får man besked om allt ser bra ut redan innan helgen, det känns bra!

Bra att allt sag bra ut for den segaste bebisen i bukes historia :D Jag tror iofs inte du kommer behova tiden pa tisdag....

Jaha, här har man passerat bf oxå.
Ingen bebbe ännu.
Har nyss kommit hem från bm, allt såg bra ut blodtrycket är lite högre fortfarande men bebben verkar må bra iaf.
Är trött på att vara gravid nu. Har så mycket vätska i kroppen så det blir så jobbigt.

Ja hoppas verkligen du slipper gå över en hel vecka som mig... jag har ju mått bra så jag ska väl eg inte klaga! nu är jag tom. inte ens öm i händerna längre, det var den vätskesamlingen. :p

Kul att få komma på ultraljud!
Hoppas bebben blir störd av det så h*n vill komma ut nångång ;)

Nä jag hoppas oxå att det inte dröjer länge till är 40+1 idag.
Men bebben trivs tydligen fastän att bm har trott att den ska ha tittat ut för typ 3 v sedan.

Nu drar jag strax för mitt ultraljud! Så ni inte undrar vart jag är på några timmar :D Fått sambon att gå tidigare från jobbet så vi ska nog stanna och käka någonstans också efteråt. OM det inte är ngt fel och vi får åka till bb :eek:

Rapport kommer sen!

Hur gick det på UL i dag? ja här inne blir vi inte glada om ni är kvar för länge :D Det måste ta och bli en bebis för dig snart och för xandoor med, :banana:

Det gick bra på UL! Bebis mådde finfint, men var en mkt envis bebis :D Låg med ansiktet uppåt och ville inte röra på sig så att hon kunde mäta lite lättare.
Och så hade h*n en välfyllt kissblåsa och hon buffade så att bebis skulle tömma sig, men det ville h*n inte :p.
Men efter en stund fick hon till alla måtten iaf, och det är en normalstor bebis. Väger kring 3400gr och jag har bra med fostervatten.

Sååå... bara att vänta vidare :D. Ska till min BM på tisdag, då bokar vi in igångsättning om inget hänt innan det....

Skönt att allt såg bra ut på UL, är säkert en till envis tjej där inne :D
Bara hoppas att det ploppar ut en mini-voltis snart!

Jag måste få klaga lite också, för det här med amning har inte varit sådär jätte roligt hittills. Först gjorde det svinont men blev lite bättre, sen har lillan fått svamp på tungan som smittat mig och nu har jag nog åkt på mjölkstockning också :eek:

Aj... har själv lite fobi för det där med smärtan som kan komma vid amning, har redan så otroligt känsliga bröstvårtor!
Men hoppas du blir bättre snart, amning verkar ju annars vara väldigt mysigt!

Ngn som har erfarenhet av att bebis ligger med ansiktet uppåt förresten? Såg nu att det kallas "vidöppet läge" och har börjat googla lite.
Bm sa dock att de vanligtvis vrider sig när det väl är dags att komma ut... men det är ju heller inte helt säkert.
Läst att man då kan få sämre värkar, mer ont i ryggen och ev behöver man hjälp av sugklocka/tång :eek:
Ok ok jag är inte sådan som oroar mig i första taget, så jag tror ju så klart att det kommer gå jättebra ändå! Men kan ju inte hålla mig från att googla lite ändå :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka