Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Vrida sig kan den göra.
Känns som om nån försöker borra hål i f*tt-benet, jätteskönt :D

KL
Nu måste jag få beklaga mig igen... :(
Har varit vaken hela natten och haft ont.
Ont i ryggen och förvärkar.
Men jag tror inte att nånting är på g än, för såhär har jag haft från och till förut.

Ska ägna dagen åt att riva upp all stolp från sommarhagarna och hoppas på att det sätter lite fart på förlossningen :p
Annars blir det långpromenader varje dag hädanefter.
Vill ju ha ut bebisen nu!!!:laugh:

Vad jobbigt det låter, hatar när jag inte kan sova hela nätter (men hittils har det inte berott opå graviditeten, utan bara inträffat de dagar jag ska börja jobba kl 6...) Men har haft lite svårt att hitta bra sovställningar senaste tiden, och jag som älskar att sova på mage eller sidan.... :p

Rycka stolp låter ju som ett hårt pass, bebis kanske tröttnar och vill ut snaaart då :banana: hejja bebis!

På tal om journalen... jag har inte fått min, får jag den sedan när det börjar närma sig förlossning? Vad händer om jag föder för tidigt då? Har varken journal eller patientbricka...:crazy:

nej jag har ingen journal, jar ett par besök kvar innan BF så den borde jag väl inte få än?

Ja visst är det jobbigt med sovställningarna!
Jag väcker min sambo flera ggr per natt när jag ska byta sida eller vända på mig. Känner mig som en valross, och låter nog som en sån ibland :angel:.

Ja, iofs är det plaststolp så de är ju ganska lätta att dra upp, men så otymplig som jag känner mig nu så är det nog jobbigt ändå :).

Här har både BB och Mvc tillgång till journalen. Antar att den ligger ute på nån server. Ganska skönt att slippa känna att jag ska ha ansvar för den.
Jag och papper går inte riktigt ihop :angel:

Hoppas det är ngt sådant hos oss med, man vill ju inte glömma journalen när man åker in liksom :D

Va skumt. Jag har haft min journal hela tiden, tar med den vid varje besök och uppdaterar. Så hade jag förra graviditeten också. Antar att det är iaf man måste åka in för tidigt, speciellt om man måste åka in till ett annat sjukhus, t ex när man är bortrest. Så jag har haft med mig min på semester. :D

Och ner i förlossningsväskan ska den, har alla blodprovspapper i samma mapp och det ska man också ha med sig. Samt små klisterlappar med mitt namn och personnummer på, istället för patientbricka. :)

Skumt!
Bm uppdaterar på sin dator bara när jag är där,men hon har också en mapp med mina uppgifter (vet inte om det fylls i där med?).
Det enda jag fått med mig är papper ang min blodgrupp. Ingenting annat.

Patientbricka antar jag att jag måste försöka hinna skaffa innan det är dags, men då måste jag ju ta mig till sjukhuset :p.Iof ska vi ju snart provåka sträckan till bb, så får väl passa på då med. Går man bara till informationen då tro?

Ska kolla med bm nästa vecka när jag ska dit hur det är med alla papper och så där.

Gör de inte patientbrickor på ditt mvc? Det gjorde de på min förra, min nuvarande ligger i sjukhuset så då fick jag gå till informationen. :)

Tänte skriva av mig lite och även fråga er här inne om lite hjälp.

Det är så att jag går hos en BM i eksjö och det har varit okej för min del, men den senaste tiden har jag bara ogillat att gå ditt på mina besök, det är ju något man skall se fram imot tycker jag att få gå ditt och se hur allt utväklas, men så är det verkligen inte för mig utan måste ha med mig någon varje gång för att det skall kännas bättre, tycker att min BM har börjar bli otrevlig ju längre graviditeten gått och mår skit över att träffa henne, sist jag var hos henne var den 11/8 och då var jag i vecka 32+0 och vi skulle ha möte igen den 19/8 men låg med feber och förkylling nästan hela veckan men ringde och avbokade tiden på avbokningscentralen och bad dom skicka hem en ny tid så fort som möljigt bara för vi skulle ha lite extra koll för den låg lite under kurvan, men har ÄNNU inte fått någon tid och hon har även inte ring och nu har det varit några veckor imellan vårat möte och får ringa till som på måndag och höra varför dom inte hört av sig, men VILL inte gå till min BM utan kan man begära en ny fast man inte har mer än 3 till 4 möten kvar. Mår verkligen jätte dåligt över att behöva träffa henne för det känns som hon inte gillar mig och det gör mig så ledsen och vet inte hur jag skall göra för man vill ju ändå ha sina möten för att veta att allt 'r bra med bäbisen. :cry:

Vad tycker ni att jag skall göra....?

Jag tycker du ska fråga om det är möjligt att gå till någon annan. Det är viktigt att känna sig trygg med sin BM. :)

Klart att du ska kunna begära en ny bm om du inte trivs med den du har.
Fast det beror ju på hur många bm ni har på erat mvc... en del mvc är ju inte så stora och då kan de ju inte ha så många anställda, och då blir det nog svårt att byta.
Men ring och hör med mvc.
Du måste ju ändå få en ny tid :).

Om jag hade kunnat så skulle jag ha skickat ner min bm till dig, nu när jag är klar med honom ;).
Han är bäst! :D

Jag ringde i dag lite innan fyra och pratade med dom, kunde inte byta bm för det finns bara två på det stället och det skulle inte finnas "tid" till att byta så fick en ny tid hos den gamla vanliga jag har, känns verkligen hur surt som helst men bästa kompisen skall hänga med som stöd om det är något, känns skönt det, Får stå ut för det är ju inte långt kvar till BF.

Ja jag skulle med vilja ha en manlig bm för det sägs att dom är lite annorlunda mot kvinliga :D

Du får se det positivt och tänka att du ine har så många besök kvar.
Kan nog vara bra att ha meden kompis om du känner dig obekväm :).

Jaa, jag var väldigt skeptisk till en manlig barnmorska från början.
Sen när jag kom in till honom och upptäckte att han var markoolios dubbelgångare och hur trevlig som helst gick det jättebra :D
Vill aldrig byta bm :p

*kl*

I går hämtade vi ut vår vagn och babyskyddet!! Så nu får bebis komma när han eller hon vill :D (ok kan ju vänta in i oktober iaf).

Var tvungen att packa upp allt och testa också, till och med bäddat i liggdelen :p. Har ett fårskinn i botten, men funderar nu på om bebis ska ligga direkt på skinnet eller om man ska ha ngt mellan? Vill ju inte att skinnets funktion ska förstöras, dvs svalka på sommaren och värma på vintern. Men tänkte om man ska ha ngt, typ lakan på?
Nu är det fårskinnet, en liten kudde och en filt. Och så klart lite kossor som dinglar från suffletten :love:

Fixade allt detta och fotade så klart, men inte hunnit lägga in då jag jobbade kväll i går och nu ska jag iväg och jobba igen strax, men ni kan få se ikväll :banana:

Åh, vad roligt att du fått vagnen! :laugh:

Jag har bäddat min flera ggr (inte kunnat bestämma mig), men nu har jag fårskinnet i botten och en kudde, inget lakan.
Tror att det blir för varmt med fleeceoverall redan nu, så jag kommer köra med fleecefiltar och lapptäcke så är det bara att skala av och lägga på beroende på hur varmt/kallt det är.
Om en några veckor kanske det är dags att köpa nån sorts fleeceoverall :p.

Nu har jag kommit till ett stadie då jag inte vill shoppa något mer (trodde jag alldrig :crazy:), vill vänta tills bebisen kommer så att jag vet exakt vad som behövs och vad den passar i.
Längtar tills man kan mysa på stan med barnvagnen :)

Precis så känner jag med! Nu när vagnen och babyskyddet kommit så känner jag mig rätt nöjd och redo. Längtar istället tills jag vet vad som tittar ut, så jag kan köpa lite mer peronliga saker till just henne eller honom :love:

Jo fleeceoverall är ju jättebra, blir nog en sådan lite längre fram i höst. Kan ju vara varmt även in emot november så avvaktar.Sett jättefina, men samma sak där, vill köpa en senare - när jag vet vem det är som ska ha den :D

Vagnen är här! :love:

Liggdelen:
vagn_liggdel.jpg

Bäddad liggdel:
vagn_baddat.jpg

Sittdelen:
vagn_sittdel.jpg

Babyskyddet glömde jag fota! Men det är en sån här:
36820376_angle_primo.jpg

Nu vill jag ha en bebis och stoppa i också! :love:

Status