Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

jag hoppas att min kommer den 9-10 oktober, altså BF + 4-5. Då är det på dagen 4 år sedan vi föräldrar träffades första gången, det hade ju bara varit för fränt!

Nu köpte jag precis yttepytte-blöjor :p Det hängde en 20 kr rabatt kupong på dem, så jag gav alltså 21 kr för 28 blöjor, billigt!
sen pratade jag med syrran som sa att de är väldigt små i storleken, mindre än pampers, så de är bra att ta med till bb, om man vill ta med. Man får tydligen ett sånt 12-pack pampers där inne , och såna libero.

Då håller vi tummarna för de datumen, vore ju häftigt! :idea:

Vår bebis "tillverkades" någongång runt samma datum som jag och sambon träffades, fast för 11 år sedan :love:

häftigt!

Enligt min uträkning fösr hade vårt tillverkats på syrrans födelsedag, 10 januari, men efter UL ändrades det till den 13, och då fyller syrrans sambo!

om jag behöver bli igångsatt finns risken att jag blir det den 20 okt, då fyller svärmor. Min pappa fyller 30 september, och han kom på att om den kommer då behöver han inte baka tårta nå mer, eftersom att det alltid kommer vara kalas här då :D

Fast jag vill ju att barnet ska ha en egen dag, helst mitt emellan dem!

Det är smidigt att samla alla födelsedagar :)
Min dotter hade bf 13 mars och jag var säker på att gå över en vecka så hon skulle komma 21 mars som är min födelsedag eller 22 mars som är min pappas. Men hon kom den 8 mars istället.
Vi har nästan alla födelsedagar i dec-mars

Dec: Sambons syster och pappa, min morfar och min farmor
Jan: Sambon och min bror på samma dag
feb: Min syster och min farfar
mars: jag, pappa och dottern

Sen har vi en hög med kusiner, mostrar, fastar osv i dom månaderna också.

jag hittade en ovälkommen gäst granne med den andra, på magen innan.Fortfarande väldigt ljus, men den känns och syns.
Usch sen har ag som en molande värk i nedre delan av magen, gör inte så ont, bara molande irriterande.. kom nu i eftermiddags.

Förvärkar :p
Kan inte direkt lugna dig med att det blir bättre med tiden heller :)

Men det är ju bara typ en månad innan du har bebbe här ;)

fast ska inte de kännas som sammandragningar?
Detta var inte alls så, men det blev bättre efter purjopaj och cola! :D

Min bm sa att det var förvärkar iaf.
Han förklarade att de kunde kännas olika från gång till gång :)

jag har vaknat vid 05 nu flera nätter i rad och inte somnat om förrän runt 07, men inatt närjag hade vart vaken en stund fick jag svinont igen, det kom två gånger med nån minuts mellanrum, det var nästan så jag blev lite orolig :crazy:

Sen är jag rätt säker på att ungen vande sig om igår, det var ett sjuhelvetes rörelse och knökande där inne så det kan inte ha varit nåt annat, men jag hoppas att den bara "vände runt sig" eftersom att den låg med huvudet ner innan.

Jag kan inte sova alls på nätterna längre :crazy:
Somnar när sambon åker på jobbet vid 6.30 och vaknar när han kommer hem vid 16.30.

Hoppas att det löser sig sedan.

Me om bebben är fixerad så behöver du inte vara orolig att bebisen vänder sig uppåt igen.

Min unge är inte fixerad än och igår låg hen på tvären, AJ! Jag vet inte om idag är bättre, huvudet är neråt igen och det är förstås bra... Men hen har försökt stånga sig ut genom mitt blygdben, åter igen AJ!

fast jag undrar om den var det, för hon sa att huvudet låg nedåt, och då frågade jag om det betydde att den var fixerad och hon sa ja..
om den är fixerad, kan den vrida sig om då, huvudet fortfarande nedåt men vänder sig om?

Kpist: aj, det lät inge skönt, hoppas att det blir bättre snart!

Har du din journal? För där borde det stå om hen är fixerad eller inte. :) Iofs så tror jag att barnet kan ta sig loss från fixeringen, men att det inte är så vanligt, framförallt inte hos förstföderskor. :)
Men vrida sig kan den! :)

Nej, det är inte så skönt. Sonen var lika vild i magen och är det än, så det blir väl en likadan buse. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka